Samochód czy komunikacja miejska? Powstał Dojazdolator, czyli kalkulator, który oblicza, ile kosztuje podróż do pracy

Samochód czy komunikacja miejska? Powstał Dojazdolator, czyli kalkulator, który oblicza, ile kosztuje podróż do pracy
Warszawski Transport Publiczny zachęca do korzystania z Dojazdolatora – kalkulatora dojazdowego online, który obliczy koszty związane z dojazdem do pracy. Rozwiązanie ma pomóc w wyborze pomiędzy samochodem a transportem miejskim.
O autorze
1 min czytania 2022-09-20

Jaki środek transportu wybrać, by zaoszczędzić pieniądze?

Warszawa chce zachęcić mieszkańców do częstszego korzystania z transportu miejskiego. W tym celu na stronie Warszawskiego Transportu Publicznego pojawiło się nowe narzędzie, które pomaga obliczyć, jaką kwotę można zaoszczędzić, przesiadając się z samochodu do autobusu lub tramwaju.

Aby sprawdzić, jakie są koszty z wiązane z codziennymi podróżami samochodem, na stronie dojazdolator.wtp.waw.pl należy wprowadzić kilka parametrów. Kalkulator uwzględnia średnie spalanie samochodu (litr/100 km), długość trasy do pracy i z powrotem oraz koszt parkingu pod miejscem pracy.

Po wprowadzeniu danych, kierowca otrzymuje informacje na temat dziennego oraz miesięcznego kosztu dojazdu do pracy własnym samochodem, przy założeniu 20 dni pracujących w miesiącu. Dojazdolator podaje też kwotę, którą można zaoszczędzić, wybierając bilet miesięczny na miejski środek transportu. 

Warszawski Transport Publiczny podkreśla, że 30-dniowy bilet z uprawnieniami mieszkańca Warszawy umożliwia również podróżowanie pociągami Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej, a także korzystanie z parkingów „Parkuj i jedź”.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przykładowe obliczenia Dojazdolatora

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Najtańsze trasy

W dobie szalejącej inflacji i wzrostów kosztów paliwa, w wyborze najbardziej oszczędnej trasy pomaga także nowa funkcja Google Maps „Trasy przyjazne dla środowiska”. Aplikacja podaje propozycje tras z najniższym spalaniem, uwzględniając różne typy silnika samochodu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Choć nowe narzędzia nie proponują tras najbardziej korzystnych pod względem oszczędności czasu, zachęcają kierowców do zmniejszenia wydatków na paliwo oraz do redukcji emisji dwutlenku węgla.

PS
Czeskie koleje państwowe postanowiły zareklamować swoje usługi, jednocześnie podkreślając tolerancję. W spocie reklamowym firmy České dráhy wystąpiła homoseksualna para, a hasło kampanii to: „W powietrzu czuć miłość i zmianę”.