Z raportu Fundacji UNAWEZA „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym” wynika, że co trzeci przebadany młody człowiek czuje się samotny, a co dziesiąty twierdzi, że nie ma nikogo, komu mógłby zaufać. Zdarza się, że osobą, z którą młodzi ludzie chętniej dzielą się swoim cierpieniem, jest ktoś sławny – stąd wiele rozpaczliwych czy smutnych komentarzy zostawianych w social mediach. Jak zaznaczają psychologowie, recepta, a przynajmniej krok w stronę rozwiązania, to porozmawianie z kimś o problemie: przyjacielem, mamą, nauczycielem. Stąd idea – prosta i klarowna: powiedz to na głos. Prawdziwa rozmowa ma większą moc niż tylko komentarz – to główny wniosek, który chcą przekazać młodym twórcy najnowszej kampanii projektu społecznego MŁODE GŁOWY.
Opublikowany film przedstawia monolog wewnętrzny młodego bohatera w pewnym momencie przerwany przez Bedoesa 2115, a raczej jego głowę ukrytą… w plecaku. Raper i założyciel labelu 2115 zachęca głównego bohatera, żeby opowiedział o gnębiących go myślach swojej mamie. Abstrakcyjny i lekko humorystyczny charakter przedstawionej w filmie sytuacji intryguje, poruszając jednocześnie szalenie ważny temat kondycji psychicznej młodzieży.
Zobacz również
– Wziąłem udział w tym projekcie, ponieważ jest bardzo bliski mojemu sercu. Mam nadzieję, że dotrze we wszystkie miejsca, w które ma dotrzeć, i że zrobimy dzięki tej kampanii dużo dobrego. Chciałbym, żeby działy się podobne rzeczy, kiedy ja chodziłem do szkoły – mówi Bedoes 2115.
– Stan zdrowia psychicznego młodych ludzi jest alarmujący. Z naszych badań i raportu wiemy, że wciąż trudno im rozmawiać otwarcie o problemach. Wstyd i lęk przed odrzuceniem sprawiają, że często nie chcą sięgać po pomoc nawet w bardzo kryzysowych sytuacjach. Nie wierzą, że zostaną wysłuchani, boją się oceny. Dlatego tak ważne są akceptacja i wsparcie ze strony dorosłych. I taki jest cel naszej kampanii: zachęcić do rozmawiania o zdrowiu psychicznym otwarcie, zarówno dzieci jak i rodziców. Od początku projektu MŁODE GŁOWY naszym ambasadorem jest raper Bedoes, bo to ważny głos młodego pokolenia. Szczerze mówi o swojej drodze przez kryzysy i o tym, że sięganie po pomoc to, cytując, „żaden obciach”. W naszym filmie jest po prostu sobą, nie odgrywa roli, mówi własnymi słowami o tym, że rozmowa ma moc i że zawsze warto rozmawiać – podkreśla Martyna Wojciechowska, prezeska Fundacji UNAWEZA, która zainicjowała i realizuje projekt MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym.
Za reżyserię spotu odpowiedzialny jest Karol Kołodziński, za zdjęcia reprezentowany przez Papaya Roster Igor Połaniewicz. Produkcja powstała w ramach jubileuszowej, 10. edycji Papaya New Directors. To konkurs, który wyróżnia nowe pokolenie twórczyń i twórców realizujących różne formy wideo – takie jak kampanie społeczne, filmy dokumentalne, reklamowe czy teledyski.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Jednym z wniosków wyciągniętych z dziesięciu lat współpracy z młodymi twórcami jest obserwacja, że ich nowe pokolenia szczególnie dobrze radzą sobie z tematami zaangażowanymi. Wówczas dzięki ich wyobraźni powstają tak dobre idee i projekty, jak ten zrealizowany dla UNAWEZY z mecenatem marki Sizeer – mówi Magda Ignatowicz, Head of Concept Development Papaya New Directors.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Renata Stanasiuk, dyrektorka marketingu firmy Marketing Investment Group S.A. i właściciela marki Sizeer wyjaśnia: – Sizeer to marka streetwear fashion, która skierowana jest przede wszystkim do osób z pokolenia ZAlpha. To właśnie oni są odbiorcami kampanii MŁODE GŁOWY Fundacji UNAWEZA, traktującej o ich zdrowiu psychicznym, doświadczeniach i relacjach. Dostrzegamy coraz większe wyzwania, które współczesny świat stawia przed juniorami. Dlatego akceptacja, wellbeing i dobrostan stały się dla Sizeer filarami komunikacji i elementem działań CSR. I dlatego też zdecydowaliśmy się być mecenasem spotu MŁODE GŁOWY. W ramach mecenatu współtworzymy działania kreatywne, które językiem zrozumiałym zarówno dla młodzieży, jak i ich rodziców mówią o sprawach ważnych i zachęcają do tego, aby postawić pierwszy, mały krok – porozmawiać.
PS Uniqua z kampanią przeciwko hejtowi wyprodukowaną przez Papaya Films
W październiku UNIQUA powołała Fundację UNIQUA, która ma na celu wspierać działania społeczne ubezpieczyciela i aktywnie działać przeciwko hejtowi.
PS2 Dzień Bezpiecznego Internetu – TikTok uruchamia kampanię edukacyjną #ZłapDystans
7 lutego przypada Dzień Bezpiecznego Internetu – święto ustanowione przez Komisję Europejską, którego celem jest zwrócenie uwagi na kwestię bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych. W ramach jego obchodów TikTok po raz kolejny zrealizuje specjalną kampanię edukacyjną. Tegoroczna edycja odbędzie się pod hasłem #ZłapDystans. Kampanię wspiera Martyna Wojciechowska, inicjatorka projektu MŁODE GŁOWY poświęconego zdrowiu psychicznemu nastolatków.