Krajowa Izba Rozliczeniowa z nową identyfikacją wizualną

KIR, jako kluczowa instytucja infrastruktury polskiego sektora bankowego, od ponad dwudziestu lat zapewnia najwyższą jakość i bezpieczeństwo usług rozliczeniowych. Dzięki elektronicznym systemom - Elixir, Euro Elixir i Express Elixir - każdego dnia przetwarza miliony transakcj.
O autorze
2 min czytania 2014-12-11

11 grudnia br. KIR wprowadza nową identyfikację wizualną marki korporacyjnej i wszystkich marek produktowych. 

Krajowa Izba Rozliczeniowa, powołana z inicjatywy Związku Banków Polskich i 16 największych banków oraz Narodowego Banku Polskiego, działalność operacyjną rozpoczęła w 1992 r.

Od początku funkcjonowania, KIR odpowiada za prawidłowy i sprawny przebieg rozliczeń pomiędzy bankami. Jak wynika z tegorocznego raportu Global Payment Systems Analysis, opublikowanego przez Lipis Advisors na podstawie szczegółowej analizy systemów umożliwiających realizację przelewów międzybankowych w kilkudziesięciu krajach, usługi rozliczeniowe świadczone przez KIR, plasują polską spółkę wśród najbardziej sprawnych i nowoczesnych izb rozliczeniowych na świecie.

Wdrożony w czerwcu 2012 r. system rozliczeń płatności natychmiastowych Express Elixir, który umożliwia realizację zleceń w czasie liczonym w sekundach w trybie 24h/dobę i 365 dni w roku, jest pierwszym tego typu w Polsce i drugim w Europie (po Wielkiej Brytanii). Podobne systemy dostępne są tylko w kilkunastu krajach na całym świecie. Elixir, uruchomiony w 1994 r. jako pierwszy elektroniczny system rozliczeń międzybankowych w złotych, należy do najszybszych systemów rozliczeniowych w Europie. Dzięki trzem sesjom dziennie, przeprowadzanym w dni robocze, umożliwia przekazywanie środków w ciągu zaledwie kilku godzin. System Euro Elixir przetwarza transakcje międzybankowe w euro i może rozliczać przelewy nawet tego samego dnia, niezależnie od tego czy zlecona płatność jest krajowa czy transgraniczna. Jako certyfikowane biuro usługowe SWIFT, KIR zapewnia dostęp do sieci SWIFTNet, umożliwiając realizację operacji finansowych na całym świecie i w każdej walucie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Od początku działalności, KIR wdraża innowacyjne rozwiązania, wspierając rozwój bankowości elektronicznej w Polsce. – Zmiana, którą wprowadzamy wynika z dążenia do uzyskania właściwego dopasowania identyfikacji wizualnej marki korporacyjnej i wszystkich marek produktowych. Jest również spójna ze strategią KIR, zakładającą koncentrację na rozwoju w zakresie rozliczania płatności i usług wspierających płatności – wyjaśnia Kazimierz Małecki, Prezes Zarządu KIR. – Nowy logotyp to wizualna interpretacja istoty marki KIR. Jesteśmy dla środowiska bankowego partnerem i ekspertem w zakresie rozliczeń i płatności – rodzajem wspólnej, stabilnej platformy rozliczeniowej. Wykorzystując unikalne w skali polskiego rynku kompetencje i doświadczenie, konsekwentnie budujemy standardy rozliczeniowe – dodaje K. Małecki.

Nowa identyfikacja wizualna, jednobarwna i spójna typograficznie, charakteryzuje się zamierzoną prostotą. – Poprzez wykorzystanie typowego dla branży koloru granatowego, nowe logo podkreśla przynależność KIR do sektora finansowego. Układ nazwy firmy w stosunku do głównego elementu graficznego – szerokiej poziomej linii – symbolizuje pozycję KIR jako bazy rozliczeniowej dla całego sektora bankowego. To odwołanie do kluczowego obszaru naszych kompetencji: KIR jest instytucją zdolną do zagwarantowania interoperacyjności rozliczeń międzybankowych niezależnie od ich skali i rodzaju systemu – wyjaśnia Anna Olszewska, dyrektor Departamentu Komunikacji. Wprowadzone zmiany dotyczą również logotypów marek produktowych, które dotychczas funkcjonowały odrębnie. W nowej identyfikacji poszczególne marki zostały zbudowane w oparciu o znak KIR. – Podstawą konstrukcyjną dla nowych logotypów jest precyzyjny, matematyczny w wyrazie, system oparty na prostokącie. Zastosowana geometryczność służy podkreśleniu stabilności i niezawodności KIR – dodaje A. Olszewska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej widoczne jest także w szacie graficznej serwisów internetowych firmy. Więcej informacji udostępniamy na stronie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się