Kim są Alpha People? – wyniki badania Samsung

Kampania promująca najnowszy smartfon Samsung GALAXY Alpha dostarcza ciekawych informacji na temat tego jak wygląda nasze współczesne społeczeństwo. Z przeprowadzonego na zlecenie Samsung badania wynika, że 6 milionów Polaków to przedstawiciele nurtu Alpha People.
O autorze
2 min czytania 2014-10-29

Nie da się zaprzeczyć, że nasze społeczeństwo ulega ciągłym przekształceniom. Stajemy się bardziej otwarci, pewni siebie i coraz lepiej znamy swoje potrzeby – są to bez wątpienia pozytywne zmiany. Firma Samsung także rozwija swoje produkty, aby coraz lepiej dopasowywały się do potrzeb użytkownika. Samsung GALAXY Alpha to najlepszy tego przykład.

Odważni, niezależni, ceniący wolność i konsekwentnie dążący do zrealizowania swoich planów – takich osób wśród nas jest prawie 6 milionów. W dobie masowości i ujednolicania się społeczeństwa, takie postawy zasługują na szczególną uwagę i docenienie.

Tym, co najbardziej wyróżnia osoby Alpha to fakt, że nigdy nie zastanawiają się one, czy to co robią znajdzie poparcie wśród innych. Tacy ludzie mają ściśle ustalone co chcą robić i osiągnąć. Dzięki temu, w społeczeństwie pełnią oni często role leaderów, przewodników, czy trendsetterów. Kształtowanie zjawisk kulturalnych, czy niesienie zmian społecznych to często efekty działania takich osobowości – mówi na temat osobowości Alpha psycholog biznesu Miłosz Brzeziński.

Osoby takie można często poznać po ich wyglądzie zewnętrznym, gdyż tak silna osobowość znajduje ekspresję na wiele sposobów. Charakterystyczny sposób ubierania się, czy noszone gadżety, takie jak telefony czy kapelusze mogą być swoistymi atrybutami takich osób – dodaje Miłosz Brzeziński. Mimo to, należący do tej grupy nie zgadzają się ze stwierdzeniem, że przedmioty, którymi otaczają się ludzie mają wpływ na to jak się ich ocenia.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co ciekawe, osobowość Alpha wyróżnia się także na innych polach. Jak wykazało badanie, ludzie należący do tej grupy częściej rezerwują swój wolny czas dla rodziny i przyjaciół. Relacje z innymi to priorytet wśród tej grupy. Alpha people nie są także niewolnikami mody – częściej niż reszta Polaków pozwalają sobie na niezobowiązujący strój podczas wykonywania codziennych czynności, a nade wszystko cenią wygodę.

Przedstawicielami Alpha People można śmiało nazwać muzyków Fisza i Emade, którzy biorą udział w kampanii promującej najnowszy smarfton Samsung. Artyści, którzy są obecni na polskiej scenie muzycznej już 13 lat, nadal pozostają wierni swoim pomysłom i ideałom. Przez 13 lat wypracowaliśmy swój własny język, w którym pozostajemy konsekwentni. Mamut, czyli najnowsza płyta Tworzywa to kolejna odsłona naszego świata. Tak właśnie wygląda i ma wyglądać nasza twórczość dzisiaj -powiedział Fisz.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wraz z kampanią Alpha People poznajemy ciekawą grupę społeczną. Ci nowocześni, świadomi konsumenci nie podążają ślepo za zmieniającymi się trendami, lecz sami je kreują. Samsung GALAXY Alpha to smartfon, który nadąża za potrzebami tych użytkowników, pozostawiając im miejsce do wyrażenia własnej osobowości.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kreację przygotowała agencja Cheil, za działania public relations odpowiada agencja Havas PR Warsaw. Kampanię w mediach zaplanował i realizuje dom mediowy Starcom. Sesję zdjęciową Fisza i Emade wykonał Jan Brykczyński. Sesję zdjęciową blogerów wykonał Jacek Poremba we współpracy z studiem Shootme.