Gerard Piqué nawiązuje współpracę z Casio i zaczyna jeździć Renault Twingo. Zainspirował go do tego najnowszy utwór Shakiry

Gerard Piqué nawiązuje współpracę z Casio i zaczyna jeździć Renault Twingo. Zainspirował go do tego najnowszy utwór Shakiry
„Wymieniłeś Ferrari na Twingo, wymieniłeś Rolexa na Casio" – śpiewa Shakira o byłym partnerze w swoim najnowszym autorze. Dzięki uszczypliwym odpowiedziom piłkarza, zainteresowanie „tanimi" markami znów wzrosło.
O autorze
2 min czytania 2023-01-16

Co jest w stanie zrobić zraniona przez swojego mężczyznę kobieta? W branży muzycznej po rozstaniu można odreagować pisząc tzw. diss (czyli obraźliwym atakiem słownym kierowanym w konkretną postać; towarzyszy mu wytknięcie negatywnych cech przeciwnika). Tak też zrobiła popularna kolumbijską piosenkarką Shakira, która przez lata była związana z byłym piłkarzem FC Barcelona – Gerardem Piqué. Jakiś czas po rozstaniu, stworzyła uszczypliwy tekst do swojego nowego utworu, którym Shakira chce „przytulić inne porzucone kobiety”. Piosenka jest jednak odbierana przez wielu odbiorców jako zemsta na ojcu swoich dzieci i jego nowej dziewczynie. Sam Piqué zdaje się kpić z tej sytuacji i wykorzystuje fragmenty tekstu do wystosowania swojej odpowiedzi. 

Shakira nagrała nowy utwór we współpracy z argentyńskim DJ-em Bizarrapem. Artystka w tekście odnosi się do ostatnich życiowych decyzji Piqué: „Wymieniłeś Ferrari na Twingo, wymieniłeś Rolexa na Casio. Wilczyca taka jak ja nie jest dla facetów takich jak ty, […] dlatego jesteś z dziewczyną taką jak ty” – słyszymy w piosence, którą znajdziemy na platformie YouTube pod nazwą „BZRP Music Sessions #53″. Możemy to zrozumieć jako porównanie jej samej do… młodszej nowej partnerki, która ma być tym „gorszym modelem”.

Utwór w chwili pisania tego tekstu ma 123 miliony odtworzeń. Co ciekawe żadna latynoska piosenka nie cieszyła się wcześniej taką popularnością na YouTube. 

Shakira zaznacza w swoich mediach społecznościowych, że utwór ma być pociechą i zachętą dla innych kobiet do tego, aby postępowały zgodnie ze swoimi przekonaniami. „Nie w sposób, jaki nakazuje nam społeczeństwo, a w sposób, który przychodzi nam do głowy. W sposób, który pomoże nam iść naprzód dla naszych dzieci, naszych rodziców i dla tych, którzy nas potrzebują i pokładają w nas nadzieje” – napisała na Instagramie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nie wszyscy jednak zgadzają się z tym, że piosenka jest wyłącznie zwrotem do zranionych kobiet. Wyraźny atak na Gerarda Piqué i jego nową partnerkę doprowadził do tego, że piłkarz postanowił odpowiedzieć na ten utwór. 

Na początek Piqué zakomunikował, że jego federacja Kings League (organizująca hobbystyczne rozgrywki piłkarskie) będzie sponsorowana przez firmę Casio. W utworze Shakriy marka była symbolem czegoś gorszego i taniego (a przy okazji odniesieniem do młodszej dziewczyny piłkarza), a tymczasem sam bohater utworu miał powiedzieć, że Casio „to zegarek na całe życie”. Podczas tej deklaracji Piqué rozdał zegarki streamerom towarzyszącym mu w studio.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

To jednak nie koniec, jeśli chodzi o odpowiedzi ze strony Piqué. Były zawodnik FC Barcelona na oczach mediów postanowił skorzystać w podróży z… Renault Twingo. W sieci ukazało się wideo ukazujące, jak piłkarz przyjechał „zwykłym” tym jakże zykłym samochodem na rozgrywki Kings League.

Notowania Casio powinny teraz skoczyć w górę, a model Renault Twingo może stać się znów modny, dzięki promocji, jaką zrobił mu Gerard Piqué.

PS Nike przedstawia wizję najlepszego składu wszech czasów

Ronaldinho kontra Mbappe? Początkujący Ronaldo przeciwko Ronaldo z 2022 roku? W kampanii „Footballverse” na boisku spotykają się największe gwiazdy piłki nożnej z przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.

PS 2 Trackvertising, czyli jak teledysk staje się reklamą

Muzyka i marketing to zgrany duet. Nieraz za sukcesem reklamy stoi właśnie chwytliwa melodia. Czasem jednak krótki spot z muzyką w tle to za mało, by na długo wpisać się w świadomość odbiorców. Dlatego marki sięgają po trackvertising, zacierając granice między reklamą a teledyskiem.