Nie jest tajemnicą, że branża spożywcza generuje ogromne ilości odpadów, a większość z nich jest niestety nadal wykonana z tworzyw sztucznych, nienadających się do ponownego wykorzystania. Firma Mars Wrigley chce to zmienić i postanowiła sprzedawać swoje najpopularniejsze słodycze w nowych, bardziej ekologicznych opakowaniach. Batony Mars i Snickers pojawią się w papierowych opakowaniach, które będzie można oddać do recyklingu.
Zobacz również
Batony w nowych opakowaniach zaczęły pojawiać się już na półkach australijskich sklepów – m.in. w 7-Eleven, Coles i Woolworths. Do promocji odmienionego wizerunku został zaangażowany raper Kobie Dee.
– Po trzyletnim projekcie przeprojektowania opakowań dla naszego portfolio batonów, widok naszych batonów czekoladowych w nowym opakowaniu papierowym jest dla nas niezwykle ekscytujący. Ta zmiana jest dla nas pierwszym z wielu kroków, a kiedy nasze portfolio batonów czekoladowych zostanie w pełni objęte zmianami, wyeliminujemy ponad 360 ton plastiku z naszego łańcucha dostaw – powiedział Richard Weisinger, dyrektor ds. portfolio w firmie Mars Wrigley.
Kolejną marką z nowymi opakowaniami ma być Milky Way. Mamy nadzieję, że branża słodyczy będzie szła właśnie w kierunku ekologii.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
PS Bardziej ekologiczne dostawy? Kurier dostarczy specjalne opakowania wielokrotnego użytku
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na rynku pojawiła się nowa usługa umożliwiająca wykorzystywanie opakowań wielokrotnego użytku w e-commerce. Odbierając zwracany towar, kurier zapewni klientowi odpowiednie pudełko.
PS 2 4F wprowadza ekologiczne opakowania w sprzedaży wysyłkowej
Rezygnacja z wysyłki produktów w opakowaniach z tworzyw sztucznych na rzecz przyjaznych środowisku kopert papierowych i kartonów to kolejny krok podjęty przez markę 4F na drodze do ograniczania zużycia plastiku i bardziej zrównoważonego działania organizacji.