Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Seryjni mordercy z „mlecznymi wąsami” w kontrowersyjnej kampanii OOH

Seryjni mordercy z „mlecznymi wąsami” w kontrowersyjnej kampanii OOH
„9 na 10 seryjnych morderców dorastało na mleku" – takie hasło pojawia się na billboardach na terenie Kalifornii. Amerykańska organizacja SWitch4Good zwraca uwagę na wpływ masowego przemysłu mleczarskiego i umieszcza na plakatach wizerunki morderców, którzy mają na twarzach ślady po wypiciu mleka.
O autorze
1 min czytania 2023-02-17

Reklamy, które wywołują kontrowersje, mogą być skutecznym sposobem na zwrócenie uwagi na ważny temat lub konkretny produkt. Twórcy takich kampanii muszą jednak zdawać sobie sprawę, że rozgłos, jaki niesie ze sobą taki przekaz, nie zawsze będzie pozytywny, a dla niektórych odbiorców może być uznany nawet za obraźliwy.

Organizacja non-profit SWitch4Good wzięła pod uwagę wszystkie plusy i minusy takiej kampanii, ale jednak postanowiła zaryzykować. Akcja została jednak przeprowadzona w dobrej sprawie, a celem było zwrócenie uwagi na ważny temat – negatywnego wpływu globalnego przemysłu hodowlanego na zwierzęta, ludzi i otaczające ich środowisko. Produktem tego przemysłu jest mleko i wyroby z niego, które nadal stanowią główny składnik pożywienia większości ludzi.

Środkiem do komunikacji stały się billboardy – na ulicach Kalifornii pojawiły się grafiki, na których umieszczono oblicza seryjnych morderców. Jeffrey Dahmer, Richard Ramirez i Charles Manson zostali uwiecznieni na zdjęciu z „białymi wąsami” – pozostałością po wypiciu mleka. Pod ich twarzami widnieje hasło: „9 na 10 seryjnych morderców dorastało, pijąc mleko”. Ten slogan odnosi się do reklamy emitowanej podczas Igrzysk Olimpijskich sprzed kilku lat – wówczas przemysł mleczny informował odbiorców, że „9 na 10 amerykańskich olimpijczyków dorastało, pijąc mleko”.

– Na Igrzyskach Olimpijskich kilka lat temu wyemitowano reklamę ze sportowcami. Narrator mówił, że mleko zawiera naturalne białko (nie ma innego rodzaju białka poza naturalnym) i gwarantuje zrównoważone odżywianie (dla krowy owszem, ponieważ mleko matki jest specyficzne dla danego gatunku) – podaje Switch4Good.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Switch4Good (@switch4good)

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Celem organizacji jest zdemaskowanie kłamliwego przekazu i uświadomienie konsumentom, że produkcja nabiału wiąże się ze śmiercią i okrutnym traktowaniem zwierząt, chorobami ludzi oraz zanieczyszczeniami środowiska. 

– Pracując w zmowie z rządem federalnym, firma BIG DAIRY sprzedała nam kłamstwo, że „mleko dobrze wpływa na organizm”. Mówili, że potrzebujemy mleka, żeby być zdrowym i mieć mocne kości. Ale to po prostu nieprawda – czytamy na stronie killermilk.com, która powstała przy okazji kampanii OOH.

PS Samochód za PIT? Warszawa ogłosiła loterię dla mieszkańców

Jak zachęcić mieszkańców Warszawy do rozliczania się z podatku PIT w tym mieście? Stołeczny ratusz wymyślił loterię, w której nagrodą jest samochód hybrydowy. Czy taka nagroda jest dobrą zachętą?

PS 2 Założyciel marki Patagonia postanowił oddać swoją firmę organizacji ekologicznej

Yvon Chouinard oddał swoje udziały w firmie wartej 3 miliardy dolarów. Od teraz pieniądze zarabiane przez markę będą szły na działania na rzecz ochrony przyrody.