Adoptuj Pszczołę 2 - rusza akcja na rzecz ogrodów dla pszczół i ludzi

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Adoptuj Pszczołę 2 - rusza akcja na rzecz ogrodów dla pszczół i ludzi

Z sukcesem ruszyła druga edycja akcji społecznej Greenpeace Polska „Adoptuj Pszczołę 2”, po 3 godzinach od startu kampanii zebrano niemal 7 000 złotych.

Zeszłoroczna odsłona była jednym z największych internetowych projektów crowdfundingowych w Polsce - na wirtualną adopcję pszczół zdecydowało się ponad 5 000 osób. Tym razem Greenpeace Polska, m.in. z pomocą znanego rysownika, Marka Raczkowskiego, rozpoczął zbiórkę pieniędzy na budowę społecznych ogrodów miejskich dla pszczół i ludzi.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W ramach projektu „Adoptuj Pszczołę 2”, Greenpeace Polska, we współpracy z lokalnymi ogrodniczkami i ogrodnikami, chce zasadzić w polskich miastach 12 społecznych ogrodów miejskich. Ogrody powstają z myślą o owadach zapylających, jednak mają służyć również ludziom. Będą to w większości publicznie dostępne tereny zielone, jak np. szkolny ogród, park czy teren wokół bloku mieszkalnego, na których w sposób ekologiczny uprawiane będą warzywa, zioła i owoce szczególnie korzystne dla pszczół i innych owadów zapylających, np. marchew, cebula, bazylia, szałwia, maliny czy rośliny strączkowe. Dlatego z ogrodów korzystać będą mogły zarówno lokalne społeczności, otrzymując dostęp do zdrowych warzyw i owoców, jak i owady zapylające, które znajdą w nich mnóstwo pożywienia.

Aby zbudować społeczne ogrody dla pszczół i ludzi potrzeba jednak funduszy. Greenpeace planuje zebrać na ten cel 120 tysięcy złotych. Fundacja stworzyła specjalną stronę internetową, na której będzie można wesprzeć projekt poprzez wirtualną „adopcję pszczół” (jedna “adoptowana” pszczoła to 2 zł). Wraz z postępem adopcji, odsłaniane będą kolejne fragmenty rysunku autorstwa Marka Raczkowskiego. Celem jest uzbieranie funduszy na budowę 12 ogrodów i odsłonięcie całego obrazka.

W tegorocznej odsłonie Adoptuj Pszczołę, poza wirtualną adopcją, osoby, organizacje lub instytucje, którym bliska jest troska o los owadów zapylających mogą się bardziej zaangażować w akcję, zostając tzw. Złotą Pszczołą. Złote Pszczoły otrzymają od Greenpeace indywidualne podstrony w domeniewww.adoptujpszczole.pl, na których będą mogły samodzielnie kwestować i zapraszać innych do adopcji pszczół. Każdą taką podstronę będzie można ozdobić własną grafiką, filmikiem i opisem, zachęcającymi do pomocy owadom zapylającym. Animacja z instrukcją jak zostać „Złotą Pszczołą” dostępna jest na stronie.

„Dzięki pomocy tysięcy ludzi pierwsza edycja akcji „Adoptuj Pszczołę” odniosła ogromny sukces. Udało się zbudować w Polsce 100 hoteli dla dzikich zapylaczy, w całym kraju pojawiło się też wiele podobnych inicjatyw inspirowanych akcją Greenpeace. W tym roku naszym celem jest stworzenie sieci przyjaznych pszczołom społecznych ogrodów miejskich. Mogą to być na przykład pachnące ziołami sąsiedzkie ogrody warzywne lub ogrody wertykalne itp. Będziemy także wspierać działania na rzecz lokalnej wymiany ekologicznych nasion i sadzonek. Efekty naszej akcji służyć będą wszystkim - na równi ludziom, owadom, roślinom i całemu ekosystemowi miejskiemu.” - powiedziała Katarzyna Jagiełło, koordynatorka projektu w Greenpeace Polska.

„Adoptuj Pszczołę 2” jest kolejną odsłoną kampanii „Przychylmy Pszczołom Nieba”, mającej na celu ochronę pszczół miodnych i innych owadów zapylających, które masowo wymierają m.in. w wyniku chemizacji rolnictwa, zmian klimatycznych, chorób oraz niszczenia siedlisk. Dzięki zeszłorocznej akcji, udało się zebrać fundusze na budowę 100 hoteli dla pszczół samotnic i innych owadów zapylających, które wiosną stanęły w 16 miastach Polski.

Projekt graficzny strony wykonali Sylwia Słowik i Bartosz Sułkowski, główną ilustrację przygotował Marek Raczkowski, animacje dotyczące akcji Monika Siemińska, za rozwiązania IT odpowiada Mashup Media sp. z o.o., a public relations ponownie poprowadzi agencja Steinke Communications.

Więcej informacji.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij