TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Trwa kampania społeczna „Weź mnie w obroty”

Zabawne spoty, w których Tomek – ich główny bohater, stara się sprostać wyzwaniom butelki zwrotnej pokazują, jak niezastąpionym jest ona opakowaniem. O jej ekologicznych walorach można się też dowiedzieć m.in. z komiksów Marty Zabłockiej i Dennisa Wojdy.
O autorze
2 min czytania 2015-08-03

To istotne, bo w Polsce co drugie piwo nalewane jest do butelki zwrotnej, a jedynie 6% konsumentów zwraca na to uwagę. 

W nowej odsłonie, realizowanej od zeszłego roku przez Carlsberg Polska kampanii społecznej chodzi o to, by zwiększyć świadomość na temat butelek zwrotnych wśród konsumentów piwa. Organizator liczy na to, że przyczyni się ona do zmiany sposobu, w jaki Polacy obchodzą się z tym ekologicznym opakowaniem. Za każdym razem, gdy zamiast znaleźć się w śmietniku butelka zwrotna wraca do sklepu oszczędzamy energię i surowce. Cztery nowe spoty, kreatywne animacje edukacyjne i nowe odcinki komiksów to tylko niektóre aktywności zaplanowane w ramach kampanii. Ma ona potrwać do września 2015 roku. Patronat merytoryczny nad wszystkimi działaniami ponownie objęła Fundacja Nasza Ziemia. 

Aktualnie w naszym kraju krąży blisko 400 milionów butelek zwrotnych, a każde ponowne użycie takiego opakowania pomaga dbać o środowisko poprzez zmniejszenie zużycia  energii i naturalnych surowców. Ponadto, takie proekologiczne podejście pozwala zaoszczędzić pieniądze konsumentów (kaucja). Jedna butelka zwrotna może być użyta minimum 20 razy, dziś to zaledwie 8-12 cykli.

By zachęcić konsumentów do zmiany przyzwyczajeń i oddawania butelki zwrotnej do sklepów powstały 4 filmy promocyjne a w każdym z nich butelka zwrotna okazała się być niezastąpiona. W pierwszym spocie Tomek dowiaduje się, że gdyby zaprzestać używania butelek zwrotnych, to w ciągu roku powstałoby 600 tys. ton szklanych odpadów. By posortować ich taką ilość musiałby samemu przez 2 lata odbierać śmieci od wszystkich mieszkańców Krakowa. Pełen ambicji podejmuje wyzwanie, podobnie jak w przypadku kolejnych spotów, w których próbuje funkcjonować bez prądu i urządzeń elektronicznych przez cały tydzień lub stara się zebrać wartość kaucji za wszystkie butelki w Polsce, czyli około 150 milionów  złotych. w pierwszych 3 spotach jego próby, ku zaskoczeniu widzów, kończą się niepowodzeniem. Dopiero 4 wyzwanie okazało się możliwe do zrealizowania i zakończyło się dla tomka pełnym sukcesem. Przesłanie spotów jest prosty: róbmy to, co w naszej mocy, by dbać o środowisko. To lepsze niż nic nie robienie lub porywanie się „z motyką na słońce”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wyzwanie 1

Wyzwanie 2

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wyzwanie 3

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wyzwanie 4

EKOrozrywka z edukacją w tle 

Spoty to nie wszystko. Do tej pory fani społecznej kampanii mogli brać udział w grze polegającej na wirtualnym zbieraniu butelek. Teraz mają szansę  wykazać się kreatywnością w zabawie „Wymyślaj słowa” oraz humorem w tworzeniu  własnych tekstów do komiksów w konkursie „Moja własna historia butelki zwrotnej”

 „Wymyślaj słowa” to zabawa polegająca na tworzeniu haseł promujących zwracanie butelek i podkreślających ich ekologiczność. Zadania będą pojawiać się na profilu kampanii na Facebooku co dwa tygodnie. Z kolei konkurs „Moja własna historia butelki zwrotnej” polega na tworzeniu własnych dialogów do już opublikowanych komiksów, nawiązujących do idei kampanii. Co dwa tygodnie na Facebooku pojawi się jeden odcinek z pustymi miejscami, przeznaczonymi na kreatywny tekst. Dla zwycięzców konkursów przewidziane są atrakcyjne nagrody – kubki i podkładki z wybranymi komiksami Marty Zabłockiej, Dennisa Wojdy, Maćka  Łazowskiego i Bereniki Kołomyckiej. Upominki te będą również przyznawane jako nagroda miesięczna w EKOgrze „Weź mnie w obroty”. 

Więcej informacji o kampanii: www.wezmniewobroty.pl