Giganci oskarżeni o greenwashing. Skarga w Komisji Europejskiej

Giganci oskarżeni o greenwashing. Skarga w Komisji Europejskiej
Coca-Cola, Danone i Nestlé zostały oskarżone o wprowadzanie konsumentów w błąd. Wszystko przez stwierdzenie, że ich plastikowe butelki są w 100% poddawane recyklingowi. Jak donosi BBC, skargę w tej sprawie do Komisji Europejskiej wniosła organizacja konsumencka i dwie organizacje ekologiczne.
O autorze
1 min czytania 2023-11-09

Europejska Organizacja konsumencka wspierana przez dwie ekologiczne grupy – Client Earth i ECOS – uważa, że butelki nigdy nie są wykonane w całości z materiałów pochodzących z recyklingu. 

Według BBC, Rosa Pritchard prawniczka zajmująca się tworzywami sztucznymi w grupie Client Earth, powiedziała, że plastikowe butelki w Europie nie zostają poddawane recyklingowi w taki sposób, aby stać się nowymi butelkami. 

Ponadto dodała, że recykling butelek na poziomie 100% nie jest możliwy z technicznego punktu widzenia, a to, że butelki pochodzą z recyklingu nie równa się temu, że nie szkodą planecie.

Pritchard uważa, że marki nie powinny budować w społeczeństwie poczucia, że recykling jest receptą na kryzys związany z tworzywami sztucznymi – zamiast tego powinny skoncentrować swoje siły na tym, aby produkcję plastiku skutecznie ograniczyć.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Do postawionych w skardze zarzutów odnieśli się też sami producenci. Coca-Cola odpowiedziała, że jej deklaracje są uzasadnione, natomiast Nestlé podało, że regularnie pracuje nad ograniczeniem zużycia plastiku. Danone z kolei zapewniło, że nieustannie pracuje nad rozwojem struktury związanej z recyklingiem. 


Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS “Paragony wpływu”, czyli o tym, jak szwedzka marka odzieżowa chce walczyć o czystą planetę

„Paragon czy faktura?” „Potwierdzenie potrzebne?” – takie pytania sprzed sklepowej kasy zna chyba każdy. Szwedzka marka ubrań Asket idzie o krok dalej i zaczyna wydawać klientom również dokument pokazujący, jak ich zakup oddziałuje na środowisko naturalne. W ten sposób chce zwiększać eko-świadomość.

PS2 Ekosceptyczni konsumenci w starciu z “ekologiczną” komunikacją marek – wyniki badań

Konsumenci szukają dowodów autentyczności działań ekologicznych marek a nie tylko samej opowieści o nich. Badania przeprowadzone przez On Board Think Kong* wśród polskich konsumentów pokazały, że najważniejszym kryterium oceny autentyczności działań ekologicznych marek są przestrzegane przez standardy ekologiczne.