Meta testuje sprzedaż NFT na Instagramie

Meta testuje sprzedaż NFT na Instagramie
Meta ogłosiła, że testuje tworzenie i sprzedaż NFT na Instagramie. Dzięki temu popularna platforma społecznościowa ma wejść na kwitnący rynek dóbr cyfrowych.
O autorze
2 min czytania 2022-11-03

Stephane Kasriel, head of commerce & financial technologies w Meta, potwierdził, że firma udostępniła nową funkcję w wersji testowej „niewielkiej grupie twórców, która będzie mogła wkrótce tworzyć cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie, a następnie sprzedawać je bezpośrednio na Instagramie. Ogłoszenie funkcji pojawiło się w wiadomości, w której znalazły się nowe sposoby zarabiania pieniędzy na popularnej platformie społecznościowej. M.in. Meta poinformowała w niej, że rozszerza funkcje trybu profesjonalnego, który daje dostęp do pewnych narzędzi i opcji monetyzacji, takich jak system napiwków wirtualnej waluty Stars. Dodatkowo profesjonalni twórcy będą mogli zarabiać na datkach od fanów, które będą wpłacane podczas oglądania wybranych Reelsów. 

Firma Marka Zuckerberga zaznacza, że zestaw cyfrowych narzędzi kolekcjonerskich pozwoli użytkownikom tworzyć NFT na blockchainie Polygon, a następnie sprzedawać je na Instagramie lub poza nim. Instagram będzie wspierał portfele Rainbow, MetaMask i Trust Wallet – obsługa aplikacji Coinbase, Dapper i Phantom ma pojawić się później.

Rozwiązanie brzmi bardzo podobnie do schematu monetyzacji TikTok Coins and Gifts lub funkcji Super Thanks na YouTube, dlatego użytkownicy platformy nie powinni być zdziwieni. Dodatkowo przypominamy, że już w zeszłym roku Adam Mosseri (szef Instagrama) mówił o tym, że Meta nie postrzega swojej platformy jedynie jako aplikacji do udostępniania zdjęć – ma to być znacznie bardziej wszechstronna aplikacja rozrywkowa. Ważnym elementem ma być na niej docenienie twórców i umożliwienie im zarabiania pieniędzy – zarówno za pomocą tradycyjnych metod, takich jak reklamy, sprzedaży NFT, a także zachęcanie fanów do bezpośredniego wysyłania im pieniędzy.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Natomiast jeszcze kilka miesięcy temu Mark Zuckerberg komentował w podcaście „Impact Theory”, że pojawienie się na platformach społecznościowych NFT ma na celu „pomoc ludziom w łączeniu się i komunikowaniu” w Metaverse.

– Myślę, że w wielu doświadczeniach, szczególnie tych społecznych, gdzie ludzie zbierają się razem i chcą wyrazić coś o sobie, będziesz chciał, aby te rzeczy były przekazywane. Jest to jeden z powodów, dla których zaczynamy tworzyć NFT nie tylko w naszym metaverse i Reality Labs, ale także w całej naszej rodzinie aplikacji – komentował Zuckerberg.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

MartiRenti przyznała, że okłamała opinię publiczną w sprawie wynagrodzenia za sprzedaż swojego pierwszego tokena NFT. Wbrew wcześniejszym zapewnieniom, influencerka nie otrzymała prawie 1 mln zł za „Cyfrową Miłość”.

PS 2

Poczta Polska planuje wydanie tokenów NFT w formie historycznych talarów filatelistycznych i czterech kryptoznaczków o nazwie emisji „Polska w kosmosie”. Pierwszy Talar będzie można zdobyć już w październiku br., a Kryptoznaczki – w I kwartale 2023 roku.