TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Circle K promuje kulturę życzliwości i celebruje „Kindness Day”

25 stycznia na wszystkich stacjach Circle K w Europie sieć stacji paliw obchodzi wewnętrzny „Kindness Day” – Dzień Życzliwości. Równolegle firma podejmuje działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa pracowników i dobrego samopoczucia w miejscu pracy.
O autorze
2 min czytania 2023-01-25

Codziennie stacje Circle K odwiedzają tysiące klientów, którzy tankują paliwo, korzystają z oferty gastronomicznej, dokonują zakupów w sklepie, bądź korzystają z innych dostępnych usług. Pracownicy stacji rozmawiają z setkami z nich każdego dnia, dokładając wszelkich starań, aby obsługa i wrażenia podczas wizyty na stacjach były jak najlepsze. Niestety równocześnie pracownicy stacji doświadczają niewłaściwych i niechcianych zachowań ze strony klientów, jak wynika z najnowszego badania wewnętrznego przeprowadzonego wśród pracowników Circle K w Polsce (11-12.2022 r.).

W anonimowym badaniu 39% pracowników biorących w nim udział przyznało, że doświadczyło niewłaściwego zachowania lub agresji słownej ze strony klientów. Sytuacje te dotyczyły najczęściej różnych gróźb w formie komentarzy czy nieodpowiednich zachowań (67% wskazań), groźnych spojrzeń lub innej komunikacji niewerbalnej (60% wskazań) oraz gróźb przemocy (49% wskazań). Znaczna część respondentów wskazała również na nieproszone komentarze dotyczące ciała lub wyglądu (43% wskazań).

Circle K dba o bezpieczeństwo i dobre samopoczucie swoich pracowników

Aby przeciwdziałać niechcianym i niewłaściwym zrachowaniom, jakich doświadczają pracownicy stacji, od 2022 roku Circle K unowocześniło i wdrożyło wiele procedur, aby zapewnić członkom zespołu na terenie całej Europy poczucie bezpieczeństwa i odpowiedniej ochrony podczas pracy. Przykładem takich działań mogą być szkolenia dla pracowników stacji i kierowników, uproszczone procedury raportowania i rozpatrywania incydentów, dostęp do programu Pomocy Pracowniczej Circle K dla wszystkich pracowników, wewnętrzna infolinia umożliwiająca zgłaszanie incydentów oraz kampanie informacyjne na stacjach, skierowane do klientów.

Powyższe inicjatywy stanowią dodatek do innych środków bezpieczeństwa, takich jak zwiększony monitoring w sklepach oraz szereg narzędzi zapobiegających napadom. Realizacja podjętych działań przynosi pozytywne efekty – aż 93% badanych pracowników Circle K w Polsce przyznało, że wie, jak zgłosić niechciane lub niewłaściwe zachowanie w miejscu pracy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Miejsce pracy powinno być bezpieczną przestrzenią dla każdego pracownika. W ciągu ostatniej dekady w naszej branży zostały poczynione znaczne postępy w obszarze zapobiegania napadom na stacjach. Chcielibyśmy, aby standardem było również ograniczanie przypadków nękania pracowników w miejscu pracy. Ten problem nie dotyczy tylko naszej firmy, dlatego pragniemy podzielić się naszym doświadczeniem, by zainspirować innych pracodawców do działania i zwiększenia wysiłków w celu przeciwdziałania tego typu incydentom – mówi Maria Pertkiewicz, dyrektorka ds. personalnych Circle K Polska.

Kampania promująca wzajemny szacunek i zrozumienia dla drugiego człowieka

W oparciu o badania pracowników i działania, które zostały wprowadzone w celu ochrony członków zespołu i zapewniania im bezpieczeństwa w miejscu pracy, firma podjęła na poziomie globalnym decyzję o obchodach wewnętrznie ustalonego europejskiego „Kindness Day” (Dnia Życzliwości).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

25 stycznia koncern Circle K na stacjach w innych krajach europejskich będzie obchodził symboliczny Dzień Życzliwości, mający na celu zwrócenie uwagi klientów i opinii publicznej na kwestie wzajemnego szacunku oraz popularyzujący uprzejmość, serdeczności i właściwe postawy w relacjach z innych, pozbawione agresji. Inicjatywa ma również na celu docenienie tych klientów, którzy w taki sposób odnoszą się do pracowników podczas wizyt na stacjach Circle K.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W Polsce kampania życzliwości została zainicjowana 21 listopada 2022 roku w Światowym Dniu Życzliwości i Pozdrowień. Rozpoczynając od tego światowego święta, na wszystkich stacjach w kraju pojawiły się materiały wspierające akcję, a klienci mogli spodziewać się niespodzianek z miłym słowem i wyzwaniem, aby okazywać życzliwość innym osobom. Wówczas Circle K rozpoczęło na szerszą skalę promocję kultury wzajemnego szacunku – nie tylko w ramach samej organizacji, ale także poza nią.