TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Premiera pierwszego polskiego raportu o Internecie Rzeczy od IAB Polska

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska zaprezentował raport „Internet Rzeczy w Polsce”.
O autorze
1 min czytania 2015-09-09

Zjawisko to, nazywane także Internet of Things, staje się coraz popularniejsze i dzięki dynamicznemu rozwojowi urządzeń może stać się jednym z kluczowych motorów rozwojowych światowej gospodarki przyszłości. Raport zawiera wyniki pierwszego przeprowadzonego w Polsce oficjalnego badania w całości poświęconego Internetowi Rzeczy oraz artykuły ekspertów dotyczące m.in. wyzwań i korzyści, jakie płyną z IoT oraz zastosowania zjawiska w marketingu internetowym.

Internet Rzeczy to ekosystem, w którym różnego rodzaju urządzenia – np. rzeczy osobiste, AGD, urządzenia oświetleniowe czy grzewcze – komunikują się ze sobą korzystając ze standardów przesyłania danych. Jak podaje raport IAB Polska, już dziś 77% badanych korzysta z domowego WiFi, a 86% jego użytkowników wykorzystuje bezprzewodowe łącze do obsługiwania więcej niż jednego urządzenia. – Internauci są bardzo dobrze przygotowani na adaptację Internetu Rzeczy, a jego potencjał jest ogromny, zwłaszcza w segmencie rozwiązań dla inteligentnego domu, takich jak sterowanie oświetleniem, ogrzewaniem czy też zużyciem energii elektrycznej – ocenia Paweł Kolenda, dyrektor ds. badań IAB Polska. – Obecnie 40% badanych deklaruje, że posiada już produkty działające w systemie IoT, a 50% deklaruje, że w przyszłości weszłoby w posiadanie takich urządzeń.

Internet Rzeczy można wykorzystać nie tylko w systemach inteligentnego domu czy w motoryzacji, ale również w kulturze (muzea, kina) czy w miejscach skupiających konsumentów (hotele, lotniska, galerie handlowe). Jak podaje raport, 49% badanych chętnie otrzymywałoby na telefon informacje i ciekawostki na temat oglądanych w muzeum wystaw, a 41% będąc w sklepie chętnie otrzymywałoby informacje dotyczące oglądanych produktów, rabatów czy promocji.

Premiera Raportu „Internet Rzeczy w Polsce” odbyła się 8 września podczas #13 IAB Expert Panelu. Towarzyszył jej panel dyskusyjny z udziałem ekspertów wyspecjalizowanych w tematyce Internetu Rzeczy z Dentsu Aegis Network Polska, GoldenSubmarine, Grupy Wirtualna Polska, Ifinity, Laboratorium Interaktywnych Technologii i SAS. Dyskusja dotyczyła szans oraz zagrożeń, jakie niesie za sobą Internet Rzeczy: barier rozwojowych, sposobu monetyzacji i wykorzystania IoT w marketingu, a także ochrony prywatności. Na kanale YouTube IAB Polska można obejrzeć retransmisję z panelu:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Raport „Internet Rzeczy w Polsce” można pobrać klikając w link. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing