TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Top Marka – wyniki

W 5. edycji badania Top Marka, przygotowanego przez miesięcznik „Press” i agencję informacyjną „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wyłoniono wizerunkowych liderów dwunastu branż najpopularniejszych w prasie oraz Markę Marek. Analizą objęto 280 tys. publikacji prasowych.
O autorze
1 min czytania 2012-09-28

W pięciu dotychczasowych edycjach badania przeanalizowano ponad 1,3 mln artykułów na temat branży motoryzacyjnej, energetycznej, bankowej, ubezpieczeniowej, telekomunikacyjnej, telefonów GSM, kosmetycznej, artykułów spożywczych, sieci handlowych, producentów IT, telewizyjnej i radiowej. Łącznie poddano badaniu wizerunek 78 podmiotów. W podsumowaniu wyodrębniono również Markę Marek, którą została TVN. Kolejne miejsca najlepszych wizerunkowo brandów w okresie od lipca 2007 do czerwca 2012 należą do marek: Polsat, Mercedes, Renault, PKO BP, Ford, TVP 2, VW, Fiat i TVP 1.

Raport Top Marka 2012 jest analizą tekstów, jakie ukazały się w ciągu 12 miesięcy – od 1 lipca 2011 do 30 czerwca br. W badanym okresie, podobnie jak w ubiegłorocznym zestawieniu, najwięcej uwagi skupiała branża motoryzacyjna. Na temat pierwszej piątki w tym sektorze opublikowano łącznie blisko 70 tys. informacji. Palmy pierwszeństwa również w tym roku nie oddał Volkswagen.

Zmiany na najwyższym podium nie odnotowano także wśród brandów telewizyjnych. TVN ponownie znalazł się na prowadzeniu, wyprzedzając drugi w zestawieniu Polsat, w tym roku o 15 punktów i trzecią TVP 2 – o 26 punktów. W branży energetycznej niezmiennym liderem od trzech lat jest PGE. Marka uzyskała rekordową sumę punktów za liczbę publikacji oraz więcej punktów w rankingu ogółem niż którykolwiek z brandów w pięcioletniej historii badania.

Ubiegłoroczny układ miejsc w pełni zachowała branża bankowa. Liderem ponownie został PKO Bank Polski, który zdystansował konkurentów – Bank Zachodni WBK, Bank Pekao SA, Millennium oraz Deutsche Bank zarówno pod względem liczby publikacji, ich zasięgu, jak i wartości ekwiwalentu reklamowego, w rezultacie zaś wyraźnie wyprzedzając ich w ogólnej punktacji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pierwsze lokaty, w porównaniu z czwartą edycją badania, zachowały również marki: Tesco (sieci handlowe), RMF (radio), Plus (telekomunikacja), iPhone (telefony GSM) oraz PZU (ubezpieczenia).

Wśród producentów IT na prowadzenie wysunął się Asus, który w ubiegłym roku znalazł się poza pierwszą piątką. W branży kosmetycznej zwyciężył L’oreal, przed marką Nivea oraz Avon.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Najbardziej radykalną zmianę odnotowano w branży artykułów spożywczych, gdzie na pierwszym miejscu pojawił się Red Bull. Na efekt ten złożyło się prawie 3,3 tys. publikacji, z których 40 proc. miało pozytywny wydźwięk.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W tegorocznej edycji badania Top Marka przedstawiono po pięć najbardziej wartościowych brandów z 12 branż – łącznie 60 marek. Przeanalizowane publikacje zostały wyselekcjonowane na podstawie monitoringu ponad tysiąca tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej. Pod uwagę wzięto ogólnopolskie dzienniki i tygodniki opinii, tytuły ekonomiczne, specjalistyczne (branżowe), magazyny life-stylowe oraz tabloidy.