Super Bowl 2023: przegląd najciekawszych spotów

Super Bowl 2023: przegląd najciekawszych spotów
Już w najbliższą niedzielę, 12 lutego odbędzie się 57. Finał Super Bowl. Jak co roku, i tym razem śledzimy, które marki podpisały rekordowe kontrakty i jakie reklamy zaprezentują podczas sportowego i marketingowego święta.
O autorze
3 min czytania 2023-02-10

Firma Fox, która będzie transmitować wydarzenie na żywo, już we wrześniu 2022 roku podkreśliła, że aktywność reklamodawców wokół Super Bowl znacznie wzrosła. W efekcie 30-sekundowe spoty osiągnęły rekordową cenę 7 milionów dolarów.

Ostatnie tygodnie obfitowały w premiery głośnych spotów, które trafią na ekrany w przerwie między rozgrywkami. Poniżej prezentujemy zbiór najciekawszych reklam przygotowanych na Super Bowl 2023.

PopCorners – „Breaking Good”

W tym roku producent przekąsek po pierwszy zaprezentuje swoją reklamę podczas Super Bowl. Debiutując na wielkim wydarzeniu, marka postanowiła stworzyć kampanię inspirowaną hitem „Breaking Bad”. W 10. rocznicę emisji ostatniego sezonu serialu, fani mogą zobaczyć, jak Bryan Cranston i Aaron Paul ponownie wcielają się w role Waltera White’a i Jessego Pinkmana, przygotowując partię PopCorners w swoim kultowym kamperze. Zarówno zwiastuny, jak i główną reklamę wyreżyserował twórca serialu, główny scenarzysta, producent wykonawczy i reżyser – Vince Gilligan.

T-Mobile – „New year. New neighbor

T-Mobile ponownie angażuje aktorów serialu „Hoży doktorzy”, czyli Zacha Braffa i Donalda Faisona. W tym roku do duetu nieoczekiwanie dołącza gwiazda „Grease” – John Travolta. W zabawnym spocie aktorzy reinterpretują słynną musicalową scenę z hitem „Summer Nights”. Wersy „Tell me more, tell me more” tym razem odnoszą się do oferty T-Mobile 5GHome Internet.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Rakuten – „Not So Clueless”

Na powrót do filmowego hitu sprzed paru dekad zdecydował się również Rakuten. Gigant e-commerce zaprezentował spot z udziałem 46-letniej Alicii Silverstone, która ponownie wcieliła się w rolę wiodącej luksusowe życie Cher. Gwiazda hitu „Clueless” wraca do liceum, gdzie opowiada o tym, jak jej ulubione zajęcie, czyli zakupy, staje się jeszcze lepsze dzięki platformie Rakuten.

General Motors & Netflix – „Why Not an EV?”

Zabawny spot z udziałem Willa Ferrela podkreśla umowę obu marek, w ramach której nowe pojazdy elektryczne General Motors pojawiają się w serialach Netflixa. Aktor zabiera widzów w podróż po uniwersum największych hitów takich jak „Squid Games”, „Stranger Things”, „Bridgerton” czy „Army of the Dead”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pepsi – „Great Acting or Great Taste?”

Pepsi, które w tym roku ustępuje miejsca nowemu sponsorowi Halftime Show, przygotowało nie jeden, a dwa spoty – oba z udziałem ikon kina komediowego. Ben Stiller i Steve Martin przenoszą się na przeróżne plany filmowe, aby zaprezentować napój Pepsi Zero Sugar. Aktorzy zgodnie zachęcają konsumentów, aby sami wypróbowali nowy smak, a nie polegali na reakcjach celebrytów, które… mogą być tylko grą.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się


Doritos – „Jack’s New Angle”

Trójkątny kształt Doritos może być źródłem muzycznych inspiracji i wyznacznikiem trendów. Tak przynajmniej przekonuje marka w swoim humorystycznym spocie z udziałem kilku muzycznych gwiazd. W reklamie widzimy Jacka Harlowa, który decyduje się porzucić karierę rapera na rzecz nowej pasji – gry na trójkącie. Okazuje się, że konkurencja nie śpi, a nagrodę w branży zdobywa inny wirtuoz – nie kto inny jak Elton John.

Publicis Groupe – „Monday

Jak podkreśla Publicis Groupe, wprowadzanie zmian społecznych w miejscu pracy może zająć lata. Dlatego agencja postanowiła wykorzystać siłę kreatywności i środków masowego przekazu, aby na wielkim widowisku zaprezentować spot, który powstał w ramach promocji międzybranżowej koalicji „Working with Cancer”. Firma ma na celu wyeliminowanie stygmatyzowania pracowników chorych na raka.

Centralnym punktem kampanii jest film „Monday”, wyreżyserowany przez Elenę Petitti Di Roreto i Martina de Thuraha. Wielu członków ekipy produkcyjnej doświadczyło raka we własnym życiu, co dodaje przekazowi autentyczności i pokazuje, jak uniwersalny jest to problem.

Publicis Groupe będzie pierwszą agencją holdingową, która zaprezentuje swój spot na Super Bowl.

Paramount+ – „Stallone Face

Główną rolę w reklamie objął Sylvester Stallone, który stał się gwiazdą nowego serialu Paramount „Tulsa King”. W spocie widzimy, jak aktor próbuje wspiąć się na „Stallone Face”, czyli część fikcyjnej góry Paramount, która stała się miejscem spotkań rozmaitych gwiazd telewizyjnych. Na ekranie nie zabrakło takich postaci jak Dora the Explorer czy Beavis i Butthead. Z kolei obecność córek Stalonne’a zapowiada nadchodzącą premierę rodzinnego reality show „The Family Stallone”.

Google – „Fixed on Pixel”

Reklama Google pokazuje, jak Amy Schumer, Doja Cat i Giannis Antetokounmpo na nowo odkrywają swoje cenne zdjęcia za pomocą funkcji w aparatach Pixel. Aktorka używa „sztuczek”, by wymazać ze zdjęć wspomnienia o nieudanych związkach, gwiazda koszykówki usuwa innych graczy z ujęć swoich akcji, a piosenkarka poprawia rozmyte zdjęcia z czerwonego dywanu.

PS. Przypomnijmy, jak marki zaprezentowały się podczas Super Bowl w 2022 roku oraz na wyjątkowym, 55. finale rozgrywek futbolu amerykańskiego.