Golden Drum 2012: Grand Prix, 3 razy złoto i 13 razy srebro dla polskich agencji

Golden Drum 2012: Grand Prix, 3 razy złoto i 13 razy srebro dla polskich agencji

Od 2 do 5 października w Portorożu w Słowenii odbywał się 19. Międzynarodowy Festiwal Reklamy Golden Drum. Wśród laureatów znalazło się 6 agencji z Polski: DDB, Havas Worldwide (dawniej Euro RSCG Warsaw), Leo Burnett, Grey Worldwide, Young & Rubicam i Hypermedia Isobar.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Hypermedia Isobar - dwa Srebrne Bębny w kategoriach Innovative Campaign oraz Events za projekt ‘’Touch the sound’’, który podczas eventu Polskiego Radia na Pikniku Naukowym z pomocą innowacyjnej technologii druku 3D pozwolił stworzyć i dotknąć 24 najbardziej rozpoznawalne dźwięki w historii XX wieku, m.in.:. ogłoszenie II wojny światowej, wybór Jana Pawła II na papieża, ostatnie kazanie ks. Popiełuszki czy niezapomniane popisy komentatorskie Tomasza Zimocha i lapsusy językowe polityków. Wydrukowane fale dźwiękowe zostały wyeksponowane w gablotach. Każdy mógł ich dotknąć lub odsłuchać oraz poznać ich historię skanując QR kod, przekierowujący na specjalny microsite na portalu Polskiego Radia. Dźwiękowa kampania online zanotowała ponad milion wyświetleń i osiągnęła CTR na poziomie 0,048%. 

Young & Rubicam Poland – trzy Srebrne Bębny:

  • w kategorii Public Relations za zrealizowany podczas Euro 2012 projekt "Doping TV", który polegał na zmotywowaniu polskich reprezentantów przebywających w warszawskim hotelu Hyatt poprzez utworzenie specjalnego hotelowego kanału telewizyjnego. Przez całą dobę emitowano w nim nagrania kibiców wspierających naszą drużynę.

  • w kategorii Integrated communication campaigns za projekt „Readbook”, przygotowany dla sieci empik, z okazji światowego Dnia Książki. W jego ramach utworzono stronę zawierającą krótkie i intrygujące streszczenia wybranych książek, które można było wkleić jako status na Facebooku.

W dodatkowym konkursie Piran Portorose Poster Award Małgorzata Pietralik z Scholz & Friends zajęła drugie miejsce za pracę "Guru", a Małgorzata Nierodzińska z Leo Burnett – trzecie. 

Ewa Cymer z Netizens Peppermint, występując w drużynie wraz z czterema specjalistami od kreacji z innych krajów zdobyła Boss Drum Award

Nominowani w kategorii Multi Channel

PUBLICIS w kategorii Integrated communication campaigns za kampanię “Words Hurt For A Lifetime” zrealizowaną dla Fundacji Dzieci Niczyje

PZL otrzymało dwie nominacje w kategorii Public Relations i Innovative Campaigns za kampanię społeczną “Autism deceives the senses” z udziałem Bartłomieja Topy, który w jej ramach w miejscach publicznych zachowywał się jak osoba z objawami autyzmu. Tematem, nie znając kontekstu, szybko zainteresowały się brukowce, pisząc o dziwnym zachowaniu aktora. Dopiero później ujawniono, że gazety dały się wciągnąć w kampanię na rzecz osób z autyzmem. 

Leo Burnett - nominacja w kategorii Events za kampanię "U-codes" przygotowaną dla Heineken Open'er Festival

 W roku 2011 polskie agencje zdobyły osiem Złotych Bębnów, po cztery Grand Prix i Srebrne Bębny oraz Złoty Zegarek.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij