Tomasz Niebylski (SAP Polska): współpraca z mniejszymi firmami daje dużo satysfakcji

Tomasz Niebylski (SAP Polska): współpraca z mniejszymi firmami daje dużo satysfakcji
Na temat nowych technologii i tegorocznej edycji SAP Forum rozmawiamy z Tomaszem Niebylskim, Dyrektorem PreSales w SAP Polska.
O autorze
4 min czytania 2015-06-09

Tegoroczna edycja SAP Forum zapowiada się imponująco. Gośćmi specjalnymi będą Martin Lindstrom oraz Rafał Ohme. To światowej sławy specjaliści w dziedzinach neuronauki i nauromarketingu. Dlaczego właśnie oni?

SAP to jeden ze światowych liderów rynku aplikacji dla przedsiębiorstw. Jednak technologie to nie wszystko, gdyż o sukcesie przy wdrożeniach poszczególnych systemów decydują głównie relacje pomiędzy ludźmi – partnerami procesu. Dlatego coraz ważniejszą rolę w procesie tworzenia strategii biznesowej odgrywa niestandardowe podejście do sprzedaży i marketingu oraz pogłębiona analiza decyzji. Również dla nas jest to istotny aspekt codziennej działalności. A jeśli współpracować, to tylko z najlepszymi na świecie. Dlatego cieszę się, że na SAP Forum pojawią się Martin Lindstrom oraz Rafał Ohme. Kolejnym z głównych tematów forum będzie zarządzanie „doświadczeniem klienta”, czyli ponownie o relacjach, ale tym razem z klientami i partnerami biznesowymi. 

„Nowoczesne technologie – sprzymierzeniec czy wróg w rozwoju współczesnych biznesów” – to temat debaty inaugurującej tegoroczne forum. Czy rzeczywiście nowe technologie mogą być w jakichś przypadkach wrogiem rozwoju współczesnych biznesów?

Mówiąc o nowoczesnych technologiach często koncentrujemy się na ich zastosowaniach i możliwościach. Jednak dynamicznie zmieniające się otoczenie biznesowe powoduje, że warto podejść do zagadnienia w sposób bardziej kompleksowy. Należy analizować technologie pod kątem skutków, jakie niesie za sobą wdrożenie nowych rozwiązań z zakresu IT. Może się okazać, że w wybranym modelu biznesowym wdrożenie proponowanych systemów będzie niosło za sobą konieczność olbrzymich inwestycji. Takich, jak na przykład wymiana urządzeń czy stworzenie zupełnie nowych, skomplikowanych procedur. Jest to o tyle istotne, że wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań opartych m.in. na technologii chmurowej jest już absolutną normą, jeśli chodzi o codzienne funkcjonowanie przedsiębiorstw. Raport „The cloud grows up” przygotowany przez SAP we współpracy z Oxford Economics dowodzi, ze zaledwie 1 proc. respondentów nie uwzględnia chmury obliczeniowej w swojej strategii biznesowej. To pokazuje skalę wykorzystania nowoczesnych technologii w codziennym życiu firm. Dlatego partner technologiczny musi stanowić realne wsparcie oraz zapewniać odpowiedni wachlarz możliwości w zakresie współpracy. Dlatego oferujemy rozwiązania dla 27 branż, z których każde jest uzupełnione o dodatkowe funkcje charakterystyczne dla poszczególnych sektorów. Podczas SAP Forum chcemy przedstawić swoją wizję IT w biznesie, która uwzględnia przede wszystkim oczekiwania przedsiębiorców oraz podkreśla istotną rolę, jaką odgrywają rozwiązania „szyte na miarę”. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Hasło przewodnie tegorocznego SAP Forum brzmi “Discover Simple”. Jak je rozumieć?

Wbrew pozorom prowadzenie złożonych projektów może być proste. Jednak jak pokazują badania Knowledge@Wharton i SAP, większość firm cierpi z powodu niejasnych standardów postępowania w codziennej pracy. Prawie trzy czwarte respondentów stwierdziło, że skomplikowane procedury i złożoność procesu podejmowania decyzji powstrzymują ich przed realizacją celów biznesowych. Właśnie dlatego niewłaściwe wdrożenie nowoczesnych systemów może nieść za sobą bardzo negatywne skutki. Problem ten dotyka szczególnie kadry zarządzającej – zaledwie 27 proc. respondentów wierzy, że podejmuje ona na co dzień działania, które mają zmienić obecny stan rzeczy. Dlatego ważne jest, aby odkryć, jak nowoczesne technologie mogą znacząco ułatwić codzienną pracę. Przykładem jest nasz wiodący produkt – SAP S4/HANA, który stworzony został po to, by upraszczać zarówno bieżącą realizację zadań, jak i same procesy biznesowe. Wystarczy odpowiednio dopasować stosowane rozwiązanie do bieżących potrzeb. To jest absolutnie możliwe. W mojej ocenie nie ma innej drogi, niż podjęcie wyzwania i oferowanie rozwiązań, które wpływają na funkcjonowanie całego biznesu. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jeden z bloków tematycznych forum będzie poświęcony zarządzaniu „doświadczeniem klienta”. Jakie są najważniejsze innowacje technologiczne, które pojawiły się na tym polu w ostatnim czasie?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W najbliższym czasie będziemy obserwować zwrot w kierunku wielokanałowych systemów skoncentrowanych na bardzo szeroko pojmowanej obsłudze klienta. Mówimy tu o całym procesie od jego pozyskania, poprzez ciągłe zaangażowanie, aż po utrzymanie. Według badań SAP aż 86 proc. osób potwierdza, że korzyści związane z inwestycjami w tym segmencie rynku znacząco przewyższają wyzwania, które stoją przed przedsiębiorcami korzystającymi z tego modelu. Jednak, by w odpowiedni sposób wdrożyć system, należy dostosować rozwiązania do zmieniających się zachowań klientów, którzy teraz podejmują decyzje zakupowe bez bezpośredniego, tradycyjnego kontaktu z dostawcą produktów lub usług. Poszukiwanie i wymiana informacji, poprzedzające samą transakcję, odbywa się właśnie wielowątkowo, z równoległym wykorzystaniem wielu form i kanałów komunikacji. Taki kontakt umożliwiają powstające w ostatnich latach aplikacje, które umożliwiają m.in. monitorowanie i dodawanie postów na serwisach społecznościowych.. Taką możliwość dają rozwiązania SAP Cloud for Customer – dostępne w chmurze i zaprojektowane z myślą o specjalistach odpowiedzialnych m.in. za sprzedaż i obsługę klientów. Właśnie tego typu funkcje są coraz bardziej przydatne ze względu na zmianę zwyczajów zakupowych. 

SAP jest jedną z największych korporacji na świecie. Kiedy mówimy o innowacjach, często patrzymy w kierunku niewielkich startupów. Czy, jako SAP, również śledzicie poczynania młodych firm technologicznych?

Jak najbardziej. Z uwagą śledzimy poczynania polskich małych i średnich firm, które stają się kołem zamachowym rozwoju gospodarki.. Dlatego stale wspieramy rozwój startupów poprzez m.in. program SAP Startup Focus. Szczególnie te podmioty, które zajmują się zarządzaniem łańcuchem dostaw, rozwiązaniami CRM czy e-commerce. Mnie osobiście współpraca z mniejszymi firmami daje dużo satysfakcji, szczególnie gdy możemy uczestniczyć w ich dynamicznym rozwoju i pomagać w osiąganiu kolejnych sukcesów biznesowych.

Dlaczego marketerzy powinni zwrócić szczególną uwagę na SAP Forum?

Myślę, że szczególnie interesujące dla Dyrektorów Sprzedaży, Dyrektorów Marketingu, Dyrektorów Działów Obsługi Klientów będą zagadnienia związane właśnie z rynkiem e-commerce oraz zarządzaniem doświadczeniem klienta. Przedstawimy nowe rozwiązania z portfolio SAP w tym obszarze, opowiemy jak szybko zaimplementować te rozwiązania, przedstawimy konkretne przykłady wdrożeń klienckich oraz zaprezentujemy korzyści, jakie te firmy uzyskały. Całość merytoryczną uzupełnią światowej sławy specjaliści od neuromarktingu – Martin Lindstrom oraz Rafała Ohme, dlatego myślę, że konferencja SAP Forum powinna być pewnym punktem w kalendarzu każdego marketera.

 

Wszystkie informacje na temat SAP Forum możecie znaleźć tutaj >>

NowyMarketing jest patronem medialnym konferencji.

 

O rozmówcy:
Tomasz NiebylskiDyrektor PreSales SAP Polska