Jak wykorzystywać nowe technologie do wsparcia sprzedaży?

Jak wykorzystywać nowe technologie do wsparcia sprzedaży?
Mogłoby się wydawać, że odwrócenie ról jest zwykła fanaberią i eksperymentem skazanym na porażkę. Nic bardziej mylnego. Działania offline kierujące do internetu to dopiero początek.
O autorze
2 min czytania 2015-05-05

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Ścieżka zakupowa konsumenta może nam się wydawać oczywista, jednak w świecie mieszającym realność z wirtualnością niczego nie można być pewnym na 100 proc. Nowe kanały to nowe sposoby dotarcia do klienta, które wymuszają dostosowywanie się. W końcu jego oczekiwania ewoluują wprost proporcjonalnie do rozwoju technologii. Jak wesprzeć sprzedaż wykorzystując innowacyjne wabiki?

Wirtualne przymierzalnie

Wykorzystywanie rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality) w tym przypadku to rozwiązanie, które zachwyci przede wszystkim kobiety. Wirtualne przymierzalnie to gwarancja zaoszczędzonego czasu. Nie tracąc go w kolejkach konsumenci mogą przymierzać szybciej, a co za tym idzie więcej! W ciągu niespełna minuty każdy może się przejrzeć w czym tylko zapragnie. Jak to działa? Wystarczy stanąć przed ekranem jak przed lustrem, w tym czasie ciało zostanie zeskanowane w trójwymiarze i od razu zmierzone – a wybrane ciuchy odpowiednio dopasowane. Wiele e-sklepów zastosowało bardzo podobny mechanizm, choć nie tak dokładny. Wykorzystując kamerki internetowe Ray Ban uruchomił aplikację, dzięki której można bez ograniczeń przymierzać okulary. Co oznacza to dla klienta? Sprytne komponowanie dowolnych zestawów, szybkie tworzenie listy zakupów, przymierzanie bez obaw, bo produkt zawsze jest na wirtualnej półce w każdym rozmiarze, a na końcu chwalenie się potencjalnym zakupem np. na Facebooku. Po dokonaniu perfekcyjnego i bezstresowego wyboru pozostaje już tylko udanie się do kasy. Dla niedowiarków zawsze pozostanie możliwość tradycyjnego przymierzenia ciuchów.

Marketing offline w sklepie online, czyli e-sklep z BTL-ową półką

A gdyby tak sklep internetowy przenieść na przystanek metra? Właściwie czemu nie! Frisco wie jak to zrobić dobrze. W warszawskim metrze ponad rok temu wykleiła ściany wybranych stacji bilbordami przypominającymi tradycyjne półki sklepowe. Wystarczyło włączyć aplikację i rozpocząć buszowanie wśród „półek”. W efekcie liczba wizyt wzrosła o ponad 200 proc., a sprzedaż niektórych towarów nawet o 1000 proc. Firma utrzymała sukces sprzedażowy wypuszczając na warszawskie ulice oklejone vany.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kupuj meble przez Instagram

Jak niestandardowo podejść do mobilnych klientów? Całkowicie za darmo i w 100 proc. interaktywnie? Najlepiej od ręki przez telefon! Ikea w Rosji przeniosła swój katalog na Instagram. Na podstawowym profilu utworzyła posty stanowiące kategorie. Klikając na zdjęcia pojawiały się otagowane elementy. Wybierając jeden z nich można było przenieść się na kolejny profil skojarzony właśnie z danym asortymentem producenta. Zobaczcie sami sprzedaż w zasięgu kilku kliknięć:

Zapłać za produkt tweetem

Zupełnie innym wymiarem sprzedaży na płaszczyźnie przenikających światów są maszyny vendingowe. Powód jest bardzo prosty: mogą bezpośrednio wpłynąć na konsumenta. Wystarczy sferę finansową przenieść na… komunikacje w social mediach! W Londynie marka Walker’s stworzyła na przystanku nietypową maszynę vendingowej, w której siedział człowiek. Dlaczego? Bo miał zachęcić ludzi do tweetowania o chipsach. Wystarczyło zwrócić ich uwagę i po prostu poprosić. Każdy zaangażowany w akcję za opublikowanie posta z marką @Walkers_busstop na Twitterze otrzymywał paczkę chipsów. Akcję „Tweet to eat” można zobaczyć poniżej:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Interakcja z konsumentem poprzez niestandardowe kanały jest szansą na zapamiętanie marki, a co za tym idzie wejście z nim w relacje na wyższym poziomie. Zawsze należy być o krok przed nim i mieć coś w zanadrzu – sam produkt to już za mało. Gdzie jest miejsce marki? Zawsze tam gdzie może zaskoczyć, wpłynąć na utwierdzenie swojego wizerunku lub tam gdzie jeszcze jej nie znają! Niech zawsze tego typu działania będą wisienką na torcie kompleksowej strategii, w przeciwnym razie jednorazowe działanie nigdy nie będzie skuteczne i efektywne.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się


Karolina Karolczak

Jako dyrektor marketingu handlowego Agros Nova, odpowiada za wszystkie linie produktowe takich marek jak Dr Witt, Fortuna, Garden, Kotlin, Krakus, Łowicz, Pysio czy Tarczyn. Ponadto do jej zadań należą współtworzenie polityki handlowej, realizacja strategii sprzedaży, odpowiedzialność za budowanie długotrwałych i silnych relacji z klientami firmy oraz współpraca z producentami, dystrybutorami, sieciami handlowymi, domami mediowymi, agencjami badań rynkowych i PR.