#MarketingoweSelfie (cz. 5): Jak branża marketingowa dba o swoje własne marki?

#MarketingoweSelfie (cz. 5): Jak branża marketingowa dba o swoje własne marki?

Jak wygląda marketing i PR najciekawszych polskich agencji i domów mediowych? Postanowiliśmy to sprawdzić. Tym razem na nasze pytania odpowiedziały OS3 oraz Carat.

OS3

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Kim jesteście i co robicie?

Mamy swoje lata. Jesteśmy jedną z najstarszych agencji strategiczno-kreatywnych z digitalem zakodowanym w DNA – jednak nie zawężamy się tylko do internetu. Tworzymy kompleksowe strategie skutkujące zintegrowanymi działaniami we wszystkich kanałach komunikacji. Kampanie internetowe, BTL, mobile i eventy robimy, ale też realizujemy aplikacje, kręcimy wideo, prowadzimy komunikację w social mediach. Z racji tego, że rozdzielanie grubą kreską tradycyjnych i nowoczesnych narzędzi marketingowych jest sztuczne i niepotrzebne, świadomie i skutecznie łączymy ich potencjał w jedną spójną całość.

Jesteśmy zgranym zespołem ponad 60 osób. Aby skuteczniej osiągać synergię działań, łączymy się w interdyscyplinarne teamy dedykowane projektom . Zawsze podejmujemy dialog z Klientem.

Skuteczność stawiamy sobie jako nadrzędny cel. Potwierdzają to nasze ostatnie realizacje i stała współpraca z takimi markami jak: BMW, PKO Bank Polski, ING, Hoop, Hasbro, Intel, Tarczyński, CITYFIT, Philips.

Jak o sobie mówicie? Jaka historia towarzyszy Waszej marce?

Jesteśmy Ostrzy – to nasza osobowość i sposób działania. Nie boimy się mocnych rozwiązań. Zaczynamy od szczegółowej analizy – pytamy, drążymy, dochodzimy do sedna tematu i dzięki temu trafiamy z rozwiązaniami w punkt. Wychodzimy od insightów, które finalizujemy konkretnymi koncepcjami kreatywnymi – twórczo i efektywnie. Na każdym etapie realizacji dbamy o projekty z taką samą troską. Gotowych projektów nie zostawiamy bez opieki. Wraz z nimi zapewniamy Klientom pełną obsługę podczas trwania całej kampanii. W końcu najważniejsze są zaangażowanie i partnerskie relacje. Dlatego też pracujemy z Klientem, nie dla Klienta.

Jak powstawała identyfikacja wizualna Waszej firmy?

Kiedyś mówiło się o nas „Ci od Czubówny i trawy na stronie”. Postanowiliśmy z tym skończyć. Nowa identyfikacja to podsumowanie naszego 19-letniego doświadczenia. To symboliczne zwieńczenie naszych działań i konsekwentnie realizowanej – szczególnie w minionych 2 latach – strategii. Nową identyfikację wizualną oparliśmy na haśle „WIDZIMY WIĘCEJ GŁĘBIEJ OSTRZEJ”. Odzwierciedleniem tego jest motyw przewodni wykorzystywanych zdjęć makro. To esencja tego, jak pracujemy – dbamy o najsubtelniejsze detale, by zapewniać najwyższej jakości doradztwo wsparte silną kreacją.

Nowe logo? Stworzyliśmy znak, z którym jesteśmy związani emocjonalnie i z którym się utożsamiamy. Znak, który trochę jak manifest łączy nas i definiuje. Mocny, wyrazisty, zapadający w pamięć, z charakterystycznym, ostrym odcięciem. Dokładnie taki jak my.

Skąd nazwa Waszej firmy?

Nazwa miała wyrażać ludzi, którzy tworzą agencję – charakter i dynamikę pracy. OS3 powstało od skrótu słowa OSTRZY.

Kto odpowiada za PR/Marketing agencji?

Nad wizerunkiem agencji pracujemy wspólnie – razem ze strategią, kreacją i client servicem. Każdy ma szansę na dołożenie swoich 3 groszy. W końcu agencja to ludzie, którzy ją tworzą. Ale żeby wszystko miało swój początek i koniec, na straży wszystkich działań stoi nasza PR Manager OS3 Group, Angelika Rusiecka.

Z jakich form komunikacji PR-owej i marketingowej korzystacie? Które sprawdzają się w Waszym wypadku najlepiej?

Nie ograniczamy się do jednego kanału. Jesteśmy obecni tu i tam, m.in. w social mediach: na Facebooku, LinkedInie czy Instagramie , często można nas spotkać również na imprezach branżowych. Nasi eksperci są prelegentami na najważniejszych konferencjach i wykładowcami na uczelniach. Bierzemy również udział w konkursach, ale tylko z rzeczywistymi projektami – nie tworzymy kampanii pod konkursy. Swoją wiedzą i doświadczeniem chętnie dzielimy się w mediach związanych z marketingiem i reklamą – często w formie artykułów czy komentarzy odnośnie tego, co dzieje się w branży. Informujemy o naszych projektach, sukcesach, nowych osobach i ostatnich wydarzeniach z życia agencji, takich np. jak cykliczne szkolenia Inspiration Meeting.

Po zmianie identyfikacji naszą mocną stroną jest również ta w sieci. Doskonale spełnia się w roli informacyjno-wizerunkowej i dzięki zaawansowanym funkcjonalnościom jest nowoczesnym narzędziem komunikacji.

Czy przeprowadzaliście jakieś niestandardowe akcje promocyjne?

Nasze niestandardy to głównie realizacje dla Klientów. Ostatnią akcją ‘własną’ była wysyłka związana ze zmianą identyfikacji wizualnej. Chcąc dosłownie przekazać nasze hasło „Widzimy więcej głębiej ostrzej” wysłaliśmy wizytówki z bardzo drobnym tekstem, który można było odczytać przy użyciu dołączonej lupy. Odbiór był zaskakujący i bardzo pozytywny, co potwierdziły spontaniczne social mediowe publikacje osób, które otrzymały #darylosu. 

Carat

Kim jesteście i co robicie?

Jesteśmy największym niezależnym specjalistą w zakresie planowania i zakupu mediów oraz liderem rynku w zakresie digitalu i niestandardowych rozwiązań mediowych.

Od 1968 roku Carat wciąż na nowo redefiniuje pojęcie ‘‘dom mediowy‘‘ i aktywnie wpływa na oblicze rynku.

W Polsce Carat działa od 1993 roku, zatrudnia ponad sześćdziesiąt osób dedykowanych do obsługi klientów. Są one wspierane w zakresie rozwiązań interaktywnych, badań rynkowych, reklamy zewnętrznej, administracji i finansów przez stu innych specjalistów pracujących w spółkach grupy Dentsu Aegis Network Polska.

Nasze projekty są doceniane na polskich i międzynarodowych festiwalach reklamy. Od 1993 roku zdobyliśmy już blisko kilkadziesiąt nagród w najważniejszych ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach. Nie wliczamy w to wyróżnień i nominacji. Tylko w 2014 tym roku zdobyliśmy nagrody w konkursach Media Trendy, KTR i IAB MIXX Awards.

Do naszych obecnych klientów należą m.in.: General Motors, Mondelez, MasterCard, Arla Foods, Microsoft, Mead Johnshon, Zott, Mattel, Philips, adidas, Reebok, AXN, Perno Ricard, LEGO, Triumph, KRKA Polska, Proama, Generali, Grecos Holiday, Brother.

Potrzeby konsumentów szybko się zmieniają, naszym celem jest je wyprzedzać. W świecie, w którym komunikacja jest jedna, a media stają się ekosystemem, w którym dominującą rolę odgrywają kanały i media, które jesteśmy w stanie dla naszych marek pozyskać, a nie tylko kupić, Carat na bieżąco redefiniuje rynek, dostarczając swoim klientom realnych i mierzalnych efektów biznesowych. 

Jak o sobie mówicie? Jaka historia towarzyszy Waszej marce?

Jesteśmy domem mediowym, który nie czuje się domem mediowym. Współcześni klienci i media nie szukają domów mediowych per se, a strategicznych partnerów biznesowych, którzy pomogą im rozwijać biznes. Redefiniujemy dotychczasowy model współpracy. Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom i oferujemy naszym Klientom więcej, czyli cztery wymiary, bez których nie sposób dziś mówić o skutecznej komunikacji. MEDIA + STRATEGIA/DATA SCIENCE + KREACJA + TECHNOLOGIA = współczesny dom mediowy Carat. 

Jak powstało i co symbolizuje logo?

Logo złożone jest z nazwy marki oraz marmurowej kuli. Kula symbolizuje holistyczne podejście do biznesu klienta, łączenie różnych specjalizacji i zwinne podejście do rozwiązywania problemów. Warto zaznaczyć, że jest to klatka z animacji kolorystycznie spójna z CI Caratu, cała animacja obejmuje pełną gamę kolorów i płynne przejścia między nimi.

Skąd nazwa Waszej firmy?

Dom mediowy Carat powstał w 1968 roku w Paryżu, a nazwa Carat to francuski akronim: Centre Achéte Radio et Télèvision (Centrum Zakupu Radia i Telewizji)

Kto odpowiada za wasz PR/Marketing?

Dentsu Aegis Network Polska, którego jesteśmy częścią posiada dział Komunikacji Marketingowej i PR, którym zarządza Anna Karolewska, Marketing Communication Director. Zespół Anny składa się z dwóch PR-owców: Moniki Witoń, Senior PR Specialist oraz Krzysztofa Wąsowskiego, PR Specialist. Za działa Public Realations w tym media relations i realizację polityki komunikacyjnej Carat odpowiada Krzysztof Wąsowski. Nasz dział PR blisko współpracuje z zarządem, który często wychodzi z różnymi inicjatywami PR-owymi.

Z jakich form komunikacji PR-owej i marketingowej korzystacie? Które sprawdzają się w Waszym wypadku najlepiej?

W większości mediów branżowych znajdziecie publikacje o nas, naszych kampaniach, wypowiedzi naszych ekspertów, infografiki czy wyniki naszych badań. Spotkacie nas też konferencjach, czynnie wspieramy uczelnie wyższe wiedzą i doświadczeniem. Jednak głównym kanałem komunikacji są jednak social media oraz stała komunikacja telefoniczna i mailowa z Klientami.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij