Kolejne etapy rozwoju Privacy Sandbox: ogólnodostępność i wsparcie dla skalowania testów

Privacy Sandbox to inicjatywa całego systemu internetowego, której celem jest zapewnienie otwartego dostępu do sieci przy jednoczesnej poprawie prywatności jej użytkowników i użytkowniczek oraz zagwarantowaniu firmom narzędzi niezbędnych do prowadzenia biznesu online.
O autorze
3 min czytania 2023-05-19

Przez ostatnie trzy lata współpracowaliśmy z całą branżą w celu opracowania nowych technologii chroniących prywatność – takich, które nie opierają się na identyfikatorach wykorzystywanych do mierzenia odwiedzin użytkownika pomiędzy witrynami lub ukrytych technikach (jak np. fingerprinting). W ubiegłym roku rozszerzyliśmy testy rozwiązania na ograniczoną liczbę użytkowników, aby deweloperzy i deweloperki mogli sprawdzić i ocenić technologię w miarę użytkowania i włączania jej do swoich produktów.  

Dziś udostępniamy aktualizację, która jest kolejnym ważnym krokiem na drodze do całkowitego wycofania plików cookies stron trzecich w przeglądarce Chrome. Planowane ono jest w drugiej połowie 2024 roku. 

Ogólny dostęp do interfejsów Privacy Sandbox API

Wraz z lipcową aktualizacją przeglądarki Chrome, udostępnimy wszystkim użytkownikom i użytkowniczkom interfejsy Privacy Sandbox API do oceny i sprawdzenia. 

Deweloperzy będą mogli wykorzystywać interfejsy API do przeprowadzania na szeroką skalę testów ruchu na żywo, przygotowując się do wycofania plików cookies stron trzecich. Wcześniej nie planujemy wprowadzać żadnych nowych znaczących zmian w interfejsach API. Te firmy, które jeszcze tego nie zrobiły, powinny ocenić integrację interfejsów API ze swoimi produktami przy planowaniu przejścia na rozwiązanie Privacy Sandbox.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wsparcie dla testów przeprowadzanych skalowalnie z wycofaniem 1% plików cookies stron trzecich w I kwartale 2024 r.

Aby przygotować się na internet bez plików cookies stron trzecich, ważne jest, aby ekosystem internetowy został do tego przygotowany z odpowiednim wyprzedzeniem, w tym ocenił rozwiązania, które  już opierają się na interfejsach Privacy Sandbox API. Aby wesprzeć ten proces, w nadchodzących miesiącach podejmiemy poniższe kroki.

W pierwszym kwartale 2024 r. planujemy wycofać pliki cookies stron trzecich dla 1% użytkowników i użytkowniczek Chrome. Pomoże to deweloperom w przeprowadzaniu testów i ocenieniu gotowości i skuteczności ich produktów bez plików cookies stron trzecich. Ponadto w ostatnim kwartale 2023 r. wprowadzimy kolejne ułatwienie dla deweloperów – będą oni mogli symulować wycofanie cookies stron trzecich z Chrome dla konfigurowalnego odsetka ich użytkowników. Testy przeprowadzane przez deweloperów umożliwią im skorzystanie z wyższego poziomu ruchu bez plików cookies stron trzecich.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Plan ten został opracowany w porozumieniu z brytyjskim Urzędem ds. Konkurencji i Rynków (CMA), zgodnie z naszymi zobowiązaniami i harmonogramem. Uwagi CMA zostaną wzięte pod uwagę podczas przygotowań do ostatecznego wycofania plików cookies stron trzecich.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Współpraca z branżą

Zaangażowanie internetowego ekosystemu w rozwój Privacy Sandbox zachęca nas tym bardziej do dalszej współpracy z branżą, dzięki której technologie mogą wesprzeć wprowadzenie sieci opartej na jeszcze większej prywatności.

– W RTB House doceniamy to, że zespół Chrome uwzględnia opinie testerów, zwłaszcza że zachodzi konieczność testowania technologii na ruchu, który nie opiera się na plikach cookies stron trzecich. Jesteśmy także przygotowani do rozszerzenia naszych testów. W ich ramach planujemy przeprowadzić eksperymenty deweloperskie na odpowiednią skalę i nie możemy się doczekać współpracy z pozostałymi platformami oferującymi przestrzeń reklamową w modelu programatycznym. Wierzymy, że wyniki testów umożliwią nam dalsze udoskonalanie naszych rozwiązań opartych na interfejsach API chroniących prywatność, tak aby mogły one konkurować na równych zasadach ze starszymi technologiami, które opierają się na plikach cookie stron trzecich – mówi Łukasz Włodarczyk, VP of Programmatic Ecosystem Growth & Innovation, RTB House.

– Jako lider w testowaniu Protected Audience (dawniej FLEDGE), OpenX docenia ciągłe zaangażowanie Google we współpracę z branżą w celu zwiększenia prywatności konsumentów. Zwiększony ruch i opcje testowania znacznie pomogą w ocenie rozwiązań Privacy Sandbox, takich jak Protected Audience oraz w przygotowaniu do wycofania plików cookie stron trzecich w Chrome – dodaje Paul Ryan, CTO, OpenX.

Zgodnie z raportem CMA za pierwszy kwartał 2023 r., spodziewamy się szerokiego zakresu metodologii testowania, która będzie oparta o różne cele od tych przeprowadzanych przez jedną firmę, aż po szerokie, skoordynowane testy w wielu organizacjach. Zachęcamy deweloperów do testowania interfejsów Privacy Sandbox API jako części kompleksowych rozwiązań.

Więcej informacji na temat wdrażania interfejsów Privacy Sandbox API  możecie znaleźć na blogu deweloperów Chrome. W nadchodzących miesiącach przedstawimy więcej szczegółów, w tym dodatkowe wskazówki dotyczące metod testowania.

Z niecierpliwością czekamy na dalszą współpracę z całą branżą. Dzięki niej jesteśmy już na ostatnich etapach naszego celu, czyli wycofania plików cookies stron trzecich w Chrome i poprawy prywatności sieci dla wszystkich użytkowników i użytkowniczek.

PS Google Consent Mode – czyli jak poradzić sobie z utratą danych z powodu ciastek

W ostatnim czasie w kontekście cookie managementu pojawiła się funkcja, która daje nam nowe możliwości przy zbieraniu zgód na korzystanie z plików cookies od użytkowników. Jest nią Google Consent Mode. Opisujemy, jak działa ta funkcja i na czym polega jej wdrożenie.