Monopoly przyznaje się do prowokowania rodzinnych waśni za pomocą zabawnych plakatów

Monopoly przyznaje się do prowokowania rodzinnych waśni za pomocą zabawnych plakatów
Firma Hasbro wie, że swoją słynną grą planszową sprowokowała niejeden konflikt w rodzinie. Producent jednak przekuwa to w korzyść i pokazuje, że w sytuacjach konfliktowych uczymy się wyrażać emocje i panować nad stresem.
O autorze
1 min czytania 2022-09-15

W wielu rodzinach gra planszowa Monopoly jest rozrywką zakazaną. Dlaczego? Gra, w której walczymy o nasze nieruchomości (lub o inne dobra materialne w różnych specjalnych edycjach Monopoly) wywołuje wiele emocji – cieszymy się nie tylko z zakupionego domu lub działki, ale także wściekamy się na osoby, z którymi grami. A gdy atmosfera robi się gęsta, nie trudno o kłótnie i sprzeczki pomiędzy graczami. 

Firma Hasbro, która stoi za serią Monopoly, dostrzegła potencjał potencjał ten gry, jeśli chodzi o prowokowanie rodzinnych waśni. Jednak producent nie traktuje tego tematu poważnie, co widzimy na nowych billboardach, które zaczęły pojawiać się w miastach. Kreacje reklamowe przedstawiają grające w Monopoly dzieci… na różnych etapach wściekłości. 

– Jedyną rzeczą, która sprawia, że Monopoly jest naprawdę wyjątkowy i inny od pozostałych gier planszowych, jest to, że wywołuje bójki. To może być jedyna gra planszowa, która nie zawsze jest zabawą – odpowiada żartobliwie agencja kreatywna KesselsKramer z Amsterdamu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przy okazji nowej kampanii, firma Hasbro przeprowadziła badania konsumenckie – te wykazały, że 8 na 10 osób grających w Monopoly kończy granie w Monopoly podczas konfliktu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wydawałoby się, że to niezbyt optymistyczny przekaz, który nikogo nie przekona do zakupienia gry. Jednak marka podeszła do tego problemu w przewprvny sposób – w swojej kampanii pokazuje, w jaki sposób Monopoly może pomóc graczom w rozwijaniu ważnych umiejętności życiowych. Gracze mogą dzięki Monopoly nauczyć się uspokajania w momencie porażki, odpuszczania i radzenia sobie z ogólnie pojmowanym niepowodzeniem. Wymienione korzyści pojawiły się właśnie na billboardach – tuż obok portretów zirytowanych dzieci. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Monopol może cię wiele nauczyć w zakresie tego, jak wyrażać swoje emocje i jak radzić sobie z rozczarowaniami. Dlatego rzucanie planszą Monopoly w momencie porażki potencjalnie może wzmocnić twoje relacje z rodziną – sugeruje marka.