fot. depositphotos.com
Zakupy internetowe bezpośrednio w Shorts
Krótkie formaty nieustannie spotykają się z dużym zainteresowaniem użytkowników social mediów. Internauci chętnie przeglądają nagrania na TikToku, instagramowe Reelsy czy Shorts na YouTube. Te ostatnie notują obecnie 30 mld wyświetleń dziennie – to 4 razy więcej niż rok temu.
Zobacz również
Na fali popularności kilkunastosekundowych filmików YouTube postanowiło wprowadzić zakupy bezpośrednio do Shorts. Usługa ruszy na początku przyszłego roku w USA, Kanadzie, Australii, Indiach i Brazylii. Sprzedawcy zyskają możliwość oznaczania swoich produktów bezpośrednio w filmach, a użytkownicy będą mogli klikać w tagi i dokonywać zakupów podczas przewijania Shorts.
Rzecznik YouTube zapowiada, że firma planuje w przyszłości rozszerzyć program na inne kraje.
YouTube stawia na marketing afiliacyjny
Ponadto firma eksperymentuje również z programem pozwalającym twórcom zarabiać prowizję od sprzedaży produktów, które polecają za pośrednictwem linków w swoich filmach oraz formatach Shorts.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Nowa usługa jest obecnie we wczesnej fazie testów. Na początku 2023 r. do programu partnerskiego będą mogli zgłaszać się twórcy z USA, którzy osiągną nowy próg dotyczący Shorts, czyli przynajmniej 1000 subskrybentów i 10 milionów wyświetleń filmów w ciągu 90 dni. Niedawno YouTube ogłosiło, że wraz z nowym rokiem twórcy zyskają 45% udziału w przychodach z reklam.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Rozszerzenie funkcji zakupowych jest dla platformy kolejną szansą na zwiększenie przychodów. Choć krótkie formaty na YouTube zyskały już 1,5 miliarda użytkowników miesięcznie, kwartalne przychody z reklam YouTube spadły o 1,9% rok do roku, nie spełniając oczekiwań Alphabet Inc.