E-commerce od A do Z: ŚwieżoPalona.pl

E-mail Marketing

partnerem merytorycznym działu jest GetResponse

E-commerce od A do Z: ŚwieżoPalona.pl

W cyklu E-commerce od A do Z pokazujemy, jakie działania marketingowe stosowane są w polskich sklepach internetowych i jaka jest ich efektywność. Staramy się przedstawiać przykłady najbardziej skutecznych akcji. O ŚwieżoPalona.pl opowiada Paweł Małkowski.

ŚwieżoPalona, to sklep z kawą i kawowymi akcesoriami. Oficjalny start miał miejsce pod koniec maja 2010 roku, natomiast pracę nad sklepem rozpoczęliśmy dwa/trzy miesiące wcześniej. Sprzedaż kawy i akcesoriów kawowych jest bardzo specyficzna i dlatego do tej pory uczymy się tego biznesu. Ciągle wprowadzamy nowe produkty, takie jak na przykład młynki Tiamo, czy Hario, co kilka tygodni/miesięcy wymieniamy także zestaw kaw (chociaż mamy kilka stałych kaw). Na razie jeszcze nie doświadczamy dużej sezonowości, aczkolwiek tak jak wszystkie sklepy w internecie więcej sprzedajemy na święta. Większość akcji marketingowych przeprowadzamy sami lub z ciekawymi partnerami np. InPost.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Allegro:

Allegro przez cały czas traktujemy jako platformę testową - a to wystawiamy na nim produkty wyprzedażowe, a to promujemy nowości sklepowe. Nigdy jednak nie obniżamy cen na Allegro w stosunku do sklepu, co ciekawe uznaliśmy nawet, że na Allegro możemy wystawiać produkty drożej niż na własnej platformie sprzedażowej. Obecnie kanał Allegro, to około 1% naszej sprzedaży.

Blogosfera:

Prowadzimy dwa własne blogi (dzienkawy.pl) i (podrozezkawa.pl). Z pewnością, jeśli sprzedajemy pewne produkty, to powinniśmy umieć doradzić klientom przy zakupie, powinniśmy być ekspertami w tej dziedzinie. Najłatwiejszym sposobem na pokazanie, że jest się ekspertem, jest właśnie blog. Dodatkowo dzięki temu uzyskujemy przekierowania do naszej strony. Wad w takim rozwiązaniu raczej nie widzimy, trzeba jedynie poświęcać trochę czasu na jego prowadzenie. Przejścia na naszą stronę z bloga to około 5%.

Cross-marketing:

Do tej pory współpracowaliśmy z Pixers i Tuszmarkt. Nie współpracowaliśmy z innymi markami i e-sklepami, ale niedługo się to zmieni. W zależności od promocji, to jednak bardziej działają one wizerunkowo.

Darmowa dostawa:

Na ten temat możemy napisać wiele. Oczywiście darmowa dostawa w Dniu Darmowej Dostawy. Dodatkowo raz w miesiącu przygotowujemy darmową dostawę paczkomatami. Oferujemy także wszystkim naszym klientom darmową dostawę przy zamówieniu powyżej 200 zł (chociaż czasami podczas akcji marketingowych obniżamy ten próg do 50 lub 100 zł).

Darmowa dostawa bardzo pobudza wyobraźnię klientów i dzięki niej można dołożyć do portfela kolejne kilkanaście procent.

E-mail marketing:

Newslettery wysyłamy praktycznie od początku powstania sklepu. Jest to nasz bardzo dobry kanał sprzedażowy. Jeśli chodzi o efektywność, to wszystko zależy od kreacji i zaproponowanej promocji, ale sprzedaż z e-mailingu potrafi być równie wysoka jak z wejść naturalnych/organicznych. Do tej pory największą popularnością cieszyła się kreacja: 

Warto jeszcze wspomnieć o częstotliwości wysyłek. W zasadzie wysyłamy newsletter dwa-trzy razy w tygodniu, ale starannie wybieramy naszych subskrybentów i nie zawsze mailing znajduje każdy, kto zapisał się do naszej listy. Jak zachęcać internautów do zapisania się do bazy? My robimy to poprzez rozdawanie kuponów rabatowych, co sprawdza się doskonale. E-mail marketing to około 30% przejść na naszą stronę.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij