Sztuczna inteligencja zaczyna za nas pisać proste teksty, tworzyć dla nas grafiki… a także, jak się okazuje, mówić naszym głosem. Jakiś czas temu pisaliśmy o tym, że Jarosław Kuźniar (dziennikarz i założyciel profesjonalnego studia nagraniowego Voice House) postanowił wykorzystać AI do tworzenia swoich podcastów. Efekty jego eksperymentu można usłyszeć w materiałach newsowych, w których mowę ludzką zastępuje głos wygenerowany przez sztuczną inteligencję. Słuchając takiego materiału tak naprawdę nie zauważymy różnicy między „sztucznym głosem”, a tym naturalnym.
Teraz okazuje się, że sztuczna inteligencja wkracza w inną dziedzinę dziennikarstwa, a mianowicie do świata sportu. Organizatorzy Drużynowych Mistrzostw Europy w Lekkoatletyce, które odbędą się od 20 do 25 czerwca na Stadionie Śląskim w Chorzowie, poinformowali, że podczas imprezy pojawi się komentarz wspomagany przez AI. Teksty będą pochodzić z oficjalnego bloga Drużynowych Mistrzostw Europy w Lekkoatletyce i pojawią się we występach zawodników. Wygenerowany głos pochodzi natomiast od realnej osoby – swojej mowy użyczyła w tym projekcie Hannah England, srebrna medalistka mistrzostw i komentatorka.
Zobacz również
– Wszyscy są podekscytowani możliwościami oferowanymi przez sztuczną inteligencję w rozszerzaniu zasięgu naszych treści. Wierzymy, że dobrze przygotowane strategie sztucznej inteligencji mogą pomóc zarówno nadawcom publicznym, jak i naszym partnerskim federacjom sportowym, nawiązać kontakt z szerszą publicznością i będziemy uważnie przyglądać się wynikom tego eksperymentu – stwierdził szef sportów letnich Eurovision Sport, Andreas Aristodemou.
Europejska Unia Nadawców poinformowała, że traktuje ten projekt jako eksperyment. Transmisja z imprezy będzie dostępna na kanale European Athletics na YouTube.
PS Spotify oferuje możliwość „zblendowania” swojej playlisty z playlistą Roberta Lewandowskiego
Spotify kontynuuje współpracę z FC Barceloną i tym razem proponuje użytkownikom, żeby tworzyć dedykowane playlisty ze słynnymi piłkarzami. Powstają one w oparciu o gust muzyczny danego gracza i użytkownika.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS 2 85% ludzi oczekuje, że treści tworzone przez AI będą specjalnie oznaczane
Badanie przeprowadzone przez agencję On Board Think Kong wykazało, że aż 85% dorosłych Polaków oczekuje, że treści tworzone przez sztuczną inteligencję będą wyraźnie oznaczone jako materiały, których nie stworzył człowiek.
Słuchaj podcastu NowyMarketing