Darmowa telewizja na YouTube? Pojawiły się plany na wdrożenie nowej usługi

Darmowa telewizja na YouTube? Pojawiły się plany na wdrożenie nowej usługi
YouTube testuje funkcję, która umożliwi dostęp do bezpłatnych kanałów telewizyjnych na platformie. Darmowa usługa z reklamami ma pojawić się jeszcze w 2023 roku.
O autorze
1 min czytania 2023-01-18

fot. depositphotos.com

W planach YouTube na nowy rok pojawiło się uruchomienie własnej platformy typu FAST, która znacznie poszerzy ofertę bezpłatnych treści wideo. Jak poinformował „The Wall Street Journal”, YouTube rozpoczął już „mały eksperyment”, udostępniając darmową telewizję z reklamami wybranym użytkownikom z USA.

– Od zawsze szukamy nowych sposobów, aby zapewnić widzom miejsce docelowe, w którym będą mogli łatwo znaleźć i oglądać oraz udostępniać treści, które są dla nich najważniejsze – powiedział rzecznik YouTube cytowany przez WSJ.

Testy usługi są przeprowadzane z „niewielką liczbą partnerów medialnych”. Serwis prowadzi rozmowy na temat współpracy z takimi firmami jak Lions Gate, FilmRise, czy A&E Television Networks (właściciel kanałów History, Crime & Investigation Network i Lifetime).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ostatecznie wybrane kanały telewizyjne zostaną zebrane w dedykowanym „centrum” na platformie, dzięki czemu użytkownicy będą mogli wybierać spośród interesujących treści. Według nieoficjalnych informacji usługa zadebiutuje w Stanach Zjednoczonych jeszcze w tym roku.

Bezpłatna telewizja strumieniowa z reklamami

Do tej pory streaming kanałów telewizyjnych na YouTube był dostępny jedynie dla widzów z USA w ramach subskrypcji Primetime Channels czy płatnej usługi YouTube TV. Miesięczny abonament w cenie 64,99 dolarów umożliwia oglądanie ponad 100 kanałów telewizyjnych z rozrywką, sportem czy wiadomościami. Jak poinformował serwis, w lipcu 2022 roku za YouTube TV płaciło około 5 mln amerykańskich użytkowników. Czy darmowa wersja usługi z reklamami przyciągnie większą liczbę widzów?

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Uruchamiając własną platformę typu Free Ad-Supperoting TV, YouTube będzie konkurowało na amerykańskim rynku z takimi serwisami jak Pluto, Roku czy Plex.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Choć na zachodzie platformy FAST cieszą się rosnącą popularnością, polski rynek w tym obszarze wideo wciąż pozostaje w tyle. Na razie nie wiadomo czy i kiedy darmowa telewizja na YouTube zadebiutuje w naszym kraju.

PS. Zakupy internetowe bezpośrednio w YouTube Shorts

YouTube rozszerza swoje funkcje zakupowe oraz testuje nowy program partnerski umożliwiający twórcom zarabianie na sprzedaży produktów, które polecają w filmikach typu Shorts.