Szukamy sposobów na tańsze zakupy. Młodzi chcą zjeść, starsi kupić sprzęt

Kupowanie na wyprzedażach czy regularne korzystanie ze zniżek i promocji to codzienność przeciętnego polskiego konsumenta. Nie wymaga to specjalnej ekwilibrystyki, stąd robią to niemal wszyscy, bez względu na wiek i płeć – pokazuje raport kodyrabatowe.pl.
O autorze
2 min czytania 2015-03-17

Wśród osób, które poszukują kodów rabatowych i promocji największą popularnością cieszą się zniżki w McDonalds i KFC oraz ubrania od Cropp i ze sklepu Zalando – wynika z najnowszego opracowania kodyrabatowe.pl, największej w Polsce platformy z rabatami i promocjami do ponad 2 tys. sklepów i restauracji. Tylko w ciągu ostatniego roku z platformy skorzystało ponad 5 mln Polaków.

Młodzi lubią jeść

Najmłodsze osoby z analizowanej przez kodyrabatowe.pl grupy (18-24 lata) są bardzo zainteresowane kodami rabatowymi i promocjami w miejscach, gdzie można zakupić posiłki – szczególnie McDonalds i KFC (odpowiednio 1. i 2. miejsce pod względem popularności). Wysoko znalazł się również serwis Pyszne.pl (9. miejsce) oraz sieć restauracji North Fish (11. miejsce).

Dla osób w wieku powyżej 45. roku życia Pyszne.pl i inne tego typu serwisy do zamawiania jedzenia przez internet, praktycznie nie istnieją. – Nawet gdyby osoba w wieku 50 lat dostała 50 proc. rabat na posiłki w Pyszne.pl, to prawdopodobnie nie byłaby nim zainteresowana. W Polsce dopiero wyrabiają się nawyki jedzenia poza domem i zamawiania posiłków online. Starsze pokolenia ich nie mają i to świetnie widać w naszym badaniu – komentuje Szymon Dobosz, prezes kodyrabatowe.pl.

Kobiety czytają książki

Nie jest zaskoczeniem, że mężczyźni w pierwszej dziesiątce najczęściej wyszukiwanych kodów i promocji mają aż pięć sklepów ze sprzętem RTV/AGD: kolejno Morele.net, Agito.pl, X-kom.pl, OleOle.pl i mediaexpert.pl. U kobiet poczesne miejsca w TOP 10 znalazły oczywiście dodatkowe dwa sklepy z ubraniami – H&M oraz House.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co ciekawe, to kobietom zależy na obniżeniu cen przejazdów Polskim Busem i to kobiety szukają rabatów i promocji w Empik.com. To akurat potwierdzają badania czytelnictwa w Polsce z 2014, z których wynika, że to kobiety więcej czytają. Aż 76 proc. rabatów wykorzystanych na zakup książek pochodzi z zaledwie dwóch sklepów – Empik.com (44 proc.) oraz należącego do tej samej grupy Gandalf.pl (32 proc.).

Starsi kupują sprzęt

Zniżki i kody dostępne na kodyrabatowe.pl do BonPrix.pl cieszą się ogromną popularnością w dwóch najstarszych grupach wiekowych: 55-64 i u osób powyżej 65. roku życia. – Nasza analiza tylko potwierdza inne badania, pokazujące, że najstarsi internauci przekonali się już zarówno do czynności okołozakupowych – takich jak szukanie rabatów czy sprawdzanie cen w porównywarkach – jak i samych zakupów przez internet – przyznaje Szymon Dobosz z kodyrabatowe.pl. Według lutowego badania SW Research z zakupów przez internet korzysta już niemal 64 proc. internautów powyżej 50. roku życia. Wysoko we wszystkich grupach wiekowych znalazły się marki: Zalando.pl Cropp.pl, Reserved. Starsi internauci nie byli zainteresowani zniżkami w takich sklepach jak House, a najmłodsi omijali łukiem BonPrix.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Najmłodsi (w badaniu osoby w wieku 18-24 lata) mają z reguły najmniej. A sprzęt kosztuje. Nawet rabaty i promocje nie są w stanie ich skusić do tego, by dokonać zakupu czegoś, na co ich (jeszcze) nie stać. Stąd miejsce takich sklepów jak rtveuroagd czy Agito.pl w tej grupie (odpowiednio 15. i 20.) wyraźnie odstaje od miejsc, które te sklepy zajmują w grupie osób w wieku 45-54 (rtveuroagd – miejsce 3., Agito – miejsce 6.).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się