TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Balenciaga uruchomiła program odsprzedaży markowych ubrań

Balenciaga uruchomiła program odsprzedaży markowych ubrań
Usługa odsprzedaży, obsługiwana przez Reflaunt, umożliwia łatwą i elastyczną sprzedaż produktów zakupionych wcześniej w sklepie Balenciaga. W ten sposób marka promuje ideę obiegu zamkniętego w modzie.
O autorze
1 min czytania 2022-09-29

fot. depositphotos.com

Zgodnie z ideą „Reduce, reuse, recycle” (z ang. ograniczaj, wykorzystuj ponownie, poddaj recyklingowi), Balenciaga uruchomiła własny program odsprzedaży, który pomaga przedłużyć cykl życia ubrań i akcesoriów. Usługa powstała dzięki współpracy marki z platformą Reflaunt, której inwestorem jest sam dyrektor generalny Balenciaga – Cédric Charbit.

Jak to działa? 

W pierwszej kolejności sprzedawca powinien skontaktować się z marką, aby umówić się na bezpłatny odbiór rzeczy lub po prostu oddać je do jednego z salonów. Następnie Reflaunt zajmuje się uwierzytelnianiem, wykonaniem profesjonalnych zdjęć przedmiotów, wyceną oraz ich wysyłką do klientów, którzy poszukują markowych ubrań z drugiej ręki.

Na koniec wynagrodzenie – sprzedawcy mogą je otrzymać w postaci gotówki, przelewu bankowego lub kuponu na zakup produktów marki Balenciaga. Co istotne, wartość kuponu jest 20% wyższa niż w przypadku wpłaty środków na konto.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

fot. balenciaga.reflaunt.com

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Na sprzedaż mogą trafić ubrania, buty, torebki, akcesoria, które są w bardzo dobrym stanie. Obecnie program jest dostępny dla klientów w USA, Francji, Wielkiej Brytanii, Singapurze i we Włoszech.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Obieg zamknięty w modzie

Nabywanie produktów z drugiej ręki to rosnący trend wśród marek luksusowych. Wchodząc na rynek odsprzedaży, Balenciaga dołącza do takich brandów jak Mr Porter, Alexander McQueen, Net-a-porter czy Gianni, które również nawiązały współpracę z Reflaunt. Podobny program uruchomiło także Gucci.

Usługa odsprzedaży to krok Balenciagi ku pozytywnym zmianom. Choć marka wielokrotnie podkreślała swoje zaangażowanie w kwestie ochrony środowiska, jej dotychczasowe działania spotykały się raczej z mieszanym odbiorem.

Przykładem jest kolekcja ekstremalnie zniszczonych butów, które miały podkreślić wagę zrównoważonego rozwoju i nabywania produktów, które wystarczają na wiele lat. Z krytyką spotkała się także ostatnia kampania hiszpańskiego domu mody z udziałem Kim Kardashian, którą oskarża się o wyjątkowo mało ekologiczny styl życia.