TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Pisarze i psy w kampanii Big Book Festival „Człowiek nie pies i czytać musi!”

Agencja Go Culture rozpoczęła zaskakującą kampanię międzynarodowego festiwalu czytania. Bohaterami są słynni pisarze oraz ich ukochane psy.
O autorze
2 min czytania 2015-05-28

Big Book Festival – Duży Festiwal Czytania odbędzie się w Warszawie po raz trzeci w dniach 12-14 czerwca. Jest wydarzeniem społecznym, dostępnym bezpłatnie i służącym rozwojowi literatury.

W tym roku festiwalowi towarzyszy kampania realizowana pod hasłem „Człowiek nie pies i czytać musi!”. Jej gwiazdami są m.in. autorzy bestsellerowych powieści kryminalnych, pisarze i popularni dziennikarze. Na plakatach festiwalowych pojawiają się w towarzystwie swoich psów. Katarzynie Bondzie towarzyszy adoptowany ze schroniska Łukasz. Mariuszowi Czubajowi aż trzy przygarnięte czworonogi: Lawuś, Fago i Morus. Michał Nogaś, autor popularnej audycji literackiej „Z najwyższej półki” w radiowej Trójce pozuje z jamniczką Toffi, która towarzyszy mu przy czytaniu już od kilkunastu lat. Powieściopisarka Anna Janko sfotografowała się z Melancholią na kolanach – razem napisały już kilka powieści. A Ludwika Włodek, pisarka i wnuczka Jarosława Iwaszkiewicza, pokazała się z adoptowanym szczeniakiem – Zenkiem.

W kampanii psy występują również solo i mówią własnym głosem, przewrotnie i dowcipnie przypominając ludziom, jak ważne jest czytanie.

Kampania realizowana na zlecenie Big Book Festival dobrze oddaje wyjątkowe  założenia tego wydarzenia. To międzynarodowy festiwal przebiegający w bezpretensjonalnej i pogodnej atmosferze. Od pierwszej edycji towarzyszy mu poczucie humoru i optymizm. Organizatorzy chcą zarażać radością czytania, stąd pomysł na zaangażowanie popularnych postaci kochających książki i psy – wyjaśnia Julia Rzemek, odpowiadająca w Go Culture za planowanie strategiczne kampanii. – Pokazujemy pisarzy w ich naturalnych otoczeniu, w domach, przy biurkach. Kluczowe w kampanii są: autentyczność, młodość i nowatorskie podejście do prezentowania literatury. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ogólnopolska kampania „Człowiek nie pies i czytać musi!” rozpoczęła się w pierwszych dniach maja i potrwa do połowy czerwca. Obejmuje m.in. stworzenie nowej strony internetowej, ekspozycję outdoorową, spoty radiowe oraz trzy krótkie filmy, w których główną rolę gra suczka Misza.

– Optymistyczny i angażujący przekaz kampanii spotyka się ze świetną reakcją dziennikarzy. To świeża propozycja, bo w Polsce o literaturze wciąż mówi się poważnym, dość hermetycznym językiem. My proponujeme coś nowego i taka zmiana się podoba– mówi Dorota Kukieła odpowiadająca w Go Culture za kreację i komunikację z mediami.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kulminacją działań będzie wielkie spotkanie entuzjastów książek w niedzielę 14 czerwca w samym centrum Warszawy, w Pasażu Wiecha. –  Będziemy bić rekord w liczbie ludzi i psów czytających razem na wolnym powietrzu. Spodziewamy się kilku pokoleń czytelników i wielu merdających ogonów – dodaje Kukieła.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Komunikacja festiwalu dostosowana jest do oczekiwań kluczowych grup odbiorców, czyli ludzi młodych (20-40), korzystających z nowych mediów, mieszkających w dużych miastach. Od trzech lat stabilnie rośnie ekspozycja festiwalu w mediach oraz frekwencja wydarzeń. Patronami medialnymi festiwalu i kampanii są m.in.: tygodnik „Polityka”, radiowa Trójka, miesięcznik „Uroda życia”, kwartalnik „Książki. Magazyn do czytania” i Gazeta Wyborcza. A partnerami kampanii są m.in. sieci: Matras i Green Coffee, Warexpo, Cityposter, Cityboard oraz Hator. 

Go Culture. Komunikacja dla kultury odpowiada za komunikację Big Book Festival od pierwszej edycji w 2013 r. , zrealizowała towarzyszące mu kampanie „Papier nie umiera nigdy! ” oraz „Kto nie czyta, ten trąba! ”. Agencja spejalizuje się w komunikacji wydarzeń kulturalnych i edukacyjnych, a także miast i produktów artystycznych. Jej zespół został odznaczony nagrodami Złotego Spinacza ZPFPR m.in. za kampanię edukacji filmowej „Oglądam, myślę, czuję – młodzi w kinie”, kampanię eventu społecznego „Big Book Festival” oraz launch książki „Lalki w ogniu. Opowieści z Indii”. 

Go Culture realizowało kampanie m.in. dla HBO,  Wydawnictwa PWN, Festiwalu Skrzyżowanie Kultur, Grupy Eurozet, Sieradz Open Hair oraz Nowych Horyzontów Edukacji Filmowej.

BBF to jedyny międzynarodowy festiwal czytania odbywający się w Warszawie. W tym roku jego gośćmi będą autorzy z kilkunastu krajów, m.in. Zadie Sith, Swietłana Aleksijewicz i Lars Saabye Christensen. Odbędzie się 40 spotkań, warsztatów, spacerów i akcji. Główna część programu odbywa się na terenie dawnej fabryki serów przy ul. Hożej 51 w Warszawie. Festiwal jest finansowany m.in. ze środków m.st. Warszawy i Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej, powstaje dzięki zaangażowaniu 50 partnerów prywatnych i publicznych. Organizatorem festiwalu jest Fundacja „Kultura nie boli”. 

Więcej na stronie i Facebooku.