fot. Radio Piekary
Wybrany przez radio termin premiery nie jest przypadkowy, ponieważ 22 lipca to także Światowy Dzień Mózgu, do czego nawiąże w audycji prezenterka AI Basia. Pytania oraz muzyka (poza tzw. „wejściami”) zostały przygotowane przez redakcję, natomiast odpowiedzi przygotowano przy wykorzystaniu narzędzi AI.
Zobacz również
– Nie można było wybrać lepszej daty. W tej audycji AI Basia będzie rozwijała zagadnienia, które podrzucił jej zespół redakcyjny, a odpowiedzi przygotowała sztuczna inteligencja. „Wejścia” Basi będą przerywane muzyką, ale o część muzyczną zadbał już nasz trzyosobowy zespół zajmujący się tym na co dzień – komentuje Rafał Kurowski, szef Radia Piekary.
– Do tworzenia audycji wykorzystywane są możliwości, jakie dają ChatGPT, ElevenLabs oraz Midjourney – dodaje.
Prowadząca AI Basia otrzymała także swój awatar wygenerowany przez sztuczną inteligencję. Awatar ma być wykorzystany w różnych formach, za pośrednictwem których Basia będzie komunikowała się ze słuchaczami w social mediach.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Audycja AI to pomysł Radia Piekary. Na ten moment jest to eksperyment. Radio będzie testowało rozwiązanie do pierwszej soboty września. To, czy audycja się utrzyma, zależy od odbioru słuchaczy. Szef radia dodaje jednak, że jeśli komentarze będą pozytywne to AI przejmie także poranną audycję, w której na ten moment nie ma osoby prowadzącej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Rafał Kurowski zapewnił także, że w wyniku powodzenia eksperymentu nie nastąpią zmiany kadrowe. Radio nie planuje zwolnień.
PS Google pracuje nad stworzeniem osobistego asystenta AI dla dziennikarzy
Google Genesis ma być narzędziem opartym na sztucznej inteligencji, które wspomoże pracowników mediów w tworzeniu tekstów informacyjnych. Nieoficjalne informacje przekazał „The New York Times”.
PS2 AI zastąpiła pracowników. W indyjskiej firmie e-commerce zamiast personelu pracuje chatbot
W indyjskiej firmie Dukaan zwolniono prawie cały personel. Szef firmy, Suumit Shah zastąpił go chatbotem, który jest w stanie odpowiedzieć na potrzeby klientów jedynie w dwie minuty. Dla porównania, pracownicy potrzebowali na to czasami blisko dwóch godzin.