Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Większa kontrola nad polecanymi filmami? Użytkownicy TikToka mogą zresetować zakładkę „Dla Ciebie”

Najnowsza aktualizacja TikToka pozwala użytkownikom odświeżyć rekomendacje w sekcji „Dla Ciebie”. Ma ona na celu ograniczenie powtarzających się treści i ich trafniejszy dobór.
O autorze
1 min czytania 2023-03-17

Filmy, które pojawiają się na TikToku w sekcji „Dla Ciebie” dobierane są na podstawie ustalonych preferencji odbiorcy i jego poprzednich interakcji z treściami. Niedawno platforma udostępniła funkcję „Dlaczego widzisz ten film”, dzięki której użytkownicy mogą zrozumieć system rekomendacji treści udostępnianych w tym kanale.

Preferencje jednak mogą po czasie ulec zmianie lub użytkownik może mieć ochotę na poszerzenie wachlarza tematów, które chciałby oglądać. Dlatego odtąd TikTok udostępnia nowe narzędzia kontroli nad polecanymi filmami

Zmiany w zakresie rekomendowanych treści

Możliwe jest całkowite zresetowanie preferencji i powrót do stanu początkowego, w którym aplikacja będzie sugerowała treści tak, jakby użytkownik dopiero zarejestrował się na TikToku. Nowe rekomendacje będą oparte o nowe interakcje. Funkcja ta uzupełni rozwiązanie automatycznego filtrowania filmów, które korzystają z określonych hashtagów lub fraz. Użytkownik może także użyć przycisku „nie interesuje mnie”, by pominąć przyszłe filmy konkretnego twórcy lub te, które używają konkretnej ścieżki dźwiękowej.

Odświeżenie zakładki nie nadpisuje i nie zmienia dotychczasowych ustawień konta i obserwowanych przez odbiorcę twórców.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak działa proponowanie i eliminowanie powtarzających się treści

Wyzwaniem dla silnika rekomendacyjnego, który dobiera odbiorcy filmy, jest dostarczanie wartościowych treści i poprawiających nastrój doświadczeń, przy jednoczesnym zachowaniu różnorodności materiałów. TikTok prowadzi nieustanne prace nad tym, aby zakres proponowanych filmów nie był zbyt szeroki, ale również zbyt wąski. Użytkownicy nie otrzymują dwóch filmów z rzędu od tego samego twórcy czy z tą samą ścieżką dźwiękową.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Filtrowane są również treści, które nie łamią wprost regulaminu i Zasad Społeczności, ale których zbyt częste oglądanie może być potencjalnie negatywne. Filmy, w których dominującym motywem jest np. smutek czy ekstremalne diety, są ograniczane w sekcji „Dla Ciebie”. Ich nadmiar zastępowany jest przez treści o innej, nieszkodliwej tematyce.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W ciągu ostatniego roku TikTok wdrożył 15 aktualizacji usprawniających swój system rekomendacji i rozszerzył obsługę o kolejne języki. Platforma rozrywkowa kontynuuje również współpracę z ekspertami w tematach społecznych i psychologicznych, takimi jak np. Międzynarodowe Stowarzyszenie Zapobiegania Samobójstwom przy Szpitalu Bostońskim. Ich rekomendacje są brane pod uwagę przy pracach na kolejnymi aktualizacjami regulaminów i Zasad Społeczności oraz przy doskonaleniu mechanizmu polecania treści.