Internauci źli na Polsat, ale do kryzysu daleko

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Internauci źli na Polsat, ale do kryzysu daleko

Internauci komentują zakodowanie MŚ w siatkówce mężczyzn. W trakcie miesiąca zostawili w sieci blisko 32 tys. wypowiedzi na ten temat. Ponad 52 proc. z nich miała sentyment negatywny – wynika z raportu agencji Re:buzz oraz Monitori.pl.

Publikowane treści występowały przede wszystkim na Facebooku (84,3 proc.). Wpływ na to miała popularność nowopowstałych profili takich jak: „Nie oglądam Polsatu za zakodowanie MŚ”,„Zbojkotujmy Polsat” oraz aktywność na oficjalnym profilu Cyfrowego Polsatu. Na dalszych miejscach znalazły się Twitter (7,62 proc.) oraz fora i społeczności (6,27 proc.).

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

- Wśród użytkowników wyodrębniła się duża liczba osób namawiających do bojkotowania Polsatu Cyfrowego. Sprzeciw ten miał dwie formy: łagodną, charakteryzującą się rezygnacją z oglądania transmisji meczów polskiej siatkówki (niekupowanie dostępu) oraz ostrzejszą: bojkot wszystkich anten, nie tylko sportowych, wypowiadanie umowy Polsatowi, namawianie do niekorzystania z innych usług. Sprzeciw przejawiał się również w celowym pisaniu z małej litery nazwy Polsat oraz imienia i nazwiska właściciela stacji – tłumaczy Katarzyna Zinów z Monitori.pl

Większość wpisów publikowali mężczyźni. Posty umieszczane przez kobiety stanowiły prawie 30%.

Suma wzmianek na temat zakodowanie MŚ opublikowanych w analizowanym okresie wyniosła 31 982 (liczba wzmianek na temat Polsatu ogółem w badanym okresie -123 484).

Wzrosty ich natężenia powiązane były z udostępnieniami i komentarzami na temat zachowania bułgarskiego trenera reprezentacji, który odmówił udzielenia wywiadu stacji Polsat w ramach bojkotu, a także wymianą argumentów TVP - Polsat.

Ponad połowa wypowiedzi posiada wydźwięk negatywny (52,7 proc.). Komentarze mieszane charakteryzowały się zawartością zarówno pozytywnych, jak i negatywnych opinii w jednym wpisie. Występowały one jednak najrzadziej (9,8 proc.). Można zauważyć, że znaczna część bezstronnych komentarzy miała neutralizować negatywne wpisy innych użytkowników, ale nie cechowały się bezpośrednio pozytywnym nastawieniem.

- Głos Internautów na pewno został dostrzeżony przez nadawcę. Użytkownicy skarżyli się na decyzję na profilach Polsatu i Cyfrowego Polsatu. Wielu z nich groziło zrezygnowaniem z usług podmiotu. Trudno nazwać zaistniałą sytuacją poważnym kryzysem społecznościowym, wizerunkowo nadawca wyjdzie jednak z niej lekko poturbowany – komentuje Kamil Sokołowski z Re:buzz.

Analizie zostały poddane wpisy opublikowane w okresie 20.08.2014-18.09.2014. Analizowanymi typami kanałów, wokół których pojawiało się zainteresowanie, były: blogi, fora internetowe, Twitter, Facebook, portale informacyjne (komentarze pod artykułami), serwisy wideo oraz Instagram. Przeanalizowane zostały wpisy pochodzące od użytkowników (próba analityczna) oraz pozostałe posty. W centrum zainteresowania znalazły się wzmianki, w których internauci wypowiadali się w kontekście decyzji Polsatu na temat zakodowania Mistrzostw Świata .Przeanalizowano 1000 losowo wybranych wpisów, które pojawiły się po wprowadzeniu wymienionych słów kluczowych do systemu Monitori. Stanowiły one próbę analityczną.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij