Włosi zrobili film promocyjny, w którym wykorzystano zdjęcia ze… Słowenii

Włosi zrobili film promocyjny, w którym wykorzystano zdjęcia ze… Słowenii
W mediach społecznościowych pojawił się film promocyjny, który powstał z inicjatywy włoskiego Ministerstwa Turystyki. Kontrowersyjny pomysł i realizacja spotkały się ze skrajnymi opiniami, ale przede wszystkim odbiorcy zauważyli, że część scen została nakręcona w innym kraju.
O autorze
1 min czytania 2023-05-02

Wydawałoby się, że Włochy nie muszą już promować swojego kraju pod kątem turystycznym, a jednak co jakiś czas powstają kampanie, które zachęcają obcokrajowców do odwiedzenia tego wyjątkowego miejsca na mapie Europy.

Najnowszy film promocyjny, który jest częścią dużej kampanii promocyjnej stworzonej przez agencję Armando Testa, ukazuje przede wszystkim piękno architektury i dziedzictwa historycznego Włoch. W wideo zatytułowanym „Open to Meraviglia” pokazano również słynną Wenus w roli influencerki, dzięki czemu Włochom udało się połączyć historię ze współczesnością. Przypominamy, że Wenus jest symbolem włoskiej sztuki i pojawia się w renesansowym obrazie Sandro Botticellego „Narodziny Wenus”.

Pomysł można uznać za odważny i być może trochę kiczowaty. Nie spodobał się przede wszystkim osobom związanym ze sztuką tego kraju, m.in. historykowi sztuki Tomaso Montanari, który określił klip mianem „groteskowego”. Ekspert całą kampanię, która kosztowała 9 milionów euro, podsumował krótkim określeniem – „obsceniczna strata pieniędzy”.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jednak nie sama estetyka filmu stała się przedmiotem największych kontrowersji, a co coś zupełnie innego i niezależnego od gustu. Część internautów szybko dostrzegła, że część scen widocznych w filmie promocyjnym o Włoszech nakręcono w… Słowenii, a dokładniej we wiosce Gorjansko (gmina Komen; przy granicy obu krajów).

Ujęcia nakręcone w Słowenii to m.in. scena, w której widać grupę młodych ludzi znajdujących się na słonecznym patio. Potwierdzeniem lokalizacji ma być.. butelka słoweńskiego wina Cotar, która stoi na stole. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Twórcy kampanii na razie nie zabrali głosu w sprawie klipu, który z pewnością musiał zaboleć rodowitych i dumnych ze swojej kultury Włochów. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Włoskie miasto Capri zakazało używania plastikowych jednorazówek na plaży

Turyści bądź mieszkańcy miasta, którzy zostaną przyłapani na korzystaniu z plastikowych talerzy, sztućców, słomek itp. będą ukarani grzywną w wysokości nawet do 500 euro.

PS 2 KFC wysłało bulwersującą wiadomość do swoich klientów. Sieć przeprasza za pomyłkę

Użytkownicy aplikacji mobilnej KFC w Niemczech otrzymali szokujące powiadomienie. Sieć fast foodów zachęcała do świętowania z okazji rocznicy… nocy kryształowej, czyli pogromu Żydów w 1938 roku. Teraz KFC przeprasza za „błąd w systemie”.