Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Kontrowersje wokół „Niebezpiecznika”. Nowy serial Apple nosi ten sam tytuł, co polski serwis internetowy

Kontrowersje wokół „Niebezpiecznika”. Nowy serial Apple nosi ten sam tytuł, co polski serwis internetowy
Twórcy polskiego serwisu o bezpieczeństwie twierdzą, że nie mają nic wspólnego z nowym serialem Apple, a firma użyła nazwy „Niebezpiecznik” bez ich wiedzy i zgody.
O autorze
1 min czytania 2022-11-03

fot. tv.apple.com; Facebook.com/Niebezpiecznik

Niedawno Apple TV+ zapowiedziało, że na platformie streamingowej zagości nowy serial dla młodzieży zatytułowany „Circuit Breakers” (dosłowne tłumaczenie z ang. wyłącznik automatyczny lub bezpiecznik elektryczny). Seria antologii science fiction będzie opowiadać o grupie uczniów z niedalekiej przyszłości, którzy stykają się z nowoczesnymi technologiami.

Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że na polskim rynku podjęto decyzję o przetłumaczeniu tytułu na „Niebezpiecznik”. Dokładnie taką samą nazwę od 13 lat nosi popularny polski serwis internetowy poświęcony tematyce bezpieczeństwa.

Nazwę „Niebezpiecznik” wymyśliliśmy w 2008 roku i od 13 lat z niej korzystamy. To słowo nie jest pospolite – nie występuje w Słowniku Języka Polskiego. Nie oznacza też niczego innego niż nasz serwis. Nikt poza naszą firmą się nim nie posługuje – pisze Niebezpiecznik.pl.
LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Polski serwis nie zastrzegł nazwy „Niebezpiecznik” jako znaku towarowego. Biorąc jednak pod uwagę obowiązujące przepisy prawne, nawet taka ochrona niewiele by zmieniła, ponieważ Apple użyło nazwy w zakresie serialu, a nie usług bezpieczeństwa.

Według nas ktoś poszedł trochę na skróty przy szukaniu polskiego tłumaczenia tytułu serialu, doprowadzając do zupełnie niepotrzebnej i budzącej negatywne reakcje sytuacji – czytamy dalej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jak twierdzą twórcy portalu, trudno jest uwierzyć, że nadanie identycznej nazwy jest dziełem przypadku, a taka decyzja „zaszkodzi obu firmom”, wprowadzając w błąd internautów – zarówno szukających informacji o serialu, jak i czytelników Niebezpiecznika.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Premiera serialu została zaplanowana już na 11 listopada, zatem redakcja Niebezpiecznika apeluje i prosi internautów o nagłośnienie sprawy. Czy Apple zareaguje i w ciągu zaledwie kilku dni „naprawi wpadkę”?

PS
Brussels Airlines poinformowało o rebrandingu firmy, na co natychmiast zareagowała Gazeta.pl. Okazuje się, że nowe logo do złudzenia przypomina znak, którym od lat posługuje się polski portal.

PS 2
Pomarańczowy na wyłączność Allegro? Firma złożyła wniosek do Urzędu Patentowego RP o zarejestrowanie znaku towarowego – koloru pomarańczowego.

PS 3
Przepisy prawa przewidują, że inny podmiot może legalnie korzystać z naszego zastrzeżonego znaku towarowego. W jakich sytuacjach jest to możliwe?