Golden Drum 2012: Grand Prix, 3 razy złoto i 13 razy srebro dla polskich agencji

Golden Drum 2012: Grand Prix, 3 razy złoto i 13 razy srebro dla polskich agencji
Od 2 do 5 października w Portorożu w Słowenii odbywał się 19. Międzynarodowy Festiwal Reklamy Golden Drum. Wśród laureatów znalazło się 6 agencji z Polski: DDB, Havas Worldwide (dawniej Euro RSCG Warsaw), Leo Burnett, Grey Worldwide, Young & Rubicam i Hypermedia Isobar.
O autorze
3 min czytania 2012-10-05

W konkursie mogą brać udział osoby i firmy z 37 krajów z Europy Środkowej i Wschodniej. Zgłoszono 1438 prac, w tym 141 z Polski. Nagrody specjalne otrzymały agencje: Look At Media (Tartini Award i Golden Rose), Leo Burnett (Golden Net) i The Village (Brand Grand Prix).

Laureaci nagród Grand Prix

  • w kategoriach Film i Events izraelska agencja BAUMANN BER RIVNAY SAATCHI & SAATCHI za „Blood relations”
  • w kategorii Press Memac Ogilvy z Libanu za kampanię „Democratic leaders” przygotowaną dla Reporterów Bez Granic

  • w kategorii Outdoor TBWA Istambuł za projekt “Artful construction vehicles”

  • w kategorii Direct communication Good Media z Kazachstanu za “”Fisherman” rubber boots”

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • w kategorii Design of Brand&Corporate Identity TWBA z Istanbułu za „The stationery” 

  • w kategorii Digital BV MCCANN ERICKSON z Rumunii za projekt “Romanians are smart”
  • w kategoriach Mobile, Digital campaigns, Mobile campaigns i Innovative campaigns agencja Look At Media z Moskwy za „Parking douche”

Słuchaj podcastu NowyMarketing


  • w kategorii Direct campaigns DDB Warszawa za “Hamburger Timetable” 
  • w kategorii Public relations Leo Burnett z Bejrutu za pracę „A Bet for a National Conscience”.

 

Laureaci z Polski

DDB Warszawa Grand Prix i Złoty Bęben w kategorii Direct campaigns, dwa Złote Bębny w kategoriach Outdoor i New or innovative za projekt “Hamburger Timetable”: 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

oraz Srebrny Bęben w kategorii Radio za spot “Alarm Clocks” zrealizowany również dla McDonald’s Polska.

Leo Burnett cztery Srebrne Bębny:

  • w kategoriach Digital i Mobile za akcję “Jeep In”:
  • w kategorii Design of Brand & Corporate Identity za “Calendars Of Empathy” dla Amnesty International: 

  • oraz w kategorii New or innovative za projekt “Captcha” także dla Amnesty Internationa

Havas Worldwide Warsaw (dawniej Euro RSCG Warsaw) dwa Srebrne Bębny w kategoriach Outdoor i New or innovative za kampanię “Blouse” dla marki Woolite: 

Grey Worldwide Warszawa Srebrny Bęben w kategorii Design of Brand & Corporate Identity za “Set for adults”: 


Hypermedia Isobar – dwa Srebrne Bębny w kategoriach Innovative Campaign oraz Events za projekt ‘’Touch the sound’’, który podczas eventu Polskiego Radia na Pikniku Naukowym z pomocą innowacyjnej technologii druku 3D pozwolił stworzyć i dotknąć 24 najbardziej rozpoznawalne dźwięki w historii XX wieku, m.in.:. ogłoszenie II wojny światowej, wybór Jana Pawła II na papieża, ostatnie kazanie ks. Popiełuszki czy niezapomniane popisy komentatorskie Tomasza Zimocha i lapsusy językowe polityków. Wydrukowane fale dźwiękowe zostały wyeksponowane w gablotach. Każdy mógł ich dotknąć lub odsłuchać oraz poznać ich historię skanując QR kod, przekierowujący na specjalny microsite na portalu Polskiego Radia. Dźwiękowa kampania online zanotowała ponad milion wyświetleń i osiągnęła CTR na poziomie 0,048%. 

Young & Rubicam Poland – trzy Srebrne Bębny:

  • w kategorii Public Relations za zrealizowany podczas Euro 2012 projekt „Doping TV”, który polegał na zmotywowaniu polskich reprezentantów przebywających w warszawskim hotelu Hyatt poprzez utworzenie specjalnego hotelowego kanału telewizyjnego. Przez całą dobę emitowano w nim nagrania kibiców wspierających naszą drużynę.
  • w kategorii Integrated communication campaigns za projekt „Readbook”, przygotowany dla sieci empik, z okazji światowego Dnia Książki. W jego ramach utworzono stronę zawierającą krótkie i intrygujące streszczenia wybranych książek, które można było wkleić jako status na Facebooku.

W dodatkowym konkursie Piran Portorose Poster Award Małgorzata Pietralik z Scholz & Friends zajęła drugie miejsce za pracę „Guru”, a Małgorzata Nierodzińska z Leo Burnett – trzecie. 

Ewa Cymer z Netizens Peppermint, występując w drużynie wraz z czterema specjalistami od kreacji z innych krajów zdobyła Boss Drum Award

Nominowani w kategorii Multi Channel

PUBLICIS w kategorii Integrated communication campaigns za kampanię “Words Hurt For A Lifetime” zrealizowaną dla Fundacji Dzieci Niczyje

PZL otrzymało dwie nominacje w kategorii Public Relations i Innovative Campaigns za kampanię społeczną “Autism deceives the senses” z udziałem Bartłomieja Topy, który w jej ramach w miejscach publicznych zachowywał się jak osoba z objawami autyzmu. Tematem, nie znając kontekstu, szybko zainteresowały się brukowce, pisząc o dziwnym zachowaniu aktora. Dopiero później ujawniono, że gazety dały się wciągnąć w kampanię na rzecz osób z autyzmem. 

Leo Burnett – nominacja w kategorii Events za kampanię „U-codes” przygotowaną dla Heineken Open’er Festival

 W roku 2011 polskie agencje zdobyły osiem Złotych Bębnów, po cztery Grand Prix i Srebrne Bębny oraz Złoty Zegarek.