TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Internauci źli na Polsat, ale do kryzysu daleko

Internauci komentują zakodowanie MŚ w siatkówce mężczyzn. W trakcie miesiąca zostawili w sieci blisko 32 tys. wypowiedzi na ten temat. Ponad 52 proc. z nich miała sentyment negatywny – wynika z raportu agencji Re:buzz oraz Monitori.pl.
O autorze
1 min czytania 2014-09-19

Publikowane treści występowały przede wszystkim na Facebooku (84,3 proc.). Wpływ na to miała popularność nowopowstałych profili takich jak: „Nie oglądam Polsatu za zakodowanie MŚ”,„Zbojkotujmy Polsat” oraz aktywność na oficjalnym profilu Cyfrowego Polsatu. Na dalszych miejscach znalazły się Twitter (7,62 proc.) oraz fora i społeczności (6,27 proc.).

– Wśród użytkowników wyodrębniła się duża liczba osób namawiających do bojkotowania Polsatu Cyfrowego. Sprzeciw ten miał dwie formy: łagodną, charakteryzującą się rezygnacją z oglądania transmisji meczów polskiej siatkówki (niekupowanie dostępu) oraz ostrzejszą: bojkot wszystkich anten, nie tylko sportowych, wypowiadanie umowy Polsatowi, namawianie do niekorzystania z innych usług. Sprzeciw przejawiał się również w celowym pisaniu z małej litery nazwy Polsat oraz imienia i nazwiska właściciela stacji – tłumaczy Katarzyna Zinów z Monitori.pl

Większość wpisów publikowali mężczyźni. Posty umieszczane przez kobiety stanowiły prawie 30%.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Suma wzmianek na temat zakodowanie MŚ opublikowanych w analizowanym okresie wyniosła 31 982 (liczba wzmianek na temat Polsatu ogółem w badanym okresie -123 484).

Wzrosty ich natężenia powiązane były z udostępnieniami i komentarzami na temat zachowania bułgarskiego trenera reprezentacji, który odmówił udzielenia wywiadu stacji Polsat w ramach bojkotu, a także wymianą argumentów TVP – Polsat.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Ponad połowa wypowiedzi posiada wydźwięk negatywny (52,7 proc.). Komentarze mieszane charakteryzowały się zawartością zarówno pozytywnych, jak i negatywnych opinii w jednym wpisie. Występowały one jednak najrzadziej (9,8 proc.). Można zauważyć, że znaczna część bezstronnych komentarzy miała neutralizować negatywne wpisy innych użytkowników, ale nie cechowały się bezpośrednio pozytywnym nastawieniem.

– Głos Internautów na pewno został dostrzeżony przez nadawcę. Użytkownicy skarżyli się na decyzję na profilach Polsatu i Cyfrowego Polsatu. Wielu z nich groziło zrezygnowaniem z usług podmiotu. Trudno nazwać zaistniałą sytuacją poważnym kryzysem społecznościowym, wizerunkowo nadawca wyjdzie jednak z niej lekko poturbowany – komentuje Kamil Sokołowski z Re:buzz.

Analizie zostały poddane wpisy opublikowane w okresie 20.08.2014-18.09.2014. Analizowanymi typami kanałów, wokół których pojawiało się zainteresowanie, były: blogi, fora internetowe, Twitter, Facebook, portale informacyjne (komentarze pod artykułami), serwisy wideo oraz Instagram. Przeanalizowane zostały wpisy pochodzące od użytkowników (próba analityczna) oraz pozostałe posty. W centrum zainteresowania znalazły się wzmianki, w których internauci wypowiadali się w kontekście decyzji Polsatu na temat zakodowania Mistrzostw Świata .Przeanalizowano 1000 losowo wybranych wpisów, które pojawiły się po wprowadzeniu wymienionych słów kluczowych do systemu Monitori. Stanowiły one próbę analityczną.