Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Pazura, Zalewski i Orleański płyną z wiatrem i edukują na temat energetyki wiatrowej

Cezary Pazura, Paweł Orleański i Krzysztof Zalewski to ambasadorowie ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Płyniemy z wiatrem”. Razem z Polskim Stowarzyszeniem Energetyki Wiatrowej będą obalać mity i edukować o korzyściach wynikających z rozwoju morskiej i lądowej energetyki wiatrowej w Polsce.
O autorze
2 min czytania 2023-06-01

Działania prowadzone w ramach kampanii „Płyniemy z wiatrem” obejmują telewizję, radio, internet, prasę, billboardy oraz współpracę z influencerami. 

W ramach edukacyjnego charakteru kampanii można spodziewać się wykładów na uczelniach, wydarzeń w nadmorskich miejscowościach, debaty eksperckiej online czy filmów edukacyjnych z Cezarym Pazurą, Pawłem Orleańskim i Krzysztofem Zalewskim.

– Kampania „Płyniemy z wiatrem” to odpowiedź na plany dynamicznego rozwoju energetyki wiatrowej w Polsce – zarówno jeśli chodzi o inwestycje na lądzie, jak i na morzu. Rekordowo wysokie poparcie społeczne dla energii z wiatru pokazuje, jak ważne są dziś odnawialne źródła energii. Perspektywy rozwoju nowych inwestycji w farmy wiatrowe wymagają jednak poszerzania wiedzy o tej technologii i jej wpływie na bezpieczeństwo i efektywność energetyczną. Poprzez realizowane ze wsparciem NFOŚiGW działania chcemy pokazać Polakom, jak ważna, bezpieczna i tania w wytworzeniu jest energia z wiatru. Mimo szerokiej akceptacji nadal spotyka się dezinformację oraz krążące mity, które raz na zawsze trzeba wyjaśnić – tłumaczy Janusz Gajowiecki, prezes Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej.

Twarzami kampanii zostali znani i lubiani artyści, którzy swoją popularność chcą wykorzystywać do promowania szczytnych celów. Mimo różnych obszarów działań łączy ich jedno: troska o środowisko i przekonanie, że mamy realny wpływ na zatrzymanie zmian, które zagrażają naszej planecie w przyszłości. Odnawialne źródła energii są jedną z odpowiedzi na obecne wyzwania związane ze zmianami klimatu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Uważam, że powinniśmy walczyć z mitami na temat wiatraków, bo w grę wchodzi przyszłość kolejnych pokoleń. Obecnie energetyka wiatrowa – ta na lądzie i na morzu, jest odpowiedzią na wyzwania, przed którymi obecnie stoimy i sposobem na powstrzymanie katastrofy klimatycznej. To najlepszy sposób na redukcję paliw kopalnych, emisję  CO2, ale też dziś – na zapewnienie naszego bezpieczeństwa. Cieszę się, że moi odbiorcy będą mogli dowiedzieć się więcej o wiatrakach i korzyściach, jakie ich rozwój niesie dla naszego kraju – mówi Krzysztof Zalewski, ambasador kampanii.

Kampania obejmuje szereg działań edukacyjnych i informacyjnych, włączając stałą komunikację w mediach społecznościowych na Facebooku, Instagramie, TikToku oraz YouTube. Zaplanowane działania cross mediowe obejmują emisję spotu w radiu i telewizji, umiejscowienie banerów na billboardach i autobusach oraz wykorzystanie banerów internetowych i publikacje w prasie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zostały także zaplanowane działania bezpośrednio związane z edukacyjnym charakterem kampanii: debata ekspercka, wydarzenia w miejscowościach nadmorskich, wykłady na uczelniach, stworzenie scenariuszy lekcji i produkcja materiałów edukacyjnych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Nasz przekaz dotyczy zarówno wiatraków na lądzie, jak i tych, które wkrótce powstaną w polskim obszarze Morza Bałtyckiego. Morska energetyka wiatrowa to nowy sektor, który wymaga szczególnego podejścia w budowaniu świadomości. To ważne, żeby edukować na temat perspektyw i możliwości z nim związanych, ponieważ offshore w Polsce to nowe miejsca pracy, kierunki studiów, fabryki, porty instalacyjne czy serwisowe. Zdajemy sobie sprawę, że to, co nowe, często jest przyjmowane z nieufnością. Dlatego kampania pokaże prawdziwe oblicze branży i jej rolę w budowaniu silnej i niezależnej gospodarki – komentuje Małgorzata Żmijewska-Kukiełka, menedżer ds. komunikacji PSEW, koordynatorka kampanii. 

Od 15 czerwca, który jest Światowym Dniem Wiatru, w telewizji i Internecie będzie można oglądać spoty edukacyjne z udziałem Cezarego Pazury, Pawła Orleańskiego i Krzysztofa Zalewskiego. Ambasadorzy w prostych słowach i na konkretnych przykładach opowiedzą o faktach, ale też obalą mity, które do dziś funkcjonują w przestrzeni publicznej. 

– Rozwój energetyki wiatrowej to droga w kierunku nowoczesności, rozwoju i korzyści. To podążanie za światowymi trendami, które prowadzą do rozwoju gospodarczego, zwiększenia bezpieczeństwa energetycznego i poprawy kondycji środowiska oraz jakości życia obywateli m.in. dzięki niższym rachunkom za prąd, czystszemu powietrzu i lokalnym inw  estycjom. Mam poczucie, że dzięki rozwojowi odnawialnych źródeł energii zabezpieczamy przyszłe pokolenia i spłacamy nasz dług wobec planety, która potrzebuje zielonej energii – podkreśla Cezary Pazura, ambasador kampanii. 

 Więcej informacji na stronie: https://plyniemyzwiatrem.pl/  

PS Promocja kosmetyku czy energetyki wodorowej? Ta reklama udowadnia, że spot o ekologicznej energii może być stylowy

Brytyjska modelka, aktorka i orędowniczka działań na rzecz klimatu łączy siły z firmą Vattenfall, aby wprowadzić na rynek „Industrial Emissions Face Mist”. Mgiełka do twarzy to sposób na pokazanie wodoru – rozwiązania wspomagającego redukcję emisji gazów cieplarnianych.