Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Reklama kontekstowa w 2014 warta 249 milionów: raport Rynek Reklamy Kontekstowej Adkontekst

Rynek reklamy kontekstowej w 2014 roku był wart 249 milionów złotych. Zwiększył się o 14,5% i rósł szybciej niż cały SEM - wynika z kolejnego raportu “Rynek Reklamy Kontekstowej” opublikowanego przez sieć Adkontekst.
O autorze
2 min czytania 2015-04-23

W 2014 roku wydatki na  reklamę w sieciach kontekstowych stanowiły 26,2% budżetów SEM. Z kolei według badania IAB AdEx, budżety SEM obejmują 36,5% wydatków na całą reklamę internetową. W oparciu o te dane sieć Adkontekst szacuje, że rynek reklamy kontekstowej stanowił w ubiegłym roku 9,5% całego tortu reklamy digital. Najpopularniejsze sieci reklamowe, w których mediaplanerzy kupowali reklamę kontekstową w 2014 roku, to: GDN (87,7%), Adkontekst (86,0%) i BusinessClick (66,7%).

W badaniu wzięło udział 57 przedstawicieli agencji interaktywnych i domów mediowych realizujących kampanie w sieciach kontekstowych.

Główne trendy, które napędzały wzrost tego rynku to personalizacja związana z używaniem danych zewnętrznych o użytkownikach do kampanii reklamowych i wzrost wydatków na content marketing oraz reklamy mobilne.

Personalizacja

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Mediaplanerzy w realizowanych kampaniach coraz powszechniej wykorzystują w targetowaniu dane zewnętrzne dotyczące zainteresowań, intencji zakupowych, demografii i profilu zawodowego użytkowników – w 2014 roku w oparciu o te dane było realizowanych 36% kampanii w sieciach kontekstowych.

W tym roku 60% badanych planuje włączyć do swoich kampanii targetowanie behawioralne, co wiąże się właśnie z wykorzystaniem danych zewnętrznych (3rd party data), pochodzących od zewnętrznych dostawców danych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ponadto w 2014 roku marketerzy chętnie korzystali z personalizacji przekazu reklamowego przy kampaniach retargetowanych – włączenie spersonalizowanych reklam do prowadzonych przez siebie kampanii zadeklarowało 31,6% badanych. W porównaniu do 2013 wzrosła również sama popularność retargetingu, jako metody kierowania powtórnego przekazu reklamowego(z 58,3% do 61,4%).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Content marketing i mobile

Popularność zyskują boksy i linki content marketingowe, z których korzystanie zadeklarowało 29,8% marketerów. Właśnie ten produkt reklamowy odnotował największy wzrost zainteresowania w porównaniu z poprzednią edycją raportu. Ponad 52% ankietowanych zauważa, że wydatki na content marketing rosną.

Kolejnym motorem rozwoju rynku reklamy kontekstowej mogą być też reklamy mobilne. W 2014 budżety na reklamę mobilną stanowiły średnio 8,9% wydatków na kampanie w sieciach kontekstowych, zaś włączenie reklam mobilnych do swoich mediaplanów  w 2015 roku zadeklarowało ¾ ankietowanych.

Skuteczność działań reklamowych

Mediaplanerzy doceniają  możliwości sieci kontekstowych jako medium, które pozwala pozyskać zarówno wysokiej jakości ruch, jak i zwiększyć współczynnik konwersji. Priorytetami kampanii kontekstowych prowadzonych w 2014 roku były budowanie zasięgu (66,7%) oraz bezpośredni efekt (57,9%).

Trendy 2015

  • Adkontekst zapytał też mediaplanerów o główne trendy w digital marketingu.
  • 2/3 ankietowanych zadeklarowało, że najwyższym  priorytetem w ich działaniach w 2015 roku jest optymalizacja konwersji.
  • W porównaniu do 2014 roku nastąpił gwałtowny wzrost zainteresowania content marketingiem (otrzymał o ponad 14 punktów procentowych więcej wskazań niż w poprzedniej edycji badania).
  • Wysoko na liście są też  targetowanie i personalizacja.  Wyniki te częściowo pokrywają się z raportem Econsultancy / Adobe Quarterly Digital Intelligence, gdzie 30% ankietowanych marketerów z całego świata wskazało jako najważniejszy priorytet targetowanie i personalizację, a 29% – optymalizację kontentu.
  • Rośnie także popularność mobile, który w tym roku  otrzymał o 8 punktów procentowych więcej wskazań niż przed rokiem.

Informacje o sieci Adkontekst

Adkontekst to największa polska sieć reklamy kontekstowo-behawioralnej, należąca do firmy Netsprint, która współtworzy polski ekosystem reklamowy. Reklamy emitowane za pośrednictwem Adkontekstu docierają do 18 milionów polskich internautów (92%), m.in. na czołowych polskich portalach: WP, Onet, Gazeta.pl. Interia, NK, serwisach grupy wydawniczej Polska Press oraz licznych serwisach branżowych i hobbystycznych. 

Adkontekst oferuje reklamodawcom szeroki zakres metod docierania do grupy docelowej – od targetowania kontekstowego, poprzez targetowanie behawioralne, na urządzenia mobilne, aż po retargeting spersonalizowany. Reklamy w sieci Adkontekst mogą być także emitowane w oparciu o dane z platformy DMP Netsprint  – intencje zakupowe, demografię, profile zawodowe i zainteresowania.

Reklamodawcy mają możliwość promowania swoich produktów również poprzez kompleksowe kampanie content marketingowe w ramach największej polskiej sieci content marketingu ContentStream – w  oparciu o  boksy content marketingowe, moduł rekomendacji treści i  branded content publikowany na portalach i serwisach specjalistycznych (ContentStream Native). W kampaniach content marketingowych można korzystać ze wszystkich metod targetowania przekazu dostępnych w ramach sieci Adkontekst.

Technologia adserwerowa Netsprinta, którą wykorzystuje Adkontekst, wspiera emisję reklam u największych polskich wydawców i należących do nich sieciach reklamowych – Agora (IQad Kontekst), Wirtualna Polska, Interia (AdSearch), Onet (OnetKontekst) i Polska Press (Widerkontext).

Pełna wersja raportu.