Zdjęcie royalty free z Fotolia
Największą popularnością Pinterest cieszy się w stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Wielkiej Brytanii. Przez cały czas swojego istnienia aplikacja zebrała około 50 bilionów przypięć na ponad bilionie tablic.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
W Polsce wzrost zainteresowania Pinterestem widoczny był zwłaszcza w okresie sierpień – grudzień 2013 roku. Później ruch zaczął się stabilizować.
Źródło: www.wirtualnemedia.pl
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W dużej mierze przyczyniło się do tego najprawdopodobniej wzrastające zainteresowanie Instagramem, które z kolei największy wzrost użytkowników odnotował w czerwcu 2014 roku.
Źródło: www.wirtualnemedia.pl
W 2012 roku w Polsce dużo mówiło się na temat potencjału i możliwości biznesowych Pinteresta. Dziś temat jakby ucichł. Często podkreśla się zwłaszcza niewymierne do nakładu pracy korzyści wynikające z prowadzenia platformy. Wiele firm, po początkowym boomie, zupełnie zrezygnowało z prowadzenia kont, albo przerzuciło się na Instagrama. Na razie nic nie wskazuje na to, aby ta tendencja miała się zmienić.
Marta Ławrynkowicz
redaktor/dziennikarz Nowego Marketingu