Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Raport IAB Polska i PBI: Ponad połowa firm gotowa na erę post-cookie

Aż 92% firm jest świadomych, że wkrótce kluczowe przeglądarki internetowe wykorzystywane przez polskich internautów zakończą obsługę plików cookie firm trzecich, a 80% wie o zachodzących procesach co najmniej od roku. Ponad połowa badanych (59%) zadeklarowała też gotowość na nadchodzącą zmianę.
O autorze
1 min czytania 2022-12-02

IAB Polska zaprasza do lektury II edycji raportu IAB Polska i PBI: Reklama online w dobie post-cookie. Publikacji towarzyszy też wykaz metod personalizacji reklamy bez 3rd party cookies, które już działają lub wkrótce będą. Raport do pobrania TUTAJ.

Wykaz metod personalizacji reklam bez 3rd party cookies znajduje się TUTAJ.

Publikacje miały swoją premierę 1 grudnia br. podczas IAB ExpertPanel prowadzonego przez Grupę Roboczą Programmatic IAB Polska, autorów raportu. Nagranie webinaru można obejrzeć tutaj: livewebinar.com/836-850-039.

Na potrzeby raportu, który jest drugą edycją opracowania koncentrującego się na przedmiotowej kwestii, zrealizowano badanie ilościowe online z przedstawicielami różnych stron rynku komunikacji cyfrowej (m.in. wydawców, domów mediowych i agencji marketingowych oraz reklamodawców).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Respondentami byli pracownicy podmiotów, które funkcjonują w obrębie ekosystemu IAB Polska – firmy członkowskie oraz te, które aktywnie uczestniczą w działaniach związku bądź śledzą kanały informacyjne.

Na polskim rynku bardzo wzrosła świadomość nadchodzących zmian związanych z wygaszaniem third party cookies. Niepokój wzbudza jednak niski poziom współpracy – firmy skupiają się głównie na testowaniu własnych rozwiązań, a znaczna część nie chce dzielić się identyfikatorami swoich użytkowników z innymi podmiotami na rynku. Zupełnie inaczej dzieje się np. na rynku czeskim – tam kluczowe podmioty porozumiały się celem stworzenia uniwersalnego identyfikatora. Pozytywne jest natomiast to, że w naszym ekosystemie istnieje coraz więcej rozwiązań technologicznych, które ułatwią funkcjonowanie rynku reklamowego po wycofaniu third party cookies. Nasz rynek powinien dążyć do większej współpracy oraz zwiększenia liczby zalogowanych użytkowników. Wydaje się, że w dłuższej perspektywie tylko “twarde” loginy będą mogły stać się walutą – mówi Paweł Laskowski, Prezes Zarządu, PBI

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kiedy oddawaliśmy w Państwa ręce pierwszą edycję raportu Reklama on-line w dobie post-cookie, byliśmy niemal przekonani jak dalej potoczą się wydarzenia. Życie lubi nas jednak zaskakiwać i oto półtora roku później ciasteczka 3rd party mają się nieźle. Jednak rynek nie pozostał w bezruchu i w międzyczasie powstało wiele alternatywnych rozwiązań, a zarówno wydawcy, jaki i reklamodawcy oraz agencje, przygotowują się na to, co ma nadejść. W II edycji naszego raportu przedstawiamy, co się od marca 2021 roku zmieniło i jak rynek dzisiaj zapatruje się na świat bez ciasteczek 3rd party – dodaje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się