Jak wygląda rynek agencji SEO/SEM w Polsce w 2015 roku? (infografika)

Big data, content marketing i mobile to kluczowe obszary, które będą wywierały wpływ na kształt rynku agencji SEO/SEM w 2015 roku. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego wśród przedstawicieli rynkowych przez Bluerank i IRCenter.
O autorze
1 min czytania 2015-05-20

Badanie w formie wywiadów indywidualnych przeprowadzono wśród 20 liderów rynku, z kolei w wywiadach telefonicznych wzięło udział 1000 osób, na co dzień zajmujących się działaniami z zakresu SEO/SEM. Respondenci najczęściej pochodzili z branży reklamowej, public relations i e-commerce.

 Aż 80% spośród przebadanych firm prowadzi działania z zakresu SEO/SEM korzystając z usług agencji zewnętrznych. 35% badanych zleca te działania całkowicie na zewnątrz, 11% wykonuje je wewnątrz firmy, z kolei 47% badanych realizuje je zarówno wewnątrz, jak i zleca zewnętrznym podwykonawcom.

Głównym celem prowadzonych działań z zakresu SEO/SEM jest zwiększenie ruchu na stronie. Z kolei firmy, które zlecają wymienione działania agencjom zewnętrznym, zwracają większą uwagę na działania sprzedażowe oraz prowadzenie zintegrowanej komunikacji.

Jeśli chodzi o czas poświęcony działaniom SEO/SEM, aż 2/3 pracowników dzieli obowiązki z zakresu SEO z innymi zadaniami. 70% respondentów poświęca im do 8 godzin w ciągu tygodnia. Jednak blisko połowa deklaruje, że gdyby poświęcali więcej czasu tego typu działaniom, osiągnęliby lepsze rezultaty.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

90% respondentów uważa, iż wyszukiwanie informacji na urządzeniach mobilnych zmieni sposób i modele działania agencji SEO/SEM. 80% badanych marketingowców twierdzi natomiast, że działania SEO/SEM pozwolą im na osiągnięcie lepszych wyników, takie samo przekonanie panuje wśród 75% osób posiadających wysokie umiejętności analityczne.

Ważnym wnioskiem jest również fakt, iż osoby, które widzą efekt prowadzonych działań z zakresu SEO/SEM na ich biznes, są zdecydowanie bardziej otwarte na szkolenia i pozyskiwanie dodatkowej wiedzy. Z kolei doświadczenie, cena i jej adekwatność do jakości usług oraz klienci i portfolio agencji, są kluczowymi czynnikami wpływającymi na wybór zewnętrznych partnerów odpowiedzialnych za działania SEO/SEM.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Badanie pokazuje, że rynek SEO/SEM nieustannie się rozwija i podlega zmianom, do których podmioty rynkowe już powinny zacząć się dostosowywać się, jeśli myślą o promowaniu biznesu w Internecie. Poważnie powinny zacząć o tym myśleć osoby, które być może dopiero teraz planują swoją ścieżkę zawodową, ponieważ w tym obszarze mogą liczyć na rozwój i miejsca pracy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się