TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

BIG STAR rozpoczyna współpracę z i-systems

Nowy, dedykowany system e-commerce przygotowany dla marki BIG STAR to połączenie sprzedaży internetowej z ponad 250 salonami stacjonarnymi w kraju i na świecie. Zastosowane zostały innowacyjne rozwiązania omnichannel retailing.
O autorze
2 min czytania 2015-07-22

Marka BIG STAR powstała w 1972 roku w Szwajcarii. W 1990 roku firma pojawił się w Polsce, początkowo działając w ramach licencji. Od 2007 roku spółka jest w 100% polskim przedsiębiorstwem. BIG STAR posiada obecnie ponad 250 sklepów stacjonarnych w kraju i za granicą (min. w Niemczech, na Słowacji czy Węgrzech). Produkty firmy są najczęściej kupowaną marką jeansową wśród Polaków.

Nowa odsłona sklepu internetowego

– W ciągu ostatnich dwóch lat pogląd na handel w sieci znacznie się zmienił. W tym czasie firma dostrzegła w e-commerce znaczący potencjał i obszar, w który należy zainwestować – przekonuje Kamil Kordelas, E-commerce Manager w BIG STAR. – Pierwszym krokiem tej zmiany było przejecie istniejącego biznesu od naszego partnera. Wzrosty rzędu kilkuset procent, przy zoptymalizowanych nakładach na promocje i utrzymanie struktury tylko utwierdziły zarząd o słuszności tej decyzji i umiejętnościach zespołu – dodaje Kordelas.

Pierwszym krokiem przy rozpoczęciu współpracy z i-systems była analiza potrzeb i wymagań. Powstała szczegółowa specyfikacja systemu e-commerce. Wyłonione wyzwania e-commerce obejmowały, mi.in.:

  • integrację sprzedaży internetowej ze sprzedażą stacjonarną poprzez wykorzystanie założeń omnichannel retailing,
  • zapewnieniu stabilności systemu poprzez wykorzystanie infrastruktury cloud hosting,
  • przygotowanie szeregu rozwiązań prosprzedażowych,
  • przygotowanie sklepu internetowego w oparciu o najlepsze standardy responsive web design oraz przeprowadzenie optymalizacji user experience.

Czym jest omnichannel retailing?

Obecnie istnieje szereg punktów styku z klientami. Wśród najważniejszych z nich można wymienić: sklep online, kontakt poprzez urządzenia mobilne czy sieć sklepów stacjonarnych. Nowoczesny marketing dba o każdy z wymienionych kanałów dotarcie do klienta docelowego. Nowy sklep internetowy spod znaku czerwonej gwiazdy charakteryzuje się:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • możliwością sprawdzenia online dostępności produktów w najbliższym sklepie stacjonarnym.
  • możliwością odebrania zakupów dokonanych w internecie w dowolnie wybranym salonie stacjonarnym.
  • Jestem pewien, że granica pomiędzy punktami offline a online niebawem zatrze się całkowicie. Dlatego obecna strategia cenowa i promocyjna jest spójna dla całej marki BIG STAR – dodaje Kordelas.

Integracje kluczem do sukcesu w e-commerce

– Wraz ze wzrostem udziału wartości sprzedaży internetowej względem wartości sprzedaży stacjonarnej miejsce e-commerce w strategii firmy uległo zmianie. Mały projekt ewoluował do poważnego biznesu, dedykowanego zespołu kilkunastu osób z niezależnym budżetem. Aby sprawnie zarządzać i rozwijać sprzedaż niezbędne są sprawne połączenia miedzy istniejącymi systemami. Stworzone integracje wpływają na praktycznie wszystkie obszary firmy. Można z nich wymienić: sprzedaż, dystrybucje, proces reklamacji i dla nas najważniejsze, czyli obsługę klienta. Wszystkie wymienione działania pozwolą nam również wkrótce rozpocząć większą ekspansję zagraniczną – twierdzi Kordelas. 

Nowy system e-commerce przygotowany przez i-systems dla BIG STAR obejmuje m.in. dedykowane integrację z:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • zintegrowanym systemem informatyczny klasy MRP II/ERP Impuls 5. Głównym zadaniem integracji jest wsparcie przedsiębiorstwa w zarządzaniu kapitałem, zespołem, produkcją, przepływem dokumentów czy relacjami z klientami,
  • Strefą Marek Allegro. Pozwala ona na zaawansowane sterowanie strukturą produktów, kompleksową obsługę posprzedażową oraz na automatyzację procesów. Wszystkie czynności odbywają się z poziomu panelu sklepu internetowego poprzez zaawansowane rozwiązanie wykorzystujące pełną obsługę API.

Realizację można zobaczyć na stronie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kolejne etapy prac zakładają wdrożenie mechanizmów poprawiających obsługę klienta i większe wykorzystanie potenciału omnichanel.

Za wszystkie prace w nowym sklepie BIG STAR odpowiada i-systems. Firma i-systems tworzy dedykowane oprogramowanie e-commerce dla handlu i dystrybucji. Zajmuje się całościowo projektami e-commerce, włączając rozwiązania omnichannel retailing, cloud hosting, czy systemy B2B. Wszystkie rozwiązania opiera na autorskim oprogramowaniu, które jest rozwijane przez ponad 60-cio osobowy zespół. Wśród klientów firmy znajdują się takie marki, jak 8a.pl, Bielenda, BIG STAR, Butyjana, Dalia, Diamante Wear, Distance, Hendi, Interoptyk, Mamissima, Mammut, Monnari, New Balance, NICI, R-GOL, RunColors czy Sugarfree.