TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

YouTube testuje marketing afiliacyjny oraz zakupy w Shorts

YouTube testuje marketing afiliacyjny oraz zakupy w Shorts
YouTube rozszerza swoje funkcje zakupowe oraz testuje nowy program partnerski umożliwiający twórcom zarabianie na sprzedaży produktów, które polecają w filmikach typu Shorts.
O autorze
1 min czytania 2022-11-17

fot. depositphotos.com

Zakupy internetowe bezpośrednio w Shorts

Krótkie formaty nieustannie spotykają się z dużym zainteresowaniem użytkowników social mediów. Internauci chętnie przeglądają nagrania na TikToku, instagramowe Reelsy czy Shorts na YouTube. Te ostatnie notują obecnie 30 mld wyświetleń dziennie – to 4 razy więcej niż rok temu.

Na fali popularności kilkunastosekundowych filmików YouTube postanowiło wprowadzić zakupy bezpośrednio do Shorts. Usługa ruszy na początku przyszłego roku w USA, Kanadzie, Australii, Indiach i Brazylii. Sprzedawcy zyskają możliwość oznaczania swoich produktów bezpośrednio w filmach, a użytkownicy będą mogli klikać w tagi i dokonywać zakupów podczas przewijania Shorts.

Rzecznik YouTube zapowiada, że firma planuje w przyszłości rozszerzyć program na inne kraje.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

YouTube stawia na marketing afiliacyjny

Ponadto firma eksperymentuje również z programem pozwalającym twórcom zarabiać prowizję od sprzedaży produktów, które polecają  za pośrednictwem linków w swoich filmach oraz formatach Shorts.

Nowa usługa jest obecnie we wczesnej fazie testów. Na początku 2023 r. do programu partnerskiego będą mogli zgłaszać się twórcy z USA, którzy osiągną nowy próg dotyczący Shorts, czyli przynajmniej 1000 subskrybentów i 10 milionów wyświetleń filmów w ciągu 90 dni. Niedawno YouTube ogłosiło, że wraz z nowym rokiem twórcy zyskają 45% udziału w przychodach z reklam.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Rozszerzenie funkcji zakupowych jest dla platformy kolejną szansą na zwiększenie przychodów. Choć krótkie formaty na YouTube zyskały już 1,5 miliarda użytkowników miesięcznie, kwartalne przychody z reklam YouTube spadły o 1,9% rok do roku, nie spełniając oczekiwań Alphabet Inc.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się