Wolontariusze Carlsberg Polska aktywizują lokalne społeczności

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Wolontariusze Carlsberg Polska aktywizują lokalne społeczności

Carlsberg Polska zakończyła pierwszą edycję programu grantowego „Inicjatywy” dedykowanego lokalnym społecznościom w sąsiedztwach browarów oraz biur. Dotacje przeznaczono na realizację ośmiu najciekawszych projektów, zgłoszonych w 2014 r. przez pracowników firmy.

W ich realizację zaangażowanych było 54 wolontariuszy Carlsberg Polska, którzy przepracowali łącznie 337 godzin. W inicjatywy włączyli się również przedstawiciele władz samorządowych i lokalnych organizacji społecznych. Celem programu grantowego jest wspieranie społecznych inicjatyw pracowników i budowanie wartościowych relacji z lokalną społecznością.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Program grantowy „INICJATYWY”, promowany wśród pracowników Carlsberg Polska pod hasłem „Zróbmy razem coś dobrego”, zachęca ich do podejmowania inicjatyw na rzecz lokalnych społeczności. Poprzez działania ekologiczne i społeczne, wolontariusze przyczyniają się do poprawy jakości życia bądź estetyki w swoim otoczeniu, czerpiąc przy tym satysfakcję i rozwijając swoje kompetencje.

Jednym z kluczowych kryteriów przyznania dotacji jest długotrwały efekt realizowanych projektów, z korzyścią dla lokalnych społeczności, m.in. poprawa estetyki czy funkcjonalności otoczenia. Dodatkowym atutem, przy ocenie zgłaszanych projektów, jest nawiązanie współpracy z organizacją pozarządową, władzami lokalnymi lub uzyskanie wsparcia finansowego bądź merytorycznego od innych partnerów.

W ubiegłorocznej I edycji osiem zwycięskich projektów zostało wybranych w drodze konkursu przez kapitułę, składającą się z przedstawicieli kadry menedżerskiej Carlsberg Polska oraz organizacji pozarządowej, Fundacji Nasza Ziemia.

Zwycięskie inicjatywy skupiły się na organizowaniu przestrzeni dla społeczności lokalnej, zagospodarowywaniu terenu i edukacji. Trzy zrealizowane projekty były związane z aktywizacją sportową mieszkańców, kolejne trzy - poprawiły estetykę i komfort otoczenia, a pozostałe dwa były wyrazem troski o los zwierząt bezdomnych. Przeważająca część projektów grantowych zrealizowana została przez wolontariuszy Carlsberg Polska przy wsparciu lokalnych instytucji.

W I edycji programu grantowego firma przyznała dofinansowanie pracownikom, którzy zainicjowali następujące projekty:

  1. Region Browaru Bosman – przystań dla rowerzystów dedykowana mieszkańcom okolic Przecławia.
  2. Region Browaru Okocim – urządzenia w formie siłowni zewnętrznej, w plenerze, w miejscowości Niwka.
  3. Region Browaru Okocim – profesjonalny punkt mycia zwierząt w schronisku dla bezdomnych zwierząt w Mielcu.
  4. Region Browaru Okocim - rewitalizacja pomnika Jana Albina Goetz Okocimskiego w Brzesku, znajdującego się przy Browarze Okocim.
  5. Region Browaru Okocim - wykonanie ogrzewania wielofunkcyjnego w świetlicy wiejskiej Łoniowa, co umożliwia organizację spotkań w ciągu całego roku, m.in. spotkań działających stowarzyszeń, grup dyskusyjnych, szkoleń czy sympozjów - z aktywną pomocą wolontariuszy z browaru.
  6. Region Browaru Okocim - uporządkowanie i zagospodarowanie terenu będącego dotychczas miejscem składowania odpadów, przy parkingu kościelnym w miejscowości Maszkienice.
  7. Region Śląsk - projekt multimedialnej edukacji społecznej na temat adopcji i sterylizacji zwierząt w Miejskim Schronisku dla Bezdomnych Zwierząt w Katowicach, realizowany także w miejscach publicznych, takich jak lecznice dla zwierząt i inne instytucje.
  8. Region Śląsk – organizacja zajęć sportowych (treningi piłkarskie) - z aktywnym udziałem wolontariuszy - dla mieszkańców miejscowości Niechcice i okolic oraz zakup bramek.

Dzięki przyznanym przez nas grantom wolontariusze zrealizowali wartościowe inicjatywy. Nasi wolontariusze prowadzili akcje z wielkim entuzjazmem, wciągając w nie mieszkańców i przedstawicieli władz oraz niezależne organizacje. Zaangażowanie wszystkich stron przyniosło dobre i konkretne efekty, a wdrożone inicjatywy będą służyć mieszkańcom przez co najmniej kilka najbliższych lat – mówi Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.

Carlsberg Polska i wolontariat pracowniczy

Wolontariusze Carlsberg Polska od wielu lat zaangażowani są w szereg akcji ekologicznych i społecznych, dedykowanych lokalnym społecznościom. W ramach programu wolontariatu „Pomóż nam pomagać” uczestniczą w akcji ekologicznej "Daj śmieciom kosza", którą Carlsberg Polska prowadzi od 2010 roku na wybranych festiwalach, imprezach lokalnych czy wydarzeniach sportowych (m.in. EURO 2012, Festiwal Przystanek Woodstock 2011-2013, Festiwal Słowian i Wikingów czy Festiwal Reggae w Ostródzie). Wolontariusze edukują uczestników imprez w zakresie recyklingu i segregacji opakowań oraz zachęcają do dbania o czystość terenów zielonych. Propagują także rozważną konsumpcję alkoholu, rozdając m.in. symboliczne bransoletki „Drink Responsibly”. Środki wypracowywane przez wolontariuszy - przeznaczane są na rzecz potrzebujących pracowników i ich rodzin.

Kilkuletnią tradycją są także wiosenne porządki przy nabrzeżach rzeki Uszwicy i w pobliskim parku przy zakładzie w Brzesku z udziałem pracowników Browaru Okocim oraz ich rodzin. W akcję rokrocznie zaangażowani są również przedstawiciele Zarządu Carlsberg Polska i dyrekcji Browaru Okocim oraz miejscowe Koło Wędkarskie. Poprzez wspólne sprzątanie, grabienie i zazielenianie terenów wokół browaru, akcja ma na celu zachęcanie do aktywnej i odpowiedzialnej postawy wobec środowiska naturalnego.

Od kilku lat Carlsberg Polska prowadzi także wewnętrzną akcję „Świąteczna Paczka”, w ramach której chętni pracownicy mogą wesprzeć finansowo kilku najbardziej potrzebujących pracowników i ich rodziny. Ponadto, w grudniu 2014 roku firma wsparła Fundację Europejskie Centrum Przedsiębiorczości i Klub WSPAKersa zarówno finansowo, jak i rzeczowo, organizując wśród pracowników całej firmy zbiórkę odzieży, by pomóc bezdomnym i ubogim z Warszawy oraz okolic.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij