TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

58% Polaków nie słyszało o zakupach grupowych – badanie i infografika Socializer i Research.NK

Research.NK i Socializer opublikowały wyniki badania dotyczącego zakupów grupowych, które zostało wykonane w marcu 2012.
O autorze
1 min czytania 2012-09-25

Choć o zakupach grupowych było wielokrotnie głośno w mediach, okazuje się, że jak dotąd tylko 42 proc. Polaków słyszało o takiej formie nabywania produktów po niższej cenie. Co ciekawe, im starsi byli respondenci, tym większa była wśród nich świadomość istnienia zakupów grupowych. Największa z nich (52 proc.) wystąpiła wśród grupy od 60 do 75 lat.

Świadomość istnienia zakupów grupowych jest dużo wyższa niż korzystanie z nich. Jedynie 11 proc. Polaków skorzystało z takiej formy nabywania produktów po niższych cenach. Zdecydowanie najbardziej rozpoznawalnym serwisem stał się Groupon, który jest znany niemal 32 proc. respondentów. Trzykrotnie mniejszą rozpoznawalnością mogą cieszyć się Citeam i Gruper.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Warto zauważyć, że tzw. serwisy zakupów grupowych tak naprawdę niewiele mają wspólnego z „kupowaniem razem z innymi”. Stanowią po prostu usługę dystrybucji kuponów zniżkowych przez internet, a te nie są u nas tak popularne jak np. na zachodzie. To też tłumaczy wysokie zainteresowanie starszych grup internautów, które różnego typu zniżki i kupony (nie tylko internetowe) wykorzystują stosunkowo często. Wyzwaniem segmentu, który od pewnego czasu nie rośnie, jest jakość oferowanych po niższych cenach usług i produktów – mówi Krzysztof Sobieszek, pełnomocnik zarządu ds. badań w Naszej Klasie Sp. z o.o.

– Mimo tego, że zakupy grupowe na dobre weszły w kanony polskiego e-commerce, to wydaje się obserwować trend spadkowy – przynajmniej w dynamice rozwoju i rentowności tego typu biznesów, opartych głównie na sprzedaży usług. Coraz więcej obrotów odnotowują natomiast kluby zakupowe, takie jak zlotewyprzedaze.pl czy Markafoni – skupiające się na sprzedaży namacalnych produktów, a działających w modelach zbliżonych do zakupów grupowych – twierdzi Łukasz Misiukanis, prezes Socializer SA

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Badanie zostało zrealizowane przez Research.NK w marcu 2012 r. na reprezentatywnej grupie badawczej, którą tworzyły 2874 osoby. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się