NK to teren ciągle niezagospodarowany przez inne agencje...
Niezagospodarowany? Z tego co wiem Socializer oraz kilku innych graczy prowadziło w tym serwisie kampanie dla swoich klientów oparte o produkt, jakim są grupy. Musimy pamiętać że grupy jeszcze do niedawna były w wersji beta. W moim odczuciu ten trend za chwilę bardzo się zmieni. NK.pl ostatnio nawiązało kilka ciekawych partnerstw, o których dużo się mówi.
Jednak w rywalizacji z Facebookiem o zainteresowanie marek NK nadal jest bardzo mocno w tyle. Z czego to może wynikać? Czy to brak potencjału, czy może jednak pokutują tu pewne stereotypy?
Serwis NK.pl nie może narzekać na brak potencjału - ponad 11 mln RU tworzy bardzo silne narzędzie w rękach marketerów, jednak stereotyp potrafi obalić największych. Agencje na chwilę zapomniały o NK, jednak powoli widać, że ten trend się zmienia. Nowe produkty w postaci grup oraz easy ads są w zasięgu każdego przedsiębiorcy - od największych po budżety MŚP. Stąd też pkt.pl nawiązało partnerstwo z NK.
W momencie kiedy pkt.pl rozpocznie działania na NK, klienci zapewne zaczną kalkulować, co bardziej się opłaca - fanpage na FB czy grupa na NK, Facebook Ads czy NK Ads...
Marka marce nie równa. Taką samą sytuację mamy z budżetami reklamowymi. MŚP musi racjonalnie inwestować swoje pieniądze. Gdybym miał postawić się w roli właściciela średniej firmy, połączyłbym działania w obydwu tych kanałach. Dużo zależy od branży, w jakiej działa firma oraz jej zasięgu. Będąc właścicielem lokalnej firmy z branży motoryzacyjnej np. warsztatu samochodowego, zainwestowałbym w Facebooka oraz NK Ads, kierując ruch na stronę www. Mając restaurację lub hotel, wybrałbym takie narzędzia reklamowe jak fanpage czy też grupa, które od czasu do czasu łączyłbym z reklamami rozliczanymi za efekt. To wszystko pozwoliłoby zwiększyć zasięg kampanii reklamowej. Reasumując nie ma złotego środka, a jak powiedział John Scully „strategia marketingowa to seria zintegrowanych działań prowadzących do trwałej przewagi konkurencyjnej” – trzeba o tym pamiętać.
Czyli możemy powiedzieć, że NK coraz mocniej istnieje w świadomości marketerów. Czy są jeszcze jakieś inne serwisy społecznościowe, na które w Polsce firmy powinny zwrócić uwagę?
Tak, miedzy innymi Goldenline - jako narzędzie do employer brandingu, czy też Fotka.pl pozwalająca np. sklepom internetowym budować zasięg w internecie. I znów powinniśmy powrócić do określenia grupy docelowej oraz zasobności budżetu.
Jakie są dalsze plany rozwoju działu Social Media pkt.pl - czy będzie to m.in. walka o duże budżety?
Dział Social Media pkt.pl rozwija się bardzo dynamicznie. Dowodem na to jest liczba klientów pozyskana w niecały rok. Nasze plany rozwojowe obejmują pozyskanie nowych partnerów biznesowych, którzy dostarczają nam rozwiązania pozwalające oferować naszym klientom optymalne dla nich produkty. Obecnie współpracujemy m.in. z Megafoni.pl, którzy wspierają nas aplikacjami przy organizacji konkursów. A jeśli chodzi o walkę o klientów dużymi budżetami, naszą przyszłość widzimy bardzo optymistycznie.
Dziękuję za rozmowę i życzę powodzenia w dalszym rozwoju.
Edwin Zasada (pkt.pl)
Kierownik Sekcji Stron Internetowych i Social Media. Odpowiedzialny za sekcję web presents – strony internetowe oraz Social Media. Początkowo telemarketer, następnie w Dziale Marketingu powołał do życia produkty Social Media dla MŚP.