Sztuczna inteligencja zaczyna za nas pisać proste teksty, tworzyć dla nas grafiki… a także, jak się okazuje, mówić naszym głosem. Jarosław Kuźniar, dziennikarz i założyciel profesjonalnego studia nagraniowego Voice House, postanowił wykorzystać AI do tworzenia swoich podcastów. Efekty jego eksperymentu można usłyszeć w materiałach newsowych, w których mowę ludzką zastępuje głos wygenerowany przez sztuczną inteligencję. Słuchając takiego materiału tak naprawdę nie zauważymy różnicy między „sztucznym głosem”, a tym naturalnym.
Jak zaznacza Kuźniar, dzięki nowej technologii jego głos w materiałach dziennikarskich będzie zawsze tak samo zdrowy i tak samo silny. Narzędzie naśladuje nawet intonację prowadzącego, chociaż niemożliwe będzie wygenerowanie skrajnych emocji w głosie (np. wyraźnie radosny czy smutny ton).
Zobacz również
– Spędziłem w mediach 30 lat. I… czas na eksperyment. Wszyscy powtarzają, że to będzie rok AI, także w mediach. W Voice House mamy okazję jako pierwsi przetestować technologię sztucznej inteligencji z wykorzystaniem mojego głosu. Z odpowiednim tempem, intonacją, emocją, pauzą, oddechem, przecinkiem, myślnikiem, kropką! – czytamy na stronie podcastu Kuźniara.
Głos znanego dziennikarza jest generowany przez maszynę stworzoną przez młody, zdolny zespół Polaków – więcej na ich temat dowiemy się na końcu całego eksperymentu. Kuźniar zaznacza jednak, że Voice House jest pierwszą redakcją w Polsce, która może z tej technologii skorzystać.
Na razie „sztuczny głos” można usłyszeć w najnowszych podcastach z cyklu „Ekonomicznie in brief i „Ukraine in brief”.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Dziennikarz podkreśla, że za treść materiałów odpowiada cały czas redakcja, która przygotowuje profesjonalny, dziennikarski materiał. Wszystkie teksty są oparte o specjalistyczną wiedzę pracowników Voice House.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Technologia zamienia go na podcast premium z wykorzystaniem mojego głosu. To świadomy eksperyment, który pozwoli nam wspierać pracę Zespołu nowoczesną technologią. Sprawdźcie jak wyszło – zaprasza do wysłuchania podcastów Jarosław Kuźniar.
Więcej na temat tej technologii usłyszycie w jednym z odcinków podcastu studia Voice House:
PS Ryan Reynolds wykorzystuje AI w reklamie Mint Mobile
Reklama, która bazuje na trendach, wykorzystuje sztuczną inteligencję i… nieco przeraża. Ryan Reynolds przekonał się, że algorytm potrafi wygenerować dowcipne copy, które równie dobrze mogłoby wyjść spod jego ręki.
PS 2 ING tworzy wizualizacje przyszłości polskich metropolii dzięki AI