AI wygenerowała dzieła sztuki na podstawie emocji towarzyszących premierze Audi

AI wygenerowała dzieła sztuki na podstawie emocji towarzyszących premierze Audi
Kanadyjski oddział Audi użył sztuczną inteligencję, by zwizualizować emocje towarzyszące premierze nowego Audi Q8 Sportback e-tron. Do ich zobrazowania wykorzystano czujniki biometryczne.
O autorze
1 min czytania 2023-08-23

Fot. Audi

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w tworzeniu treści wizualnych w branży motoryzacyjnej jest nadal popularne. W lipcu br. Volkswagen zaprezentował reklamę, w której wskrzesił znaną brazylijską piosenkarkę, a Audi z kolei postanowiło pójść w kierunku sztuki. 

W kampanii „Feel the art of Audi” wzięła udział modelka Coca Rocha. Kobiecie podpięto czujniki biometryczne Bensimon Byrne i 1stAveMachine, które zbierały dane dotyczące emocji towarzyszących jej podczas pierwszej realnej podróży nowym modelem Audi. Modelka miała okazję usiąść za kierownicą i poprowadzić samochód. Uzyskane wyniki wprowadzono do modelu sztucznej inteligencji. 

Model AI przekształcił emocje w obrazy. Uczucia, które towarzyszyły modelce skupiały się w szczególności wokół trzech elementów: designu, komfortu jazdy oraz wyposażenia wnętrza. Powstałe dzieła przybrały postać wielobarwnych eksplozji składających się z mnóstwa cząsteczek.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Fot. Audi

Jak mówią pomysłodawcy kampanii, wybór Rochy nie był przypadkowy. Coca jest nie tylko wieloletnią kierowczynią Audi, ale także modelką, która jako jedna z pierwszych w swojej branży zaczęła udzielać się w mediach społecznościowych. Audi chciało w ten sposób pokazać, że ich markę oraz modelkę łączy postępowość.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Wierzę, że wykorzystanie technologii pozwala nam na nowo zdefiniować możliwości postępu i udoskonalenia ludzkiego doświadczenia w niewyobrażalny sposób – opowiada modelka Coca Rocha. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Celem kampanii było pokazanie więzi pomiędzy emocjonalnej pomiędzy kierowcą a jego samochodem. 

PS Lepsze miejsca na parkingu dodatkowo płatne? Warszawska galeria handlowa testuje nowe rozwiązanie

Zarobić da się na wszystkim – nawet na tym, co wydawałoby się, że jest już wpisane w koszt danej usługi. Okazuje się jednak, że galerie handlowe mogą pobierać dodatkowe opłaty za miejsca parkingowe… usytuowane bliżej wejścia do budynku. Czy wkrótce stanie się to normą?

PS2 „NO GREY”, czyli Fiat rezygnuje z produkcji szarych samochodów

Włoska marka nie będzie już sprzedawać swoich modeli z szarym lakierem. Decyzji towarzyszy kampania, w której nowy Fiat 600 zostaje „utopiony” w w pomarańczowej farbie.