TikTok to globalna platforma rozrywkowa, która swoją siłę czerpie z kreatywnej i zaangażowanej społeczności. Platforma umożliwia jej wyrażanie siebie na wiele sposobów, między innymi za sprawą szeregu funkcji i narzędzi pomocnych we wzmacnianiu doświadczeń korzystania z aplikacji. Tym samym TikTok ogłasza swoją nową funkcję „Dlaczego widzisz ten film”, która pomoże zrozumieć system rekomendacji treści udostępnianych w kanale „Dla Ciebie”.
Kanał „Dla Ciebie” umożliwia użytkownikom TikToka odkrywanie nowych kategorii treści, twórców czy produktów. Unikalny algorytm platformy poleca je na podstawie szeregu czynników opartych m. in. o aktywność w aplikacji, dzięki czemu każdy użytkownik otrzymuje odpowiedni dla siebie i swoich zainteresowań kontent.
Zobacz również
Aby jeszcze bardziej pomóc społeczności TikToka zrozumieć, czemu wyświetlane są im konkretne treści, w ciągu najbliższych tygodni na platformie wprowadzone zostanie nowe narzędzie „Dlaczego widzisz ten film”. Skorzystanie z niego będzie niezwykle proste:
- Podczas oglądania danego materiału należy wybrać opcję „Udostępnij”.
- Następnie kliknąć ikonę ze znakiem zapytania o nazwie „Dlaczego widzisz ten film”.
- Użytkownikowi ukaże się lista powodów, dla których dane wideo zostało mu wyświetlone.
System rekomendacji TikToka opiera się na indywidualnych zainteresowaniach każdego odwiedzającego. By pomóc użytkownikom platformy lepiej zrozumieć powody, dla których udostępniane są im konkretne treści wyróżniono 4 główne czynniki:
- interakcje użytkownika, czyli treści, które ogląda, lubi lub udostępnia, a także zamieszczane przez niego komentarze i wyniki wyszukiwania,
- konta, które użytkownik obserwuje lub są dla niego sugerowane,
- treści opublikowane niedawno w regionie użytkownika,
- popularne treści w regionie użytkownika.
„Dlaczego widzisz ten film” to kolejny krok w kierunku zwiększania przejrzystości rekomendacji treści. Oprócz tego TikTok publikuje swoje wytyczne dotyczące kategorii treści, które nie kwalifikują się do systemu rekomendacji, wdraża narzędzia pomagające dostosować rekomendowane treści oraz zasoby edukacyjne, które wyjaśniają, jak działa system rekomendacji TikToka.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing