TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Tyskie i Żubr Mistrzami Mowy Polskiej

Po raz pierwszy w historii Rada Programu Mistrz Mowy Polskiej wręczyła Honorowe Wyróżnienie dla marek. Tyskie i Żubr zostały nagrodzone za poszanowanie tradycji i kultury języka polskiego w prowadzonych kampaniach reklamowych.
O autorze
2 min czytania 2015-06-17

Mistrz Mowy Polskiej to program społeczny, którego celem jest popularyzacja języka polskiego i uhonorowanie nagrodami osób, które według powszechnie uznanych kanonów, zasługują na miano Mistrzów Mowy Polskiej. Po raz pierwszy, podczas jubileuszowej XV edycji konkursu, Rada doceniła także kampanie reklamowe marek Żubr i Tyskie wręczając honorowe wyróżnienie Kompanii Piwowarskiej. Jesteśmy bardzo dumni z honorowego wyróżnienia, które otrzymaliśmy. Podczas tworzenia naszych kampanii dużą wagę przywiązujemy nie tylko do kreacji, ale także do języka. Dziś kiedy bardzo popularne jest wtrącanie i używanie kolokwializmów czy zapożyczeń z języków obcych szczególnie ważne jest dbanie o kulturę języka polskiego i jego tradycję. Jako lider branży czujemy się odpowiedzialni aby tak właśnie postępować, jednocześnie nie rezygnujemy z dowcipu i humoru, bawiąc się słowami – mówi Aleksandra Zarychta-Kuzalska, Kierownik ds. PR marek Kompani Piwowarskiej.

Wybitni językoznawcy, literaturoznawcy i socjologowie języka wręczając wyróżnienia zwrócili uwagę na poszanowanie dla tradycji i kultury języka polskiego w reklamach obu marek. – Godnym wszelkich pochwał i wyróżnień są przedsięwzięcia, takie jak kampanie reklamowe piwa Tyskie i Żubr. Są one – nie waham się rzec – perełką w zalewie wszechobecnej kultury masowej. Pierwsza z nich uświadamia, że – tak jak pisał niegdyś Mikołaj Rej: „ ..Polacy nie gęsi i swój język mają”, język niełatwy ale piękny, druga natomiast to swego rodzaju zabawa językiem polskim. Odkrywajmy go więc i bawmy się nim, ale mówmy tak, aby powiedzieć coś mądrze i pięknie jednocześnie. Gratulujemy pomysłodawcom reklam i czekamy na kolejne odsłony – mówi Edyta Tybura, Koordynator Programu Społecznego Mistrz Mowy Polskiej.

Językowe gry i miłość do polszczyzny

Żubr, w swych kampaniach, konsekwentnie sięga po zabawne gry językowe i dwuznaczne skojarzenia. Twórcy spotów reklamowych od lat pokazują, że językiem można się bawić, a komunikaty marketingowe mogą być lekkie i intrygujące. Krótkie hasła połączone z charakterystyczną kreacją pokazującą świat zwierząt powodują, że reklamy Żubra są jednymi z najbardziej popularnych i lubianych przez konsumentów. Wiele haseł wykorzystywanych w kampaniach weszło do codziennego języka jak choćby kultowe: „Żubr występuje w puszczy” czy „Dobrze posiedzieć przy Żubrze” i „Żubr podchodzi do grilla”.

Warto również przypomnieć, że Żubr, jako jedno z nielicznych piw stworzył wizerunek oraz platformę komunikacyjną, w której złoty trunek reklamowany jest bez pokazywania sytuacji jego spożycia. Pomysł „broni się” do dziś, dzięki konsekwencji w komunikacji, pokazaniu piękna polskiej przyrody oraz zaskakującym, dwuznacznym hasłom.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Sucho trzaska w skrzynce chmiel, w beczce dębowej pływa trzmiel, lecz piwowar się zakrzątnie, szybko trzmiela z beczki sprzątnie – to tylko jedno z wielu zgłoszeń – łamańców językowych nadesłanych przez miłośników języka polskiego w konkursie Tyskiego. Piwo Tyskie w tegorocznej kampanii „Polska Dusza, Polski Chmiel” w zabawny i lekki sposób promuje polską mowę, zachęca również miłośników złotego trunku by „popisali się swoją polszczyzną”.

Najlepsi z najlepszych

Wczoraj na Zamku Królewskim wręczono nie tylko Wyróżnienia Honorowe, ale i nominacje

Słuchaj podcastu NowyMarketing

w jubileuszowym XV Konkursie Mistrz Mowy Polskiej. Spośród osiemdziesięciu zgłoszeń Rada Programu wybrała dziesięć osób. O tym kto zostanie zwycięzcą zdecydują głosujący czytelnicy, internauci i słuchacze. Laureatów poznamy 21 września podczas gali finałowej w Chorzowskim Centrum Kultury.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się