fot. YouTube
Elis Regina była gwiazdą brazylijskiej sceny muzycznej. W latach 60. i 70. spopularyzowała nowy nurt muzyczny nazywany tropicalia. Piosenkarka zmarła w wieku 36 lat. Muzyczną ścieżką podążyła za nią jej córka, Maria Rita.
Zobacz również
Matkę z córką możemy obejrzeć w najnowszej reklamie Volkswagena na rynek brazylijski. Producent samochodów postanowił odtworzyć wizerunek Elis, dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Teledysk powstał z okazji 70-lecia marki.
W krótkim filmie artystki wykonują utwór „Como Nossos Pais”, czyli jeden z najbardziej znanych i charakterystycznych dla Elis utworów. Piosenkarka opowiada w nim m.in. o tym, jak ceni sobie teraźniejszość, a nie marzenia i idealizowanie życia.
Czy „wskrzeszanie” nieżyjących osób, dzięki AI jest etyczne?
Conar, czyli brazylijski samorząd zawodowy branży reklamowej chce wszcząć dochodzenie w sprawie reklamy od Volkswagena. Chodzi o kwestie etyczne. Dochodzenie wraz z wydaniem oświadczenia ma potrwać 6 tygodni.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Wątpliwości, poza samym faktem ożywienia zmarłej osoby, wzbudza między innymi to, czy współcześnie piosenkarka Elis Regina podjęłaby się współpracy z Volkswagenem. Krytycy spekulują, że mogłaby jej nie przyjąć z uwagi na to, że była przeciwniczką dyktatury wojskowej w Brazylii, a to właśnie z nią kooperował producent producent samochodów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kolejna kwestia, którą rozpatruje Conar to możliwość zaburzenia rzeczywistości, zwłaszcza dzieciom oraz nastolatkom, które mogą mylić co jest prawdą, a co fikcją.
Volkswagen nie zgadza się z zarzutami
Marka motoryzacyjna nie zgadza się z wątpliwościami Conar. Tłumaczy przede wszystkim, że rodzina zmarłej piosenkarki zaakceptowała reklamę.
– Chcieliśmy stworzyć wyjątkowy moment, chwilę, która zjednoczy jedną z najznakomitszych piosenkarek Brazylii z córką, będącą współczesną ikoną – podano w oświadczeniu.
PS Volkswagen prezentuje krzesło biurowe, które może rozpędzić się do 20 km/h
Norweska filia Volkswagena zaprezentowała nietypowy fotel biurowy, którym można dosłownie pędzić po przestrzeniach biurowych.
PS 2 Dariusz Brodnicki (Volkswagen Financial Services): Marketing to nieustanne tworzenie
– Bez odpowiedniego i atrakcyjnego wzmocnienia, jakim jest storytelling, sam produkt, jego jakość i wartość wizualna, może nie wystarczyć – tym razem z naszą Marketingową 11 zmierzył się Dariusz Brodnicki, dyrektor Departamentu Marketingu i Brand Managementu w Volkswagen Financial Services.