RYSY wypuściły właśnie swój nowy electro banger – „Herz”. Do produkcji teledysku użyto sztucznej inteligencji wygenerowanej przez MELT AI. Sensualny klip jest przesiąknięty erotyką, technologią i fantastyką. Singiel ma być zapowiedzią zimowej, klubowej trasy duetu.
Nie jest to pierwszy taki teledysk w historii. Przykładowo na kanale Hueman Instrumentality możemy znaleźć teledysk wygenerowany przez AI do piosenki Pink Floyd – „Echos”. W tym przypadku jednak mówimy o produkcji fanowskiej, a nie komercyjnej.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Na wygenerowanie teledysku przez AI zdecydował się też zespół metalowy Disturbed. Teledysk „Bad Man” ukazał się 18 listopada 2022 r. w serwisie YouTube i na chwilę obecną obejrzało go ponad 830 tys. osób. Sztuczna inteligencja coraz częściej pojawia się w sztuce, muzyce, filmach czy grach. I prawdopodobnie będziemy doświadczać wykreowanych przez nią dzieł jeszcze częściej.
PS
Obraz w stylu Picassa? A może papież surfujący na Hawajach? Dla sztucznej inteligencji wytworzenie takiej grafiki nie będzie problemem. Czy jednak korzystanie obrazów stworzonych w ten sposób jest dopuszczalne?
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Co dla sztucznej inteligencji znaczy słowo „ketchup”? Heinz we współpracy z agencją Rethink Canada stworzył kolejną edycję kampanii „Draw Ketchup”.