Edwin Zasada (pkt.pl): rynek reklamy się rozwija, a my razem z nim

Edwin Zasada (pkt.pl): rynek reklamy się rozwija, a my razem z nim

Rozmawiamy z Edwinem Zasadą, kierownikiem Sekcji Stron Internetowych i Social Media w pkt.pl.

W marcu pojawiła się informacja, że po pół roku działalności na Facebooku pkt.pl zarobiło dzięki swoim usługom oferowanym w tym serwisie blisko 4 mln zł. Imponujący wynik. Jak jednak doszło do tego, że pkt.pl w ogóle zajęło się social media?

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

pkt.pl od wielu lat realizuje strategię dywersyfikacji przychodów. Obecnie jesteśmy na etapie szybkiego zwiększania przychodów z produktów online przy malejących przychodach z książek telefonicznych. W ubiegłym roku stosunek przychodu z produktów online i offline wyniósł 73% do 27%.

Już od dawna prowadzimy kampanie SEM/SEO, tworzymy spoty video czy też strony www. Social media oraz e-commerce to kolejny krok w kierunku realizacji potrzeb naszych klientów. Rynek reklamy dynamicznie się rozwija, a my razem z nim, rozszerzając swoje produkty od tradycyjnego marketingu poprzez marketing internetowy aż po social media marketing.

Co właściwie wchodzi w skład oferty, oczywiście jeśli chodzi o działania na Facebooku, którą proponujecie swoim klientom?

Nasza oferta social media jest kierowana do sektora MŚP, a są to firmy z budżetami o różnej wysokości. To, co możemy zaproponować to: komunikacja, kreacja, konkursy oraz kampanie oparte o Facebook Ads.

Jaki jest miesięczny koszt takich usług?

Koszty za obsługę są bardzo różne. Zależą od tego, jak urozmaiconą ofertę wybierze klient.

Ile fanpage'y obecnie obsługujecie?

Dynamika wzrostu liczby fanpage’y jest znacząca. Porównując się do innych agencji obsługujących MŚP - nasze wyniki są bardzo dobre.

Ilu pracowników pracuje w dziale Social Media pkt.pl?

Dział produkcyjny Social Media to 25 osób. Są to copywriterzy, którzy opiekują się fanpage’ami naszych klientów.

Jakie są największe fanpage'e obsługiwane obecnie przez pkt.pl?

Do grona największych fanpage’y zalicza się Stadion Wrocław (6,788 fanów) oraz Biuro Podróży Słonecznie.pl (5,017 fanów).

Czy łatwo jest wytłumaczyć osobom z sektora MŚP, czym jest Facebook i po co powinni się na nim znaleźć ze swoją firmą?

Nasz zespół ponad 400 doradców codziennie konsultuje się z klientami i doradza im w zakresie najefektywniejszej promocji ich firm. Świadomość MŚP na temat Facebooka jest spora. Klienci zdają sobie sprawę, że serwisy społecznościowe otwierają im furtkę do komunikacji dwukierunkowej z odbiorcami ich produktów i usług.

A czym dla Pana są social media?

Świat się zmienia, a kanały komunikacji z konsumentem razem z nim. Kiedyś mieliśmy książkę telefoniczną świetnie reprezentującą tradycyjny marketing z przekazem jednokierunkowym. Z czasem pojawiały się nowe formy reklamy, między innymi internetowe, dające możliwość komunikacji pomiędzy firmą a konsumentem. Social media to interaktywny dialog prowadzący do budowy relacji, a jak wiemy to właśnie one w sprzedaży odgrywają ważną rolę. Częściej kupujemy u „znajomych” firm.

pkt.pl nawiązało również współpracę z NK. Planujecie powtórzyć tutaj swój sukces z Facebooka?

Oczywiście. Prowadzimy szereg działań, które mają na celu wypracowanie dobrego wyniku obu spółek.

Kiedy rozpoczną się pierwsze działania?

Pierwsze działania już zostały podjęte, jednak ich intensyfikacja będzie miała miejsce w połowie czerwca. Dzięki współpracy z NK.pl w portfolio naszej spółki pojawiło się kilka ciekawych produktów, które w drugim półroczu chcemy zaoferować naszym klientom.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij