Nie jest niczym nowym, że kampanie marketingowe skupione wokół produkcji filmowych, często „wychodzą na ulice”. Przykładem niech będą chociażby działanie związane z promocją filmu „A Classic Horror Story”, „Rings” czy „Westworld”.
Tym razem specjaliści od marketingu postanowili wypromować jedną z najnowszych produkcji podczas meczu baseballa. Horror „Smile” (polski tytuł „Uśmiechnij się”), z udziałem Sosie Bacon i Jessie T. Usher, reklamowały na trybunach niepokojące postacie, których wizerunki błyskawicznie rozeszły się po internecie.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Na serio. Wszystko, co nas przerażało, to promocja filmu. Dobrze zagrani, marketingowcy Smile. Spójrzmy wstecz:
The absolute balls on this security guard to confront a literal demon pic.twitter.com/39o7is11PU — Jomboy Media (@JomboyMedia) September 24, 2022
Tymi postaciami są z pozoru zwykli kibicie, oglądający z trybun rozgrywki Major League Baseball. To, co wyróżnia ich od innych zgromadzonych na meczu osób, to złowrogie uśmiechy na twarzach i nienaturalnie nieruchoma pozycja. Demoniczne postaci miały też na sobie jaskrawe ubrania, dzięki którym wyróżniały się z tłumu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
blue shirt hasnt moved for 40 mins pic.twitter.com/Rh4Kcz5gtx — Jomboy Media (@JomboyMedia) September 24, 2022
Marketingowcy zauważają, że twórcy kampanii musieli zapłacić nawet kilka tysięcy dolarów za miejsce siedzące dla swoich aktorów (miejsca były w najlepiej widocznych, pierwszych rzędach), ale to nic w porównaniu z pieniędzmi, jakie może zarobić film przy takiej viralowej promocji.
This made my night #SmileMovie pic.twitter.com/peQbyclDbC — B Dub (@MontegaDubb) September 27, 2022
Reżyserem i scenarzystą „Smile” jest Parker Finn. Na ekranach pojawią się m.in. Sosie Bacon, Jesse T. Usher, Kal Penn, Rob Morgan, Kyle Gallner, a także Caitlin Stasey. Film jest grany w polskich kinach od 30 września.